lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kapotte sealings: verhogen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wist niet dat ontluchten invloed kon hebben op het al dan niet standhouden van de seals? Ik dacht dat lucht in de veer gewoon instabiliteit gaf?
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

je seals kunnen na 2 dagen lekken als je hem niet gebruikt hebt en bij gebruik komt er meer druk in de vork en btw sokjes helpen natuurlijk totaal niks, je kunt dan niet eens zien of ze lekken of pas heel laat,wat gevaarlijk is,
je moet je vork laten reviseren en ze laten aanpassen op je lichaamsgewicht ( vraag Dr Bean voor een goed adres )ik denk dat ze veel te zacht stonden en dat een paar x inslaan de schade veroorzaakt
je kunt een tye rip rond je vork doen om te zien hoe ver hij inveerd
en een langere vork zoals in de dakar is ook om meer grondspeling te krijgen en niet altijd om dat dit beter is, je motor is stabieler met een korte vering
en ktm heeft iets in zijn powerparts boek voor het vastzetten van je vering om te vervoeren

vork support.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  34.17 KB
 Weergegeven:  6970 keer

vork support.jpg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

dat ding heb ik nooit begrepen,
als je een motor fatsoenlijk op een aanhanger wilt vastzetten,
dan moet je juist gebruik maken van het veervermogen van de vork,
en niet de vork fixeren.
Als je dit ding gebruikt, en de riemen komen ook maar enigzins slap te staan, dan heb je kans dat de motor omvalt.

Lekker in zijn veren trekken, maar uiteraard niet helemaal tot het einde,
schokken en schudden op de aanhanger worden dan mooi opgevangen door de vork.

Laatst had ik met m'n EXC overigens in de pyreneen ook ineens 2 lekke poten,
wel toevallig dat hij toen net 1200 km op een aanhanger had gestaan.
( zonder snelontluchter wink3 ).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

snelontluchters op de poten monteren,
na het in de veren trekken ontluchten,
en na het weer uitveren weer ontluchten.

En als zo'n "ophaaldienst" geen ervaring heeft,
dan trekken ze soms je motor veels te strak aan met van die "vrachtwagen trekbanden" undecided

huh2 Zijn de wp usd veerpoten hier zo gevoelig voor?.
Bij mijn vorige motor trok ik de boel gewoon flink aan met spanbanden. ik heb regelmatig trips gehad van +1000km met de motor op de aanhanger.
En ik heb er tijdens de 43000km die ik er totaal mee gereden had, nog nooit een lekkage gehad.
deze motor had wel gewone telescoop voorvorken.

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 20:29    Onderwerp: vering Reageer met quote

Ja ieder zijn mening. Kom ik bij MX Aad voor zo'n voorvork ding voor tijdens vervoer. Zegt ie: heb ik niet en heeft ook totaal geen nut.... Tsja

Mijn seals waren ook lek tijdens de OER na een rit van 1600 km op de hanger maar op een dag tijdens een rit in de natte klei en een zonnetje. Hij had omgelegen en dat droge spul wordt dan zo hard dat het dwars door je seals gaat als je vork weer inveert.

Maar goed, nu weet ik dat ik in ieder geval de vork niet zo strak meer aantrek en ik heb ook sokjes gemonteerd.

Anderen vinden zo'n ding onder je vork wel nuttig. Als je hem vast genoeg aantrekt met zo'n ding kan de spanband ook niet losgaan... er is niets wat hem slap kan laten staan. Je motor kan niet meer inveren.

Benny

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Hoe kan je dit vermijden dan? Waar op te letten als je je motor in de vering trekt?
Ik verscheep binnenkort mijn twee moto's in een kist. Hoe kleiner hoe beter. Maar ik heb geen zin in lekkende bourrages aan het begin van mijn trip...

T

moet die zelf in een kist steken of doen ze dat voor jou?
Ik denk anders aan het systeem van de kratten met nieuwe moto's. Voorwiel eruit en vork vastmaken met de as van het voorwiel op een steun

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Nou wat mr.Wheely schrijft over de sokjes heb ik toch niet helemaal hetzelfde idee over. Ik heb immers destijds sokjes met klitteband besteld bij KTM Sommer. Voordeel is dat je je vork niet gedemonteerd hoeft te worden om ze om te doen.
Wat me verbaasd is dat er eigenlijk nul komma nul stof doorheen komt.
De motor heeft toch diverse malen royaal onder bagger gezeten. Nog nooit een lek. Als ik de sokjes er van af haal doe ik ze meestal ook weer snel dicht zo schoon is het van binnen.
Het snelste gaan seals lekken als er insekten op de poten komen te zitten en uitharden of bv. modder dat uitdroogt. Is dan logisch dat bij het inveren de seals gaan lekken. Ik denk dat de sokjes dit toch een heel eind voorkomen. Natuurlijk als het lek is zie je het niet direct. Moet ik toegeven, dat is weer een nadeel. Maar voordat het gevaarlijk wordt zal het toch redelijk moeten lekken en zal het uiteindelijk ook onder de sokken vandaan komen. Ik ga voor de sokken. (Zeg ik tgen mijn vriendin ook. Alles uit behalve de so....) laugh3

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 2:53    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Nou wat mr.Wheely schrijft over de sokjes heb ik toch niet helemaal hetzelfde idee over. Ik heb immers destijds sokjes met klitteband besteld bij KTM Sommer. Voordeel is dat je je vork niet gedemonteerd hoeft te worden om ze om te doen.
Wat me verbaasd is dat er eigenlijk nul komma nul stof doorheen komt.
De motor heeft toch diverse malen royaal onder bagger gezeten. Nog nooit een lek. Als ik de sokjes er van af haal doe ik ze meestal ook weer snel dicht zo schoon is het van binnen.
Het snelste gaan seals lekken als er insekten op de poten komen te zitten en uitharden of bv. modder dat uitdroogt. Is dan logisch dat bij het inveren de seals gaan lekken. Ik denk dat de sokjes dit toch een heel eind voorkomen. Natuurlijk als het lek is zie je het niet direct. Moet ik toegeven, dat is weer een nadeel. Maar voordat het gevaarlijk wordt zal het toch redelijk moeten lekken en zal het uiteindelijk ook onder de sokken vandaan komen. Ik ga voor de sokken. (Zeg ik tgen mijn vriendin ook. Alles uit behalve de so....) laugh3

je hebt wel gelijk over je sokjes alleen ken ik die niet met klitteband,
als je die dichte hebt daar ben ik geen voorstander van
een vriend van me had ze op zijn sm gemonteerd en ging bijna op zijn bek aan 150 per uur om dat zijn motor begon te zwabberen,
ik zijn vork ontlucht omdat ik dacht dat daar het probleem in zat, bleek na lang zoeken allebei zijn seals te lekken wat je bijna niet kon zien
behalve toen we ze eraf haalden toen liep het er uit, de olie bleef gewoon in die neopreen sokken zitten, btw die zijn er ook voor de achter veer
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 9:18    Onderwerp: Re: vering Reageer met quote

KTM_FAN schreef:

Anderen vinden zo'n ding onder je vork wel nuttig. Als je hem vast genoeg aantrekt met zo'n ding kan de spanband ook niet losgaan... er is niets wat hem slap kan laten staan. Je motor kan niet meer inveren.

En toch kan je spanband dan slap komen hoor.
Na honderden kilometers lang jutteren en stuiteren op een aanhanger verschuift je voorwiel iets zijwaarts, of verdraaid je stuur iets,
en dan kan er een spanband slap komen.

de ingepompte voorvork vangt die verschillen dan mooi op wink3

Geldt mijnsinziens ook voor de achterkant, dus niet een sjorband aan het wiel,
maar aan het subframe en dan iets in de veren trekken.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Nou wat mr.Wheely schrijft over de sokjes heb ik toch niet helemaal hetzelfde idee over. Ik heb immers destijds sokjes met klitteband besteld bij KTM Sommer.

Ik vind ze niet op de site, zou ze graag bestellen. Kan je mij even linken?

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 13:54    Onderwerp: seals Reageer met quote

Probeer eens hier: (wel op toestemming aan onderzijde klikken)

http://www.ktmteamwest.com/website/index.php?option=com_remository&Itemid=399&func=finishdown&id=2242

Ga anders naar de KTM team West website. Ga hierna naar downloads. Even de KTM Sommer kataloog van de ktm adventure lc8 950 downloaden.
Hierna zoeken op " neopren" in het bestand. Je komt dan uit bij de
neopren gabelschutzer mit kletteverschluss, ad.33 euro.

Je kan natuurlijk ook even mailen of bellen met KTM West.

Gr,
Rene

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Gevonden!
Nu nog uitzoeken hoe ik ze moet bestellen, want ik vind ze niet terug op hun webshop.
Had ik maar Duits gevolgd op school...

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 16:36    Onderwerp: seals Reageer met quote

Gewoon bellen. Spreken ook Engels.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: