Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 15:33 Onderwerp: |
|
|
Ik wist niet dat ontluchten invloed kon hebben op het al dan niet standhouden van de seals? Ik dacht dat lucht in de veer gewoon instabiliteit gaf?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 18:04 Onderwerp: |
|
|
dat ding heb ik nooit begrepen,
als je een motor fatsoenlijk op een aanhanger wilt vastzetten,
dan moet je juist gebruik maken van het veervermogen van de vork,
en niet de vork fixeren.
Als je dit ding gebruikt, en de riemen komen ook maar enigzins slap te staan, dan heb je kans dat de motor omvalt.
Lekker in zijn veren trekken, maar uiteraard niet helemaal tot het einde,
schokken en schudden op de aanhanger worden dan mooi opgevangen door de vork.
Laatst had ik met m'n EXC overigens in de pyreneen ook ineens 2 lekke poten,
wel toevallig dat hij toen net 1200 km op een aanhanger had gestaan.
( zonder snelontluchter ).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 19:44 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
snelontluchters op de poten monteren,
na het in de veren trekken ontluchten,
en na het weer uitveren weer ontluchten.
En als zo'n "ophaaldienst" geen ervaring heeft,
dan trekken ze soms je motor veels te strak aan met van die "vrachtwagen trekbanden"  |
Zijn de wp usd veerpoten hier zo gevoelig voor?.
Bij mijn vorige motor trok ik de boel gewoon flink aan met spanbanden. ik heb regelmatig trips gehad van +1000km met de motor op de aanhanger.
En ik heb er tijdens de 43000km die ik er totaal mee gereden had, nog nooit een lekkage gehad.
deze motor had wel gewone telescoop voorvorken.
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 20:29 Onderwerp: vering |
|
|
Ja ieder zijn mening. Kom ik bij MX Aad voor zo'n voorvork ding voor tijdens vervoer. Zegt ie: heb ik niet en heeft ook totaal geen nut.... Tsja
Mijn seals waren ook lek tijdens de OER na een rit van 1600 km op de hanger maar op een dag tijdens een rit in de natte klei en een zonnetje. Hij had omgelegen en dat droge spul wordt dan zo hard dat het dwars door je seals gaat als je vork weer inveert.
Maar goed, nu weet ik dat ik in ieder geval de vork niet zo strak meer aantrek en ik heb ook sokjes gemonteerd.
Anderen vinden zo'n ding onder je vork wel nuttig. Als je hem vast genoeg aantrekt met zo'n ding kan de spanband ook niet losgaan... er is niets wat hem slap kan laten staan. Je motor kan niet meer inveren.
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 20:54 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Hoe kan je dit vermijden dan? Waar op te letten als je je motor in de vering trekt?
Ik verscheep binnenkort mijn twee moto's in een kist. Hoe kleiner hoe beter. Maar ik heb geen zin in lekkende bourrages aan het begin van mijn trip...
T |
moet die zelf in een kist steken of doen ze dat voor jou?
Ik denk anders aan het systeem van de kratten met nieuwe moto's. Voorwiel eruit en vork vastmaken met de as van het voorwiel op een steun
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Nou wat mr.Wheely schrijft over de sokjes heb ik toch niet helemaal hetzelfde idee over. Ik heb immers destijds sokjes met klitteband besteld bij KTM Sommer. Voordeel is dat je je vork niet gedemonteerd hoeft te worden om ze om te doen.
Wat me verbaasd is dat er eigenlijk nul komma nul stof doorheen komt.
De motor heeft toch diverse malen royaal onder bagger gezeten. Nog nooit een lek. Als ik de sokjes er van af haal doe ik ze meestal ook weer snel dicht zo schoon is het van binnen.
Het snelste gaan seals lekken als er insekten op de poten komen te zitten en uitharden of bv. modder dat uitdroogt. Is dan logisch dat bij het inveren de seals gaan lekken. Ik denk dat de sokjes dit toch een heel eind voorkomen. Natuurlijk als het lek is zie je het niet direct. Moet ik toegeven, dat is weer een nadeel. Maar voordat het gevaarlijk wordt zal het toch redelijk moeten lekken en zal het uiteindelijk ook onder de sokken vandaan komen. Ik ga voor de sokken. (Zeg ik tgen mijn vriendin ook. Alles uit behalve de so....)
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 2:53 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Nou wat mr.Wheely schrijft over de sokjes heb ik toch niet helemaal hetzelfde idee over. Ik heb immers destijds sokjes met klitteband besteld bij KTM Sommer. Voordeel is dat je je vork niet gedemonteerd hoeft te worden om ze om te doen.
Wat me verbaasd is dat er eigenlijk nul komma nul stof doorheen komt.
De motor heeft toch diverse malen royaal onder bagger gezeten. Nog nooit een lek. Als ik de sokjes er van af haal doe ik ze meestal ook weer snel dicht zo schoon is het van binnen.
Het snelste gaan seals lekken als er insekten op de poten komen te zitten en uitharden of bv. modder dat uitdroogt. Is dan logisch dat bij het inveren de seals gaan lekken. Ik denk dat de sokjes dit toch een heel eind voorkomen. Natuurlijk als het lek is zie je het niet direct. Moet ik toegeven, dat is weer een nadeel. Maar voordat het gevaarlijk wordt zal het toch redelijk moeten lekken en zal het uiteindelijk ook onder de sokken vandaan komen. Ik ga voor de sokken. (Zeg ik tgen mijn vriendin ook. Alles uit behalve de so....)  |
je hebt wel gelijk over je sokjes alleen ken ik die niet met klitteband,
als je die dichte hebt daar ben ik geen voorstander van
een vriend van me had ze op zijn sm gemonteerd en ging bijna op zijn bek aan 150 per uur om dat zijn motor begon te zwabberen,
ik zijn vork ontlucht omdat ik dacht dat daar het probleem in zat, bleek na lang zoeken allebei zijn seals te lekken wat je bijna niet kon zien
behalve toen we ze eraf haalden toen liep het er uit, de olie bleef gewoon in die neopreen sokken zitten, btw die zijn er ook voor de achter veer
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 9:18 Onderwerp: Re: vering |
|
|
KTM_FAN schreef: |
Anderen vinden zo'n ding onder je vork wel nuttig. Als je hem vast genoeg aantrekt met zo'n ding kan de spanband ook niet losgaan... er is niets wat hem slap kan laten staan. Je motor kan niet meer inveren. |
En toch kan je spanband dan slap komen hoor.
Na honderden kilometers lang jutteren en stuiteren op een aanhanger verschuift je voorwiel iets zijwaarts, of verdraaid je stuur iets,
en dan kan er een spanband slap komen.
de ingepompte voorvork vangt die verschillen dan mooi op
Geldt mijnsinziens ook voor de achterkant, dus niet een sjorband aan het wiel,
maar aan het subframe en dan iets in de veren trekken.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 12:45 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Nou wat mr.Wheely schrijft over de sokjes heb ik toch niet helemaal hetzelfde idee over. Ik heb immers destijds sokjes met klitteband besteld bij KTM Sommer. |
Ik vind ze niet op de site, zou ze graag bestellen. Kan je mij even linken?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 13:54 Onderwerp: seals |
|
|
Probeer eens hier: (wel op toestemming aan onderzijde klikken)
http://www.ktmteamwest.com/website/index.php?option=com_remository&Itemid=399&func=finishdown&id=2242
Ga anders naar de KTM team West website. Ga hierna naar downloads. Even de KTM Sommer kataloog van de ktm adventure lc8 950 downloaden.
Hierna zoeken op " neopren" in het bestand. Je komt dan uit bij de
neopren gabelschutzer mit kletteverschluss, ad.33 euro.
Je kan natuurlijk ook even mailen of bellen met KTM West.
Gr,
Rene
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 15:58 Onderwerp: |
|
|
Gevonden!
Nu nog uitzoeken hoe ik ze moet bestellen, want ik vind ze niet terug op hun webshop.
Had ik maar Duits gevolgd op school...
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 16:36 Onderwerp: seals |
|
|
Gewoon bellen. Spreken ook Engels.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|