Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 23:53 Onderwerp: |
|
|
highrider schreef: | Harry schreef: | Yamaha had 75 pk (de mijne had er 102 aan het wiel met een opgevoerd 4TX-blok ),
|
Zonder wijzigingen aan het rijgedeelte ? Erg gedurft. Ik vond de super een fijne gooi en smijtfiets en heb hem ± 7 jaar (mis) gebruikt in weer en wind , zomer en winter maar om hem naar 102 PK te brengen op het wiel (dus ± 115 pk op de kruk) met die zwabber achterbrug
Vervolgens krijgen we die perfecte remmen van de ST . Nee die dikke 70 PK was mij ruim voldoende. Ik vond het doodzonde om de schijven om te bouwen naar 320 mm dat was die fiets me gewoon niet waard. Lijkt me wel een verplichte aanpassing als je hem oppept naar + 100PK
Quote: |
bij Aprilia praten ze over 100 pk (al zegt vermogen alleen echt helemaal niks, kijk naar hoe je met een 60 pk Africa Twin vooruit kan offroad... Zal je je nog over verbazen!)
|
Ik heb op die AT gereden voor ik de ST kocht. Beide afgewogen. Ik weet wat beide kunnen. De AT kan niet tippen aan de ST in de verste verte niet. Kon je voor een aantal jaar geleden hier in Amsterdam sloterdijk perfect testen. Alle merken en alle typen waren aanwezig. Elke zondag weer
Maar goed, in Wormerveer schijnt de nieuwe 1200 ST te staan dus ik ga zeker even kijken en vooral proberen proef te rijden. De rijeigenschappen zijn immers doorslag gevend voor mij afweging. Ik heb nog geen bike gevonden in het offroad segment die de KTM evenaart. Ik heb zo het idee dat dat ook niet gaat lukken. Echter qua betrouwbaarheid zal de Jap zegevieren is mijn heilige overtuiging.
Blijft nog steeds staan dat die Italiaan erg veel gelijkenis heeft met de oude ST en dat ik het nieuwe nog steeds niet zie. Kuipje , luchthappers , achterbekleding , achterbrug lijn, lijkt toch veel op de ST. Net zoals de nieuwe ST veel op de GS lijkt (misschien wel te veel ) |
Haha, wie zei daar dat ik het rijwielgedeelte en de remmen niet had aangepast? Het was vooral de beroerde slappe vering en demping die er nogal een slingerfiets van maakten. De mijne was gewoon erg strak na een WP upside down vork en een Technoflex volledig instelbare achterpartij. en rally en offroad gebruikt, heb hem ongeveer 10 jaar lang gehad. Die 102 pk aan het wiel kwamen er op de testbank echt uit. En het blok bleef heel. Volgens mij heeft Yamaha die twijfelachtige reputatie vooral te danken aan het ontbreken van een oliedruksensor (die had ik er bij plaatsen van dat 4TX-blok dan ook meteen op gezet). Te lang niet controleren resulteerde in wegvallen van oliedruk wat je dan niet in de gaten had en daaropvolgende schade. Zolang er maar voldoende olie in zat ging het niet kapot.
Trouwens, ik heb ook een aantal jaren op Africa Twins (RD04 en RD07) gereden en kan heus zeggen dat ook die dingen best vooruit gaan offroad hoor. Je moet met name de RD07 iets harder de bocht doorwerken en natuurlijk blijven ze op de weg achter op de oude Super, maar ze zetten tegenover minder vermogen een veel beter verdeeld koppel (tegenover het standaard 3LD blokje dan he). Offroad resulteerde dat in meer tractie. En bleef je in de praktijk helemaal niet achter op een Tenere.
Maar ik ben het zonder meer met je eens dat er nog geen fiets bestaat die over de hele linie zo veel fun geeft als de KTM. En offroad zal die nieuwe 1200 al helemaal geen kans maken tegenover een Adventure.
Wie weet straks die Aprilia maar eerst maar eens zien wat daar nou werkelijk uit komt. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Za, 3 Apr. 2010, 0:15 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | Harry schreef: |
Is een aangepaste versie van de enduro 450 en gaat als de brandweer. Het ding kost een klein fortuin, ongeveer even duur als een LC4 rally. Betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks over te zeggen.
Verkoop in Nederland: Ton Wijler van Pharaobike in Horn.
www.pharaobike.nl |
die kostprijs zou toch kunnen meevallen...
"According to US dealer Lynburg Choppers, it’s scheduled to be available in the States in Feb 2010 at a cost of $10,499 plus tax" |
Mjaaa, ik keek in de gauwigheid over de details heen, waarvoor excuses. Deze is mogelijk inderdaad wel iets goedkoper dan de GasGas brommer die ik bedoelde: http://www.blm.at/gasgas/rally/GasGasFSE515Desert.htm
Maar de informatie die je zoekt is zeker bij Ton te krijgen! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Za, 3 Apr. 2010, 15:22 Onderwerp: Re: aprilia 750 tuareg 2011 |
|
|
ivanbase schreef: | http://www.motociclismo.it/motociclismo-aprile-2010-1-sommario
ziet er brut uit! |
tsja weer een Aprilia die er wellicht nooit komt, al sinds de introductie van de 750 Shiver/Dorsoduro wisten de 'kenners' het zeker: er komt ook van beide een 1200 versie....wel we zijn een paar jaar verder en nog steeds geen 1200 te zien. Aprilia bouwt echt geweldig mooie motoren, de Dorso is in mijn ogen nog altijd een van de mooiste motoren ooit en de RSV4 is super om te zien. Maar de betrouwbarheid en onderdelen voorziening is toch nog niet helemaal zoals het moet zijn.
Maar als dit ding komt zal ie vast weer een mooi design hebben  |
|
Naar boven |
|
 |
Wicky
|
Geplaatst: Wo, 21 Apr. 2010, 13:38 Onderwerp: |
|
|
Deze 750 Aprilia en waarschijnlijk een 1200 versie gaan er denk ik wel komen. Een daarvan is al een keer in prototype vorm in het wild gezien en ja in het gezelschap van onze geliefde 990 adventure.
De kans dat de Aprilia meer de kant op gaat van de KTM dan die van de GS (zoals jammer genoeg yamaha ook deed) is ook groot. Zou kunnen dat de 750 meer ktm wordt en 1200 meer GS. De 750 zou ook een 21" voorwiel krijgen.
Na de zomer weten we vast meer. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|