lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

weer een grote offroad op de markt
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Feb. 2010, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

wat een domme kloten toch, die ontwerpers ! Hoe slagen die erin om zo'n voertuig zo lomp te krijgen????
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
prvds



Geregistreerd op: 6-10-2007
Berichten: 126
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Feb. 2010, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt wel op een mix van een Varadero en V-Strom met spaakwielen, zie voor pics http://picasaweb.google.com/anwb.promotor/YamahaSuperTenere#5441911050549169314
_________________
Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Veel lawijt veur een scheet in een flasse.
Veel lawaai voor een scheet in een fles.
Wat een tegenvaller!

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 0:54    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Veel lawijt veur een scheet in een flasse.
Veel lawaai voor een scheet in een fles.
Wat een tegenvaller!


Nou, nou, da's een beetje een voorbarige conclusie hoor rolleyes3 Het is idd geen directe concurrent voor de KTM, ben ik zeker mee eens. Maar als je naar de verkoopcijfers van de BMW GS kijkt snap ik heel goed dat Yamaha (en ook andere, wellicht zelfs KTM) daar best wat van af willen snoepen. Het is idd geen nieuw concept, ze hebben heel goed naar de BMW gekeken en naar wat die doelgroep wil, ben vooral benieuwd naar het prijsniveau (en naar de werkelijke presaties natuurlijk).

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals gewoonlijk is het een compromis geworden.
Wat ik niet snap is dat ze weeral naar die 2 in lijn gaan, (XTZ750) waarom geen V blok? Daar hebben ze ook veel ervaring mee. In het verleden is gebleken dat een 2 in lijn met wat meer vermogen niet heel blijft (kijk naar TRX, TDM etc...)
Motor is vooral bedoeld voor de straat, UPSD van 43 lijkt me niet zo robuust voor een 260kg wegende kolos. waar je mee in terrein wil duiken....
Uiterlijk valt tegen, de 2008 XTZ660 ziet er beter uit. Dit is idd een wat brave Varadero kloon, maar zal best goed rijden op asfalt vermoed ik

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
demito schreef:
Veel lawijt veur een scheet in een flasse.
Veel lawaai voor een scheet in een fles.
Wat een tegenvaller!


Nou, nou, da's een beetje een voorbarige conclusie hoor


Ik heb het vooral over het hele marketingcircus dat hieraan vooraf ging:
Nieuw, revolutionair, om mee door de woestijn te vlammen! Jawadde, het kon niet op. En dan komen ze daar af met zo'n zwaar en lomp geval? Dat is de BMW GS van 10 jaar terug of de V-strom met een andere sticker erop.

En op de baan zal hij misschien wel lekker rijden, maar daar lag in hun gebakken lucht verhaal op zijn zachtst uitgedrukt toch de nadruk niet op he.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Jaaa, ook ik vind hetgeen er uitgescheten is heel erg tegenvallen. Maar met zo'n campagne was dat ook wel te verwachten, niet? Zo veel lekkermakerij door Yamaha, maar tegelijk zoveel elektronische snufjes die het offroaden juist tegenwerken.
Het ding is natuurlijk nooit ontwikkeld voor serieus offroadwerk, welke fabrikant kijkt nou nog naar de kleine groep die wel offroad wil met de Allroad? Afgezien van KTM dan...

Ik ga zeker eens een keer proefrijden, want ik ben wel benieuwd hoe dat nou rijdt. Op de weg. Maar kopen? Neuhh... Ik blijf lekker bij mijn Adventure, die is tenminste wel multi-inzetbaar.

19 inch voorwieltje, goed voor het snijden door het zand... lekker kleine veerweg, 261 kg. Voor 17.000 euro is hij van jou! Mis die kans niet mensen! Hiermee laat je elke KTM ver achter je! wacko evilgrin laugh3

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
klopt, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar het filmpje op www.super-tenere.com is toch wel heel echt hoor (is de officiele yamaha-site).


Het filmpje echt? Welnee, kijk dan nog maar eens goed. Dat is alweer niet meer dan een mooie computeranimatie waarin ze deze Tenere in een knappe omgeving hebben geplaatst. Zelfs die asfaltimpressie is compleet nep. Natuurlijk hou je op de totaal verlaten bochtige weg keurig rechts aan als je loeihard door die bochten gaat, pfff. Het lijkt zelfs niet eens natuurlijk hoe het ding op het einde door de bocht komt.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat sneeuwbaal het ironisch bedoeld heeft... Dat hoop ik tenminste. Het heet niet voor niets techfilm.

Echt lelijk vind ik het resultaat niet. Maar +260 kilo! Hallo zeg, volgens mij zijn we op zoek naar een machine die lichter is. Dan kan een knurft als ik er ook eens mee in de zandbak rijden. Waarom zie je anders de echte diehards overstappen naar een 690?

Geen concurrent voor een KTM zoals wij hem (willen) gebruiken.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Plaatje



ach aardig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6797
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2010, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke competitor model voor de varadero en de Carpe-nord... alleen 5 jaar te laat dan.

En geen competitie voor een 990 of een gs1200 denk ik.


slagschip!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Feb. 2010, 0:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Leuke competitor model voor de varadero en de Carpe-nord... alleen 5 jaar te laat dan.

En geen competitie voor een 990 of een gs1200 denk ik.


slagschip!


Zeker niet aan 17000 euro...z'hebben pech de jappen dat de Yen zo duur staat...
Als je het geheel bekijkt lijkt het een rommeltje, had ik toch wat meer van verwacht

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Feb. 2010, 1:25    Onderwerp: Reageer met quote

GS kloon.... na al die leuke praatjes over het echte avontuur.... en de woestijn.. dakar... en dan doen ze dit. Jammer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Feb. 2010, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

XT1200Z Super Ténéré, incl cardan en 110 pk, abs en tractioncontrol en prijskaartje van 17dzd euri's




XT1200Z Super Ténéré
Kenmerken -
Shaft drive inline 2-cyl engine - 270-degree crank
Mass kept low and central for agile handling
Intelligent Unified Brake System and ABS
YCC-T with 3-stage traction control plus Yamaha D-mode
First edition adventure pack
Tough spoked, tubeless aluminium rims
Adjustable front and rear suspension
Adjustable seat height



MOTOR -
Type liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, Forward-inclined parallel 2-cylinder, 4-valve, fuel injected, twin spark engine
Cilinderinhoud 1199 cc
Boring x slag 98 x 79.5 mm
Compressieverhouding 11.0 : 1
Max. vermogen 80.9kW (110PS) @7,250rpm
Max. koppel 114.1 Nm(11.6kgf+m) @6,000 rpm
Smeersysteem Dry sump, oil tank in crankcase
Brandstofsysteem Fuel injection
Type koppeling Wet, multiple-disc coil spring
Ontstekingsysteem Twin spark
Startsysteem Electric
Versnellingsbak Constant mesh, 6-speed
Eindoverbrenging Shaft
Tankinhoud 23 L
Inhoud oliecarter 4.2 L


CHASSIS -
Type Steel tube backbone
Wielophanging voor Telescopic forks
Veerweg 190 mm
Wielophanging achter Monoshock, adjustable preload and rebound damping
Veerweg 190 mm
Balhoofdhoek 28°
Naloop 125mm
Voorrem Hydraulic Twin Ř 310 mm wave discs
Achterrem Hydraulic Single Ř 282 mm wave disc
Bandenmaat voor 110/80R 19M/C 59V
Bandenmaat achter 150/70R 17M/C 69V




AFMETINGEN -
Lengte 2,250 mm
Breedte 980 mm
Hoogte Min:1,410 mm / Max:1,440 mm
Zithoogte Adjustable 845-870 mm
Wielbasis 1,540 mm
Grondspeling 205 mm
Gewicht 261 kg

filmke http://www.youtube.com/watch?v=glkaBAU3th8&feature=player_embedded

Prijs 16.999,00 €
(incl. BTW en BPM, excl. leges en kosten rijklaar maken. Prijs- en specificatiewijzigingen voorbehouden S.E. & O.)

meer info en 360 gr view op http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/adventure/xt1200z-super-tenere.jsp#

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 27 Feb. 2010, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind hem flink aan de prijs, zeker ten opzichte van de Adventure. Waar dit verschil zich laat blijken zie ik zo snel niet, hooguit in de cardan en de traction control, maar ik denk niet dat ik dit ga missen.
Langzamerhand begint de Adventure een steeds betere deal te lijken. De 1200GS was al duur, de nieuwe Multistrada loopt al snel op tot boven de 20.000 eurootjes en ook deze Tenere kost blijkbaar de hoofdprijs. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de rij-ervaring..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif