Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 17:43 Onderwerp: |
|
|
wat mij in de bekans 27 jaar dat ik brommert steeds weer opvalt is dat vele motards hun brommert willen "opvoeren" omwille hun eigen tekortkomingen te camoufleren. Posers noemt men die wa??
aanwezigen uiteraard uitgesloten
_________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 18:27 Onderwerp: |
|
|
Wellicht een onnozele vraag maar gaat dit mapping verhaal ook op voor een 950 met carburateurs?
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 18:59 Onderwerp: |
|
|
michelbijl schreef: | Wellicht een onnozele vraag maar gaat dit mapping verhaal ook op voor een 950 met carburateurs? |
Onnozele vragen bestaan niet op een forum
Mapping is de software die gebruikt wordt om injectie af te stellen,
eigenlijk hetzelfde als op een carburateurfiets rommelen met sproeiers en gasnaalden ed.
Mapping kan dus alleen toegepast worden op injectiemotoren
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 21:17 Onderwerp: |
|
|
wat kan die toch goed uitleggen he die Daan!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 23:32 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | wat kan die toch goed uitleggen he die Daan!  |
het is ongelofeloos
|
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 0:49 Onderwerp: |
|
|
Dank Daan!
Betekent dit dat wanneer ik akra's aan mijn motor knoop, dat ik dan de carburateurs moet laten her-afstellen om problemen te voorkomen of zijn carburateurs minder gevoelig dan een injectiesysteem?
Mijn motor is overigens voorzien van akra's en wat me dan nog meer te binnen schiet, maakt het als dan niet plaatsen van de Db killers dan wat uit op de afstelling van de carburateurs? Immers de weerstand in de einddemper zal varieren bij het al dan niet gebruiken van de Db killers?
Wellicht ga ik dit deel motortechniek dan ook eens begrijpen....
Thnx!!
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 8:39 Onderwerp: |
|
|
carburateurs zijn mijnsinziens net zo gevoellig (of ongevoelig )voor uitlaatveranderingen als injectie,
ik reed met mijn adv injectie ook gewoon met standaard mapping rond omdat de motor met akra mapping mi te veel zoop, en net zo lekker reed met standaard mapping.
Mijjn carb-smr loopt nu ook als een kogel met akra's terwijl er niets aan de carburateurs is veranderd.
(wel een aantal andere dingen zoals lucht/epc/sas)
Zonder db killers rijden dat doe je maar 1 dag of zo hoor,
want je wordt er zelf (en je omgeving) knettergek van
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Daan, dank voor je bericht.
Ik maak hieruit opp dat ik in feite dus niets hoef te veranderen met akra's.
Vwb de Db killers, die zitten erin en blijven erin want zoals je zegt een ongelofelijke herrie, zo stoer ben ik nou ook weer niet
Grtzz
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 11:45 Onderwerp: |
|
|
Even een oud topic oprakelen:
Ik rij met hetzelfde model als Demito (990 adventure van 2009, enkel de kleur verschilt, maar daar ligt het niet aan denk ik...) en heb een hele tijd gereden met wings en originele mapping. Op aanraden van de dealer heb ik dan maar eens de sportmapping geïnstalleerd, en inderdaad: veel soepeler rijgedrag, maar...
Ik ben van een verbruik van 6,5/100 km gestegen naar bijna 8,5/100km. Dit alles bij rustig rijden. Gisteren ging het lichtje branden bij 190 km. Dat vind ik toch wel wat te gortig.
Wat is jullie gedacht? Terug naar originele mapping? Of zijn er ondertussen tune ECU alternatieven die mij een soepele motor geven en een aanvaardbaar verbruik?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 12:10 Onderwerp: mapping |
|
|
Ik weet dat veel met akra's hun mapping eerst aanpassen maar hierna weer teruggaan naar de originele setting omwille van het benzineverbruik.
Reeds vaker gelezen. Dus...
(ook hier weer ider voordeel heeft zijn nadeel. Volgens mij had Johan Cruijf ook een lc8 )
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 21:13 Onderwerp: |
|
|
ik heb met mn 950 en akra's eerst wat rijker laten stellen.
toen sloeg ie te snel af bij wegrijden (verzoop)
nu weer iets armer en prima
en zonder db killers vind ik t eigenlijk wel meevallen, toch?
_________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 10:15 Onderwerp: |
|
|
de db-killers hou ik erin, anders wordt het echt asociaal luid vind ik.
De voornaamste reden voor aftermarket was het gewicht en de warmteproductie van de standaard pijpen.
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 10:40 Onderwerp: |
|
|
bij m'n eerste adv 950 heb ik heel braaf zelf destijds de naalden een klik hoger gehangen ivm akra's.
maar na een grote beurt vertelde mijn dealer dattie ze weer omlaag gehaald had omdat hij hem te rijk vond staan
Ook nu met m'n superduke rij ik met standaard mapping en akra's en dat blijft zo, (hij zuipt mij zo al genoeg)
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 11:35 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Even een oud topic oprakelen:
Ik rij met hetzelfde model als Demito (990 adventure van 2009, enkel de kleur verschilt, maar daar ligt het niet aan denk ik...) en heb een hele tijd gereden met wings en originele mapping. Op aanraden van de dealer heb ik dan maar eens de sportmapping geïnstalleerd, en inderdaad: veel soepeler rijgedrag, maar...
Ik ben van een verbruik van 6,5/100 km gestegen naar bijna 8,5/100km. Dit alles bij rustig rijden. Gisteren ging het lichtje branden bij 190 km. Dat vind ik toch wel wat te gortig.
Wat is jullie gedacht? Terug naar originele mapping? Of zijn er ondertussen tune ECU alternatieven die mij een soepele motor geven en een aanvaardbaar verbruik? |
IK heb nog geen aangepaste mapping gevonden voor een adv met andere dempers.
En omdat je de db-killers er nog in hebt zitten kan je best terug naar de orginele mapping.
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
|
Naar boven |
|
 |
|