lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

akra mapping of niet? Ervaring...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

wat mij in de bekans 27 jaar dat ik brommert steeds weer opvalt is dat vele motards hun brommert willen "opvoeren" omwille hun eigen tekortkomingen te camoufleren. Posers noemt men die wa?? zzz

aanwezigen uiteraard uitgesloten grin

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 228

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht een onnozele vraag maar gaat dit mapping verhaal ook op voor een 950 met carburateurs?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

michelbijl schreef:
Wellicht een onnozele vraag maar gaat dit mapping verhaal ook op voor een 950 met carburateurs?


Onnozele vragen bestaan niet op een forum wink3

Mapping is de software die gebruikt wordt om injectie af te stellen,
eigenlijk hetzelfde als op een carburateurfiets rommelen met sproeiers en gasnaalden ed.

Mapping kan dus alleen toegepast worden op injectiemotoren wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6799
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

wat kan die toch goed uitleggen he die Daan! thumbsup
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
wat kan die toch goed uitleggen he die Daan! thumbsup


het is ongelofeloos laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 228

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dank Daan!

Betekent dit dat wanneer ik akra's aan mijn motor knoop, dat ik dan de carburateurs moet laten her-afstellen om problemen te voorkomen of zijn carburateurs minder gevoelig dan een injectiesysteem?

Mijn motor is overigens voorzien van akra's en wat me dan nog meer te binnen schiet, maakt het als dan niet plaatsen van de Db killers dan wat uit op de afstelling van de carburateurs? Immers de weerstand in de einddemper zal varieren bij het al dan niet gebruiken van de Db killers?

Wellicht ga ik dit deel motortechniek dan ook eens begrijpen....

Thnx!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

carburateurs zijn mijnsinziens net zo gevoellig (of ongevoelig )voor uitlaatveranderingen als injectie,
ik reed met mijn adv injectie ook gewoon met standaard mapping rond omdat de motor met akra mapping mi te veel zoop, en net zo lekker reed met standaard mapping.

Mijjn carb-smr loopt nu ook als een kogel met akra's terwijl er niets aan de carburateurs is veranderd.
(wel een aantal andere dingen zoals lucht/epc/sas)

Zonder db killers rijden dat doe je maar 1 dag of zo hoor,
want je wordt er zelf (en je omgeving) knettergek van worried2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 228

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, dank voor je bericht.

Ik maak hieruit opp dat ik in feite dus niets hoef te veranderen met akra's.
Vwb de Db killers, die zitten erin en blijven erin want zoals je zegt een ongelofelijke herrie, zo stoer ben ik nou ook weer niet wink2

Grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Even een oud topic oprakelen:
Ik rij met hetzelfde model als Demito (990 adventure van 2009, enkel de kleur verschilt, maar daar ligt het niet aan denk ik...) en heb een hele tijd gereden met wings en originele mapping. Op aanraden van de dealer heb ik dan maar eens de sportmapping geïnstalleerd, en inderdaad: veel soepeler rijgedrag, maar...
Ik ben van een verbruik van 6,5/100 km gestegen naar bijna 8,5/100km. Dit alles bij rustig rijden. Gisteren ging het lichtje branden bij 190 km. Dat vind ik toch wel wat te gortig.
Wat is jullie gedacht? Terug naar originele mapping? Of zijn er ondertussen tune ECU alternatieven die mij een soepele motor geven en een aanvaardbaar verbruik?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 12:10    Onderwerp: mapping Reageer met quote

Ik weet dat veel met akra's hun mapping eerst aanpassen maar hierna weer teruggaan naar de originele setting omwille van het benzineverbruik.
Reeds vaker gelezen. Dus...
(ook hier weer ider voordeel heeft zijn nadeel. Volgens mij had Johan Cruijf ook een lc8 grin3 )

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb met mn 950 en akra's eerst wat rijker laten stellen.
toen sloeg ie te snel af bij wegrijden (verzoop)
nu weer iets armer en prima

en zonder db killers vind ik t eigenlijk wel meevallen, toch?

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

de db-killers hou ik erin, anders wordt het echt asociaal luid vind ik.
De voornaamste reden voor aftermarket was het gewicht en de warmteproductie van de standaard pijpen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

bij m'n eerste adv 950 heb ik heel braaf zelf destijds de naalden een klik hoger gehangen ivm akra's.

maar na een grote beurt vertelde mijn dealer dattie ze weer omlaag gehaald had omdat hij hem te rijk vond staan undecided

Ook nu met m'n superduke rij ik met standaard mapping en akra's en dat blijft zo, (hij zuipt mij zo al genoeg)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Even een oud topic oprakelen:
Ik rij met hetzelfde model als Demito (990 adventure van 2009, enkel de kleur verschilt, maar daar ligt het niet aan denk ik...) en heb een hele tijd gereden met wings en originele mapping. Op aanraden van de dealer heb ik dan maar eens de sportmapping geïnstalleerd, en inderdaad: veel soepeler rijgedrag, maar...
Ik ben van een verbruik van 6,5/100 km gestegen naar bijna 8,5/100km. Dit alles bij rustig rijden. Gisteren ging het lichtje branden bij 190 km. Dat vind ik toch wel wat te gortig.
Wat is jullie gedacht? Terug naar originele mapping? Of zijn er ondertussen tune ECU alternatieven die mij een soepele motor geven en een aanvaardbaar verbruik?


IK heb nog geen aangepaste mapping gevonden voor een adv met andere dempers.
En omdat je de db-killers er nog in hebt zitten kan je best terug naar de orginele mapping.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een goede reden om de akra mapping te gebruiken bij open akra dempers rolleyes5


dyno.jpg
 Beschrijving:
Dynorun KTM990 open akra's
 Bestandsgrootte:  223.44 KB
 Weergegeven:  275 keer

dyno.jpg



_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif