Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 10:06 Onderwerp: |
|
|
nou ja, een niet-S is gemakkelijker aan de grond te rijden als een S,
ik had namelijk nog nooit gelezen dat iemand dat met een s gelukt is.
desalniettemin is het ook knap om een niet-s aan de grond te rijden  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 11:43 Onderwerp: |
|
|
mijn voetsteuntjes en koffers zijn ook al gemerkt  _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | mijn voetsteuntjes en koffers zijn ook al gemerkt  |
in de dolomieten/pyreneen heb ik met m'n koffers ook wel eens het asvalt aangetikt, was dan wel met een passagier achterop  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | nou ja, een niet-S is gemakkelijker aan de grond te rijden als een S,
ik had namelijk nog nooit gelezen dat iemand dat met een s gelukt is.
desalniettemin is het ook knap om een niet-s aan de grond te rijden  |
nou op volle "stoomsterkte" is dat bij deze brommert meer werk om het voor elkaar te krijgen dan bij de gemiddelde 2wieler (gs/vara/v-strom/hp2 oid). Nog opgemerkt in het algemeen, om echt rap te sturen is het alleen maar overbodig en gevaarlijk. Als je namelijk je lijn goed kiest ben je sneller door een bocht zonder dan met het ziet wel stoer uit en voor de verhalen aan de bar zeker  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 19:09 Onderwerp: |
|
|
[quote="Dwars"] Daan schreef: | Als je namelijk je lijn goed kiest ben je sneller door een bocht zonder dan met het ziet wel stoer uit en voor de verhalen aan de bar zeker  |
dat is eigenlijk hetzelfde als je een stoplichtsprint aangaat met een snelle auto, het kost tijd, maar ik win het sprintje het liefst met het voorwiel in de lucht  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Ma, 7 Sep. 2009, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Puntje van mijn laars en koffers aan de grond lukt wel,maar het steppie van mijn S?????? (nog) niet gelukt  |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 64 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 15:33 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat ik mijn stepjes van de 990r ook wel aan de grond krijg , wel met de hele fiets erbij
Groeten Olaf |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 18:21 Onderwerp: |
|
|
Olaf schreef: | ik denk dat ik mijn stepjes van de 990r ook wel aan de grond krijg , wel met de hele fiets erbij
Groeten Olaf |
Wel, ik denk het niet. Zelfs als hij op z'n flank schuift raken ze de grond niet (passagiersvoetsteun, beschermkapje tank en handvatbescherming wel om precies te zijn)... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Olaf schreef: | ik denk dat ik mijn stepjes van de 990r ook wel aan de grond krijg , wel met de hele fiets erbij
Groeten Olaf |
Wel, ik denk het niet. Zelfs als hij op z'n flank schuift raken ze de grond niet (passagiersvoetsteun, beschermkapje tank en handvatbescherming wel om precies te zijn)... | Idd... (ervaringsdeskundige). _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 64 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 20:18 Onderwerp: |
|
|
Oke' dat is duidelijk , hoop hem gewoon op twee wielen te houden .
Grtz Olaf |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 9:07 Onderwerp: |
|
|
mijn voorband is zo goed als versleten> nu begint de voorkant bij afremmen op de motor (als je het stuur loslaat) rond 75 km/h te slingeren?? Nieuw voorbandje (anakee?) steken? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 9:38 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, ook met een bijna versleten Scorpion laat het schuddend kopje weten dat hij aan vervanging toe is. Gemakkelijk toch  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Dwars schreef: | mijn voorband is zo goed als versleten> nu begint de voorkant bij afremmen op de motor (als je het stuur loslaat) rond 75 km/h te slingeren?? Nieuw voorbandje (anakee?) steken? |
of de balhoofdlager iets strakker aandraaien,
ik heb eigenlijk nooit meer last van dat slingeren sinds ik hem zo afstel.
( met de laatste originele voorband heb ik 22000 km geDaan  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Dwars schreef: | mijn voorband is zo goed als versleten> nu begint de voorkant bij afremmen op de motor (als je het stuur loslaat) rond 75 km/h te slingeren?? Nieuw voorbandje (anakee?) steken? |
Ik weet nog altijd niet wat ik van die Anakee moet denken. Hij stuurt wel iets vloeiender, maar op droog wegdek heeft hij toch al een paar stapjes opzij gezet. Nat is wel beter.
Je rijdt hem evengoed op op het randje dan de Pirelli maar hij waarschuwt veel vager...is mijn indruk. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2009, 14:07 Onderwerp: |
|
|
ook ondanks 16 tandwiel, gemodificeerde versnellingindicator, zit er nog steeds een dipje in afgifte van het vermogen rond de 4dzd toeren? Iemand de gouden tip (die niet al te veel centen kost?) om dit te verhelpen? de brommert heeft nu 11dzd km gelopen? wellicht kwestie van afstellen? de laatste beurt had ie met 7500 _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
|