Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gijssie2

|
Geplaatst: Di, 30 Dec. 2008, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Dat is voor mensen die chronisch koude klauwen hebben op de motor.......  |
|
Naar boven |
|
 |
Jerome
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 0:57 Onderwerp: |
|
|
hahahaha, klopt, boah, zondag un tourke gedaan, maar zonder verwarming toch ff tandjes gebeten bij het afstappen................. |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 11:51 Onderwerp: |
|
|
Hahahahahaha,en jij praat over echte kerels???
ik heb in Schotland gereden met -5 en gevoelstemparatuur -15,nou ik verzeker je dat je dan gewoon echt koude klauwen krijgt of je nou een bikkel bent of niet!!  |
|
Naar boven |
|
 |
XJR

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 16:46 Onderwerp: |
|
|
bij 15* al aan? Dat is toch hartje zomer? |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2008, 17:33 Onderwerp: |
|
|
- !! 15 staat r  |
|
Naar boven |
|
 |
XJR

|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 11:18 Onderwerp: |
|
|
ja min 15 maar ik bedoel plus 15 . eerder wordt gezegd dat het bij +15 al aangaat dus vandaar hartje zomer. |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Vr, 2 Jan. 2009, 12:29 Onderwerp: |
|
|
ik heb het even nagezocht. de handvatverwarming gaat bij een buiten temperatuur van +15 C automatisch aan. wordt het kouder, dan levert de handvatverwaming automatisch meer warmte. maar de regelaar is af te stellen op een andere (hoger of lager) start temperatuur. en kan natuurlijk ook worden uit gezet. wat ik ook lees is dat de vervarming pas aangaat na 20 seconden als de motor is gestart. en dat de verwarming zichzelf uitschakelt als de motor wordt afgezet. dus geen lege accu's door deze handvatverwarming.
maar geef mij maar buiten temperaturen van > 25....
udo _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
|
Geplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 10:52 Onderwerp: Handvatverwarming |
|
|
Ik heb woensdag de Daytona handvatverwarming voor 40 eur. bij Hein G in Bocholt (Duitsland) gekocht.Is volgens mij geen verkeerde prijs. er waren er nog een paar van een ander merk en ook regelbaar.Dus voor degene die daar in de buurt woont sla je slag.
grt Ton |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Hey Ton,das een goeie prijs Laat ook even weten of de montage makkelijk is en of het werkt?
Gijs. |
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
|
Geplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 11:24 Onderwerp: hanvatverw. |
|
|
Montage is vrij eenvoudig,een relais aansturen via de ass.aansluiting.En dan de spanning direct van de accu,(met een zwevende zekering en 1mm dikke draden)dan is de handvatverw. spanningsloos als het contact uit is.Montage van de handvatten zelf ,eerst zelf vulkaniserend tape om het stuur hierdoor gaan ze goed vast zitten,daarna perslucht op het gaatje van de H.V.V.W dan schuiven ze makkelijker over het stuur
grt Ton |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 12:02 Onderwerp: |
|
|
Okee,klinkt eenvoudig!
Ik heb net even gekeken en ze staan ook op de site! Das nog makkelijker........
Gijs.
ps,bedankt voor de tip! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 31 Jan. 2009, 20:54 Onderwerp: Re: hanvatverw. |
|
|
Brinkie schreef: | Montage is vrij eenvoudig,een relais aansturen via de ass.aansluiting.En dan de spanning direct van de accu,(met een zwevende zekering en 1mm dikke draden)dan is de handvatverw. spanningsloos als het contact uit is.Montage van de handvatten zelf ,eerst zelf vulkaniserend tape om het stuur hierdoor gaan ze goed vast zitten,daarna perslucht op het gaatje van de H.V.V.W dan schuiven ze makkelijker over het stuur
grt Ton |
Het is nog makkelijker: Als je de juiste ACC aansluiting neemt is ie zowieso al spanningsloos als het contact uit staat. Relais niet nodig, extra draad naar de accu is alleen maar link en lastig.
(de ene ACC aansluiting is geschakeld, de andere niet) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Zo, 1 Feb. 2009, 3:48 Onderwerp: |
|
|
Mmmm,ja volgens mij zit er onder mijn dash een acc1 en een acc2.Ik heb op 1 van beide mijn Zumo aangesloten en die gaat via het contactslot,volgens mij was dat acc1.Dan zou ik dus acc2 voor de tostihandvatten kunnen gebruiken? ik ben ook niet zo van de draden trekken op een motor.(slechte ervaringen in het verleden..........) |
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
|
Geplaatst: Zo, 1 Feb. 2009, 11:27 Onderwerp: |
|
|
Ass 1kun je gebruiken om de spoel (relais)te schakelen,ass 2 om de HVVW van voeding te voorzien.Dan kun je de HVVW niet vergeten om uit te zetten, om te voorkomen dat je zo met een lege accu komt te staan
grt Ton |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Zo, 1 Feb. 2009, 12:40 Onderwerp: |
|
|
Nog ff een vraagje,kan ik die bijsteken in ACC1 terwijl mijn Zumo daar ook zijn voeding van krijgt?
Gijs. |
|
Naar boven |
|
 |
|