lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

piepende remmen / trillende voorkant
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Let er wel op bij de Anakee dat hij er in 2 snelheidsaanduidingen is!
S=180! thumbsdown
H=210!

Ja, H versie natuurlijk.
ik laat het zeker weten hoe die stuurt.. eens kijken of ik van het weekend tijd heb om hem op te leggen

Brillie

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Nov. 2005, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij piepen de remmen ook, laat ze maar lekker piepen zolang ze het maar doen Smile
En wat dat trillen betreft; ik heb het ook als ik het stuur los laat dat ik het stuur wat zie trillen, maar blijft wel stabiel ook koers.
Ligt het niet aan het type band erop?

Koen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Aug. 2008, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn stuur (wel loslaten) trilt inderdaad ook bij die 70-80 km/h.
Heb er een nieuwe scorpion opgezet maar toen hadden ze last om te balanseren. Was even onduidelijk of dit door de moeizame inspanning kwam of een mogelijk slagje.

Maar even naar een lokale motorzaak gereden, die kreeg hem wel goed ingespannen en constateerde een klein deukje maar dat was niet het probleem volgens hem. Hij kreeg hem ook niet gebalanseerd omdat de lagers te veel spelling hadden. Het trillen kwam volgens hem altijd van het balhoofd.

Toch maar zo goed en kwaad laten balanseren maar heb nog precies de zelfde trillingen.

Hij rijdt als een speer en heb erdus niet echt last van (rij zelden met lossen handen bij 80 km/h pleased ) maar blijf nieuwsgierig wat het dus kan zijn?

Balhoofd of het wiel (lagers, slag, balans).

Morgen vroeg in Oberhausen en daar nog maar eens navragen. Als ik meer leer horen jullie het.

Groeten Koen

Rolf

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Had ik ook last van, vooral met bagage en/of bij gas los en remmen.
Goed afstellen van de vering heeft het geheel verholpen.
De huidige afstelling wijkt vooral achter af van de suggesties uit de manual. Achter rebound helemaal open en de veervoorspanning afgesteld op 3-4 cm invering zonder berijder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,
dit is een aloud probleem(pje) en zal volgens mij nooit echt opgelost worden, al moet je er natuurlijk wel alles aan doen om het te minimaliseren.
Soms is het weg na het monteren van een nieuwe band, bij mij was het en tijdje weg nadat ik de veervoorspanning van de poten maximaal opgeschroefd had.
wiellagers en balhoofdlagers moeten natuurlijk ook ok zijn.

Mijn 950 had het, en mijn 990 heeft het ook, het zou mij ook niets verbazen dat het door de extreem lange vorkpoten komt, (Hebben niet-S rijders er ook last van?)>

Sinds een paar weken rij ik met een stuurdemper rond, en is het verschijnsel ECHT nagenoeg weg, maarja, da's wel een dure oplossing om een wiebeltje in je stuur op te lossen bucktooth

Ik ben benieuwd wat sommer er van vindt, laat het ff weten wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Koen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Daan,

Het eerste wat de chef zie dat ik een nieuwe band erom moest leggen. Had ik dat nu net 3 dagen geleden gedaan. Nu hebben ze het slagje je er een beetje uitgehaald door aan de spaken te draaien en de achterband beter opgepompt. Nu moet ik zeggen het is niet weg maar wel een stuk minder. Ander advies was de topkoffer eraf te halen....

Misschien dat de vering ook nog wat doet maar daar ben ik nog niet echt bedreven in.

Verder ben ik weer terug naar het 17 tandwiel (met zo'n mooie goude DID ketting nu), eerste indruk is positief. Lijkt ook stiller (door rubber ring?) Toch ook maar weer die dikke Shell olie. Nog geen probleem maar het was ook warm.

Het is een stukie rijden naar Oberhausen maar geweldige service en kennis alleen ik moest hem volgende keer wel poetsen van de Zweiradmechanikermeister. Dat is nu net waar ik hem niet voor heb smug

Groeten Koen

gijssie2

BerichtGeplaatst: Za, 20 Sep. 2008, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook een slingerend voorwiel,hij sloeg bijna uit mijn handen,nadat de bandenspanning goed was bekeken en het wiel uitgebalanceerd werd,heeft mijn dealer Brouwer in Nijkerk mijn balhoofd opnieuw afgesteld en is het probleem helemaal weg.De Adventure 990S is erg gevoelig voor een goede afstelling en onderhoud,dan heb je geen probleem! Superfiets om mee te rijden! thumbsup
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Okt. 2008, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

klopt: adventure is er erg gevoelig voor. zaken die invloed hebben:

- speling/deukjes in balhoofdlager: Heeeeeel iets klemmend afstellen en het is meestal weg
- slingeren en onbelanse in de voorband
- type voorband (met de pirelli treedt het vrij snel op, net een noppenband heb je er nooit last van)
-veering: te zachte afstelling (vooral te zacht achter!!) maakt het erger.

Eigen-frequenty van de motor schijnt zo bij 80-90 te liggen.. dan is het nog niet zo erg, maar bij 180 komt het ook weer terug en dan voelt het wel naar aan vind ik.

ps.: Ik heb een stuurdemper en dan is het voor goed 100% weg.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: