Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 19:34 Onderwerp: |
|
|
<2 euro
bijv: lichtsluis conrad
maar het moet er eentje zijn met >4mm gap, die zijn wat lastiger te vinden. Farnell heeft ze gewoon. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Als jij bij Farnell kan bestellen, dan lijkt me dat het beste plan, ik weiger om 130 euro te betalen voor een f*ck*ng sensortje wat zo klein is, wel leuk die miniatuur rommel maar nog veel te duur  _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 21:21 Onderwerp: |
|
|
probleem met lichtsluisje is dat je een ssort hysterese moet inbouwen... in tijd de ene kant op, met hysterese de andere kant op..., best lastig.
met de originele contacten is het wel veel makkelijker! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Di, 3 Mei. 2005, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat we het maar bij het originele contact moeten houden dan, hysteresis inbouwen is ook weer een hoop geknoei, kost weer een hoop ruimte, RC kringetjes denk ik dan aan.
Met het originele contact werkt het ook prima, zal die van mij is controleren, zit nu 14000km op, ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Ik gaat vrijdag trouwens ff naar Br**w*r, A. zou nog ff naar mijn nokkenaskettingen luisteren, en kijken naar de zwarte bagger in mijn koelvloiestof reservoirtje  _________________ 2003 950S
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 0:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb me net bedacht dat de pompsturing vanuit de boardcomputer ook direkt naar de pomp kan: Daarmee dan de FET sturing aan en uit zetten!
Hele benzinepomprelais + 4 draden langs het balhoofd kan dan ook weg! _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Wo, 4 Mei. 2005, 20:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 18:57 Onderwerp: |
|
|
Die snap ik niet..
En je pomp weg laten? dat lijkt mij geen goed plan maar leg uit pls.  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 19:26 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat Dr. Bean het brandstofpomp relais bedoeld, het was al laat toen ie dit tijpte  _________________ 2003 950S
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 20:24 Onderwerp: |
|
|
Prutzer schreef: | Ik denk dat Dr. Bean het brandstofpomp relais bedoeld, het was al laat toen ie dit tijpte  |
gecorrigeerd _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 23:03 Onderwerp: d |
|
|
Hoi!
Is die originele pomp een kostbaar ding?
Ik bedoel, alstie niet al te duur is, een bijkopen,
en ergens als reserve achter het plaatwerk verstoppen.
Kan net het verschil zijn tussen een verknalde vakantie of niet!
Maarja, dan kun je wel ALLES reserve mee gaan nemen!
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 23:43 Onderwerp: Re: d |
|
|
Daan schreef: | Hoi!
Is die originele pomp een kostbaar ding?
Ik bedoel, alstie niet al te duur is, een bijkopen,
en ergens als reserve achter het plaatwerk verstoppen.
Kan net het verschil zijn tussen een verknalde vakantie of niet!
Maarja, dan kun je wel ALLES reserve mee gaan nemen!
Daan |
Brezan schijnt een vervangende pomp te hebben (die beter is) en precies in het originele rubber past: 87 Euro geloof ik.
Maar goed, als je alles 2x mee neemt, rij je wel met 400kg motorfiets rond , Ik vind een halve kilo voor 1 pomp al wel genoeg!
ps: Als ie stuk gaat moet je de slang naar de pomp rechtstreeks aan de carburateurslang hangen (niet via pomp dus) en dan alle benzine in de linker tankhelft, zo hoog dat ie boven de carburatuer staat: Dan doet ie het gewoon.
(en dan op de volgende stop kijken of je de pomp tijdelijk kan fixen ofzo) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 4 Mei. 2005, 23:49 Onderwerp: |
|
|
ps. originele pomp: $ 147,-
zie
KTM lC8 parts
Daar vind je alle parts. kijken bij fueltank _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 5 Mei. 2005, 10:22 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ps. originele pomp: $ 147,-
zie
KTM lC8 parts
Daar vind je alle parts. kijken bij fueltank |
Ik heb de link opgeslagen, interessant, die prijzen.
Ik heb eens ruwweg gekeken voor hoeveel geld aan overbodige onderdelen ik nu op zolder heb liggen.
BV SAS en EPC samen: pakweg 450 dollar!
Zonde van het geld!
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 5 Mei. 2005, 14:35 Onderwerp: |
|
|
mmm idem hier...
Misschien zijn er mensen die heeeeel melieubewust zijn, en een 2e EPC+SLS systeem op hun motor willen monteren voor het geval het origineel onderweg kapot gaat???
Terug naar het topic:
Inmiddels met de electriek van Elsie bezig geweest: Het pomprelais kan er af, als ik de stuurdraad naar de benzinepomp verleg.
Dus: Pomp weer opengehaald, schakeling verandert... en bij het gepruts het contactveertje gemolt (daar gaat de duurtest)
Toen dus maar besloten voor de volelectronische te gaan: Prototyp is inmiddels af en werk: met lichtsluisje.
ps.: de ORIGINELE contacten waren ZO SLECHT NOG NIET!! : Nu ik ze er helemaal af heb kan ik zien dat ze min of meer in elkaar horen te vallen. De onderste heeft een opstaand randje. Omdat ze dat echter niet goed deden, maakte die contact op het randje... wat dus weggesleten is: Al met al niet zo erg denk ik. Voordat het contact echt opgebrand is zal het nog wel lang duren.
Dus maak je niet te veel zorgen om je originele pomp! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 7:47 Onderwerp: |
|
|
Moet ik me al zorgen gaan maken? (30.000km)
O staat hierboven, had alleen blz 1 gelezen
En als het zover (tever) is, kun je dan eigenlijk de contactpuntjes los kopen?
groetjes
Rwin |
|
Naar boven |
|
 |
Wouter
|
Geplaatst: Zo, 5 Jun. 2005, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Dacht ik eindelijk van de brandstofpompproblemen van mijn Africa Twin verlost te zijn, lees ik hier dat een LC8 dezelfde pomp heeft
Ik heb 7 jaar en 85.000 km op mijn AT gereden en 2 keer een nieuwe pomp gemonteerd a raison van 150 euro . Het probleem is exact zoals anderen hier al beschreven hebben.
De werking van de pomp is te vergelijken met een ouderwetse deurbel: druk je op de knop dan gaat er een stroom lopen door een spoel die de klepel van de bel (of dus de pomp) aantrekt. Tegelijkertijd wordt dan de stroom verbroken en valt de klepel weer in zijn oude positie terug door een veertje o.i.d. Dit herhaalt zich tot de belknop niet meer wordt ingedrukt. De snelheid waarmee de klepel aangetrokken wordt en weer terugvalt is altijd gelijk, want deze wordt bepaald door de mechanische onderdelen en niet door de stroom door de spoel. Dit geldt voor de bel en voor de brandstofpomp.
De pomp wordt aan en uit gezet door de boardcomputer (ECU), afhankelijk van het toerental van de motor. Een leuk systeem, maar is a) mechanisch kwetsbaar (zie de foto's van de pomp elders in dit toppic) b) electrisch kwetsbaar (inbranden contactpunten) c) weer een electrisch onderdeel (de minst betrouwbare delen van een motorfiets waarmee je ook door het water wilt kunnen...).
Maar niet getreurd, er is een alternatief, namelijk een vacuum gestuurde pomp! Op de AT door menig rijder met succes gemonteerd. Voorwaarde is wel dat er vacuum-aansluitingen aanwezig zijn op de KTM. Ik heb daar zelf nog niet naar gekeken, maar misschien iemand anders wel??
Een vacuumpomp werkt niet electrisch maar geheel op het vacuum van de motor en dat is altijd als de motor draait!
Een vacuumpomp kost bij African Queens (die ook LC8 onderdelen leveren) 79 euro. Zie www.africanqueens.de of ga direct naar de shop via
https://ssl.kundenserver.de/s74270419.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1542a356eb99a9f/shopdata/index.shopscript
en zoek naar pumpe. Je krijgt er 2 te zien, de juiste is die met bestelnr TO44/7.
Ik hoop dat de mijne het nog even volhoudt, maar als ie er mee kapt, dan ga ik zeker de montage van een vacuumpomp proberen.
Groet, Wouter
PS ik heb nog 2 pompen liggen.......................... |
|
Naar boven |
|
 |
|