lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

gangsensor "sport"
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Mrt. 2008, 14:51    Onderwerp: gangsensor Reageer met quote

Ik lees net inderdaad op dat advrider forum dat je de gangsensor mogelijk al niet nodig hebt bij Akra mapping. En die akra mapping heb ik al. Wie o wie weet of dit inderdaad zo is ? ik zal het in ieder geval aan Sommer vragen.
Houdt jullie op de hoogte.

Quote:
was planning to switch back to stock mapping with the hope of getting better mileage. Now I learn that the EPC is switched off automatically by Akro map. Maybe I should keep the Akro map or switch back to stock and buy some nail polish


Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Do, 27 Mrt. 2008, 22:45    Onderwerp: sensor Reageer met quote

Volgende antwoord gehad:

Quote:
Hello Onno,

that depends on the bike you have! The EPC system is only deactivated whenn you have a 990 Super Duke with the mapping for the round racing Akrapovic mufflers. This mufflers are not legal so the EPC can be shut down also. Only with that mapping you don't need the gear sensor

kind regards
SOMMER KTM Oliver Nix


Dus ik heb een sensor en een minder agressieve gashandle besteld.
Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 0:06    Onderwerp: Re: sensor Reageer met quote

Onno schreef:


Dus ik heb een sensor en een minder agressieve gashandle besteld.
Onno



Heb ik er ook allebei opzitten onno,

Het handle draait ook nog eens heerlijk soepel thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mei. 2008, 22:09    Onderwerp: ervaringen installatie en werking Reageer met quote

Zo,

Na heel lang wachten, eindelijk van sommer het pakketje gekregen.
De handle en de sensor.

Handle is duur, maar gemaakt van degelijk geanodiseerd alu met drie aparte profielen die je kan wisselen. Installatie is superrrrr eenvoudig en kost max vijf minuten. Meeste werk is het rubber handvat eraf/erop prutsen.

Sensor is een beetje teleurstellend, volgens mij heeft Sommer gewoon een originele sensor aangepast (Tweede en derde versnellings nokje bedekt met iets zwarts dat niet stroom/spanning doorgeeft). Zou best wel eens bedekt kunnen zijn met nagellak inderdaad. Zoals op het advrider forum staat.

Montage is voor een leek zonder handleiding lastig, vooral als je het op de verkeerde plek zoekt. Ik had eerst foutief de twee zwarte onderkappen eraf gehaald, de linker gespoten zijkap, het tandwiel kapje (alles onder het vet). Terwijl je helemaal geen enkele kap eraf hoeft te slopen. Als je gevonden hebt waar je moet zijn, is het een makkie. Standaard eraf, stekker te voorschijn friemelen en losprutsen en sensor monteren. Kost je dan zeker de 15 minuten voor de ongeoefende sleutelaar.... Vergeet niet de O-ring zoals ik, want dan staat er een plasje (bak??) olie onder je motor.

Het rijden:

Gashandle is het mij dubbel en dwars waard, veeeeel soepeler op de momenten dat het nodig hebt (stadswerk). Maar net zo vlot als het moet. Ik heb de meest radicale mal erop gezet in vergelijk met origineel en dit laat ik zo. Rijdt echt veel beter naar mijn mening.

De gangsensor merk je ook zeker, vooral met plank gas in de twee, drie, enzovoort. Je zit nog veel sneller op veel te hoge snelheden...... je moet echt rap doorschakelen want anders staat de toerenteller al dik bovenin. Voor mij persoonlijk is het wel even genoeg zo. Zat om nog te leren. Nu eerst maar genieten van de motor en even geen aanpassingen meer.

Dag
Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mei. 2008, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Onno,

effe in het handboek kijken voordta je gaat sleutelen loont soms ook:

Carterplaat kan je heel snel loshalen door alleen de 2 boutjes aan de voorkant los te halen, en dan kan je de hele bak zo naar onderen kantelen en dus handig bij alle aansluitingen, accu etc etc.

2thumbsup

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen ff beziggeweest met dat sensorgedoe.

Het doorknippen van de draadjes is dus echt wel het meest eenvoudige wat je kan doen. De zijpoot hoeft er niet af, geen gefrul met nagellak op de sensor en ander van dat ongein.

Gewoon ff het stekkertje zoeken van de sensor, dat ligt vooraan links naast de cover en peuter je tesamen met nog een kabeltje vantussen het blok en de spanningsregelaar. Voor het gemak maak je de 2 voorste bouten van de carterplaat ff los en laat die zakken, dan 1 kabelklemmetje openklippen en je hebt de connector beet.



De zwarte dus. Knippen in de bekabeling langs motorzijde probeer ik altijd te vermijden, dus gaan we langs de kant van de sensor onderbreken.

Zoals Dr_Bean al aangaf drie draden : geelbruin en grijs zijn de versnellingsindicatoren, groenzwart is de neutraal.
Aan de kant van de sensor worden dat wel andere kleurtjes :

- lichtgroen voor de neutraal
- geelgroen en blauwrood voor de versnellingsindicatie.

Aan de kant van de sensor zit er een extra kabelmantel voor slijtprotectie in de kabelhouder, dus dat is de aangewezen plaats om te knippen. Om sluitingen te vermijden knip je beide draadjes op een verschillende hoogte af (half centimetertje verschil is voldoende). Vervolgens een stuk krimpkous erover en de opening heb ik dichtgesmeerd met een afdichtingskit om te vermijden dat de knipeinden mettertijd aan het oxideren gaan.



Dan de extra kabelmantel er weer overschuiven, en als je't niet weet dan kan je zelfs niet zien dat er iets aan gebeurd is.

Het verschil in rijden is opmerkelijker dan ik gedacht had. Het soms wel vervelende maar al gewende inhouden tussen 5000-6000rpm is er volledig uit, waardoor het in 2de en 3de versnelling ineens een pak soepeler gaat. Het zijn uiteindelijk toch de versnellingen waarin je hier het meest van de ene naar de andere bebouwde kom snort, dus het kwartiertje moeite was het zeker en vast waard...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

soms is het leven eenvoudig...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jul. 2009, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

knipperdeknip bij deze dan maar ook grin KLAAR
_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Aug. 2009, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Euh Raket... wanneer mag ik ne keer passeren ? uhoh
_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Aug. 2009, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dezen avond tussen 20.00 en 20.30 smug
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Aug. 2009, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dezen avond tussen 20.00 en 20.30 smug


Oeps te laat gezien. Zal wel eens passen thumbsup

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Aug. 2009, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb die kabeltjes op aangeven van StefZ1 gewoon uit de stekker geduwd en verder ook met krimpkous beschermd tegen oxidatie, is makkelijker terug ongezien te herstellen mocht er toch een garantie geval voorkomen, kunnen ze niet beginnen zeiken over doorgeknipte draadjes....
_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 4 Aug. 2009, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup was ook de hoofdreden van mezelf ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif