Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 20 Nov. 2007, 4:14 Onderwerp: |
|
|
volgens mij zijn er een paar klepzeikers op hun pik getrapt hier omdat ze zelf zich kunnen uitleven op een motor van defensie,
en dan altijd te hart, en zonder de regels na te leven, rond kunnen scheuren, maar als de burger zoiets doet trekken ze zijn zakken leeg.
je zou jan met de pet eens moeten zien rond rijden hier op het strand,
ze zijn gewoon aan het crossen, en dan zeggen ze dat ze aan het kijken zijn of er geen motor crossers op het strand rijden
die ze niet kunnen bijhouden met hun xr 400 en dan de rest van de week
gefrustreerd rond lopen en dan proberen ze je op alle mogelijke manieren te pakken te krijgen MATENNAAIERS dat zijn het  |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 20 Nov. 2007, 6:21 Onderwerp: |
|
|
Nou nou nou nou...
Laat ze lekker... 'tis natuurlijk wel een feit dat je Jan met de Pet altijd op het verkeerde moment tegen komt. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Tjaffel

|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 15:01 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | volgens mij zijn er een paar klepzeikers op hun pik getrapt hier omdat ze zelf zich kunnen uitleven op een motor van defensie,
en dan altijd te hart, en zonder de regels na te leven, rond kunnen scheuren, maar als de burger zoiets doet trekken ze zijn zakken leeg.
ze zijn gewoon aan het crossen, en dan zeggen ze dat ze aan het kijken zijn of er geen motor crossers op het strand rijden
gefrustreerd rond lopen en dan proberen ze je op alle mogelijke manieren te pakken te krijgen MATENNAAIERS dat zijn het  |
Ik lees wel erg veel ZE, lekker is dat, alles over een kam scheren.
Ook ik rij met mijn hart en ook zeker wel eens te hard. En als ik dan een bon krijg heb ik dat zelf gedaan en mag ook ik op de blaren zitten.
Hier in het Noorden erg veel lange lege wegen met relatief weinig verkeer. Raar dat op steeds meer plekken gedenktekens met bloemen naast de weg staan.
Ongeluk zit in een heel klein hoekje, gevolgen zijn zeker met hoge snelheid niet te overzien. _________________ Gerrit
  |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 16:23 Onderwerp: |
|
|
Tja, het leven is niet anders. De politiek besluit tot snelheidsregels vanwege veiligheid (en later ook om milieuredenen) en besluit dat er ook gecontroleerd moet worden en dan ook nog op plaatsen waar regelmatig te hard wordt gereden. Wie de plaats waar wordt gecontroleerd vaststeld weet ik niet, maar waarschijnlijk niet de agenten die daar achter die boom staan. De controleurs (agenten) hebben de opdracht overtredingen volgens de regels die door de politiek zijn gesteld te registreren en te melden. Doen ze dat niet, dan plegen ze plichtsverzuim waarmee ze zelf in overtreding zijn.
Iemand die zich niet houdt aan de gestelde regels (bewust of onbewust) weet dat daaraan risico's zijn verbonden en weet ook dat hij daar zelf 100% verantwoordelijk voor is. En natuurlijk is de ene agent de andere niet en zitten er ook machtswellustige en sadomasochistische eikels tussen, maar die zitten niet alleen bij de politie. Een beetje flauw daarom om alle agenten over een kam te scheren. (daarom piepen de "goeien" hier ook op het forum....)
Het is gewoon ontzettend lullig, maar het is gewoon een geconstateerde overtreding waarvoor de pleger (Eric in dit geval) zelf voor 100% verantwoordelijk is. En het is dan ook niet reeel (wel begrijpelijk) dat hij heel erg graag een stukje verantwoordelijkheid op "die petten" wil afschuiven.
Ik hoop trouwens voor Eric dat hij er niet al te geschonden af komt. De "straf" van een ontzegging en een verloren baan is voor een overtreding als deze natuurlijk veel te zwaar in vergelijking met andere vergrijpen. Maar ja, hij was wel gewaarschuwd. Had dan ook een Mobylette gekocht in plaats van zo'n super LC8..... _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 19:04 Onderwerp: |
|
|
In zijn algemeenheid merk je overigens best wel dat een agent die zelf op de motor zit, zich veel beter kan verplaatsen in jouw situatie dan een auto-agent.
Motoragenten zijn danook meestal een stuk coulanter naar motorrijders, zolang het maar veilig blijft. En daar heb ik alle begrip voor.
Ik ben zelf eens staande gehouden door een stelletje broekjes (jonge agenten) in een opgehitste Seat Leon met sprotvelgen en getinte ruitjes.
Ze waren zelf meer opgehitst dan ik, en helemaal over de rooie: Zo erg dat ze mijn kenteken niet eens hadden geregistreerd ondanks dat ze al 3 stoplichten bij me hadden gestaan en dus zeker een paar minuten de tijd hadden gehad.
Dat type heeft helaas weinig begrip voor motorrijders... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
EricLC8
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 19:47 Onderwerp: |
|
|
Dank voor alle reacties (ook van oom Agent) ik scheer niet iedereen over 1 kam.
Iedereen heeft hier nu wel zijn plasje over gedaan,ik vind het wel ok.
Ik wacht af wat de rechter uitspreekt daar gaat vaak een aantal maanden overheen en ik hoop dat het meevalt  _________________ Groet EricLC8. |
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 21:03 Onderwerp: |
|
|
"Hier in het Noorden erg veel lange lege wegen met relatief weinig verkeer. Raar dat op steeds meer plekken gedenktekens met bloemen naast de weg staan."
Laten we wel eerlijk zijn het is dan vaak wel gecombineerd met iets dat niets met auto rijden te maken heeft.CD tje pakken,onervaren enz. enz
Ik zit vele kilometers langs de weg per jaar en het verbaasd mij dan ook dat er relatief weinig ongelukken gebeuren .gezien de streken die er worden uitgehaald.DUS alles op snelheid gooien gaat er bij mij niet in
grt Ton |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Daarom zouden auto's ook per definitie 50km per uur langzamer moeten mogen dan motorfietsen:
Autorijders zijn altijd met vanalles bezig, behalve autorijden, maar
Motorrijders zijn altijd met maar 1 ding bezig: rijden!
maarja... ik denk dat die er niet in gaat komen bij onze regering: Voorlopig mag iedere 18 jarige gek met rijbewijs in een 600pk Ferrari stappen, maar moet je wel eerst een groot rijbewijs halen als je op een 40pk motor van 120kg wil rijden...
Maar goed, dat weten we allemaal denk ik  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
|
Geplaatst: Wo, 21 Nov. 2007, 21:32 Onderwerp: |
|
|
[quote="Dr_Bean"]Daarom zouden auto's ook per definitie 50km per uur langzamer moeten mogen dan motorfietsen:
maarja... ik denk dat die er niet in gaat komen bij onze regering: Voorlopig mag iedere 18 jarige gek met rijbewijs in een 600pk Ferrari stappen, maar moet je wel eerst een groot rijbewijs halen als je op een 40pk motor van 120kg wil rijden...
Ik denk dat ik het hier wel mee eens kan zijn
grt Ton |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2007, 0:36 Onderwerp: |
|
|
Is ook geen wonder, auto's zijn onderhand ontwikkeld tot rijdende slaapkamers.
Laatste nieuws: er wordt gewerkt aan elektronica die de besturing overneemt als je in slaap sukkelt, kun je gewoon blijven slapen.  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2007, 1:25 Onderwerp: |
|
|
Tjaffel schreef: | mr wheely schreef: | volgens mij zijn er een paar klepzeikers op hun pik getrapt hier omdat ze zelf zich kunnen uitleven op een motor van defensie,
Ik lees wel erg veel ZE, lekker is dat, alles over een kam scheren.
Ook ik rij met mijn hart en ook zeker wel eens te hard. En als ik dan een bon krijg heb ik dat zelf gedaan en mag ook ik op de blaren zitten.
Hier in het Noorden erg veel lange lege wegen met relatief weinig verkeer. Raar dat op steeds meer plekken gedenktekens met bloemen naast de weg staan.
Ongeluk zit in een heel klein hoekje, gevolgen zijn zeker met hoge snelheid niet te overzien. |
slechte ervaring mee lees je wel
en dat van die ongelukken dat is toch zeker ook een groot deel je eigen risico
zeker in de boeren buiten
ik kan morgen ook van de trap vallen en daar sta je toch ook niet te flitsen of te gunnen
gewoon geld klopperij (volgend jaar 20% erbij) om in de polder of op een andere afgelegen plaats te controleren, als het op een weg is waar veel ongelukken gebeuren,
heb ik daar zeker geen problemen mee.
en ik scheer ze niet allemaal over een kam hoor, maar ik kom zo weinig die goeie tegen
het is me wel gelukt om een REAKTIE los te krijgen  |
|
Naar boven |
|
 |
Kappa

|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2007, 13:39 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Raar dat op steeds meer plekken gedenktekens met bloemen naast de weg staan. |
Da's alleen maar omdat het een hippe modegril is om het te doen. In de jaren zestig waren er meer verkeersdoden maar zag je dat soort gedenktekens niet. Dus je redenering klopt niet helemaal.
Nederland behoort verkeerstechnisch tot de veiligste landen ter wereld. En dat is goed. Maar net zoals CO2, Inconvenient Truth (met 9 feitelijke onjuistheden en derhalve rechtswege verboden op scholen in de UK), etc. etc. is alles politiek geladen. Ondanks het feit dat er op de snelwegen nauwelijks verkeersdoden te betreuren zijn zie ik regelmatig (op tijd) mobiele flitsers.
Politiek wordt bedreven op emotie en te weinig op feiten. De groene manie, de auto als ultieme milieuvervuiler (feit: oude auto's vervuilen meer. Wat doet de politiek? Het leasepark aanpakken, maar > 25 jaar oude auto's gratis rond laten rijden). Zo worden ook de politie agenten door de politici aangestuurd. Dat is niet hun schuld, part of the job. En als diezelfde agenten met gevaar voor eigen leven weer een keer afgevallen lading van de snelweg afhalen vinden we dat allemaal maar normaal. Vervelende lui die jutten, totdat je ze een keer nodig hebt.
(Ben zelf geen politieagent of wat dan ook) _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
 |
|