Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Tja.. das een eeuwig gevoerde discussie.
Der komt gewoon een moment dat de injectie-electronica betrouwbaarder is geworden dan een high-end carburateur, en minstens zo goed... en dan gaat iedereen wel over. En volgens mij zijn we niet ver meer van dat punt af!
Zo is het 15 jaar geleden ook met de electronische ontstekingen gegaan. Ik zou nu echt geen puntjes meer willen ook al kan ik die met de hand afstellen en bijvijlen .
Ik stond eerlijk gezegd verstel hoe goed die injectie lc8-quads van EATV presteerden in de zandduinen!
Voordeel van het KTM systeem is dat de juist zo gevoelige luchtmassameter weg is, en dat de meeste sensoren wel een beter mengsel geven, maar dat de motor zonder die sensor ook gewoon best goed blijft lopen. m.a.w.: Het zijn veel sensortjes, maar de meesten zijn voor kleine correcties tbv milieueisen, en niet eens echt zo noodzakelijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tja.. das een eeuwig gevoerde discussie.
Der komt gewoon een moment dat de injectie-electronica betrouwbaarder is geworden dan een high-end carburateur, en minstens zo goed... en dan gaat iedereen wel over. En volgens mij zijn we niet ver meer van dat punt af!
Zo is het 15 jaar geleden ook met de electronische ontstekingen gegaan. Ik zou nu echt geen puntjes meer willen ook al kan ik die met de hand afstellen en bijvijlen .
Ik stond eerlijk gezegd verstel hoe goed die injectie lc8-quads van EATV presteerden in de zandduinen!
Voordeel van het KTM systeem is dat de juist zo gevoelige luchtmassameter weg is, en dat de meeste sensoren wel een beter mengsel geven, maar dat de motor zonder die sensor ook gewoon best goed blijft lopen. m.a.w.: Het zijn veel sensortjes, maar de meesten zijn voor kleine correcties tbv milieueisen, en niet eens echt zo noodzakelijk. |
daar heb je wel gelijk in, kijk maar naar de auto's
maar het blijft een gevoelig punt water en electronica gaan nu een maal niet samen  |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 14:47 Onderwerp: |
|
|
laat jij een carburateur eens onder water draaien, dat zal ook vast niet zo lang goed gaan. Ach, die injectie's heb ik ondertussen wel vertrouwen in gekregen hoor. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|