lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Is 990 stationair af te stellen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. das een eeuwig gevoerde discussie.

Der komt gewoon een moment dat de injectie-electronica betrouwbaarder is geworden dan een high-end carburateur, en minstens zo goed... en dan gaat iedereen wel over. En volgens mij zijn we niet ver meer van dat punt af!

Zo is het 15 jaar geleden ook met de electronische ontstekingen gegaan. Ik zou nu echt geen puntjes meer willen ook al kan ik die met de hand afstellen en bijvijlen Smile .

Ik stond eerlijk gezegd verstel hoe goed die injectie lc8-quads van EATV presteerden in de zandduinen!

Voordeel van het KTM systeem is dat de juist zo gevoelige luchtmassameter weg is, en dat de meeste sensoren wel een beter mengsel geven, maar dat de motor zonder die sensor ook gewoon best goed blijft lopen. m.a.w.: Het zijn veel sensortjes, maar de meesten zijn voor kleine correcties tbv milieueisen, en niet eens echt zo noodzakelijk.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tja.. das een eeuwig gevoerde discussie.

Der komt gewoon een moment dat de injectie-electronica betrouwbaarder is geworden dan een high-end carburateur, en minstens zo goed... en dan gaat iedereen wel over. En volgens mij zijn we niet ver meer van dat punt af!

Zo is het 15 jaar geleden ook met de electronische ontstekingen gegaan. Ik zou nu echt geen puntjes meer willen ook al kan ik die met de hand afstellen en bijvijlen Smile .

Ik stond eerlijk gezegd verstel hoe goed die injectie lc8-quads van EATV presteerden in de zandduinen!

Voordeel van het KTM systeem is dat de juist zo gevoelige luchtmassameter weg is, en dat de meeste sensoren wel een beter mengsel geven, maar dat de motor zonder die sensor ook gewoon best goed blijft lopen. m.a.w.: Het zijn veel sensortjes, maar de meesten zijn voor kleine correcties tbv milieueisen, en niet eens echt zo noodzakelijk.

daar heb je wel gelijk in, kijk maar naar de auto's
maar het blijft een gevoelig punt water en electronica gaan nu een maal niet samen wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

laat jij een carburateur eens onder water draaien, dat zal ook vast niet zo lang goed gaan. Ach, die injectie's heb ik ondertussen wel vertrouwen in gekregen hoor.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: