Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
f@zertje
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2007, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Nix van gemerkt, ik had dat bij de superduke ook zo gedaan.
Nix geen storings melding
 _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2007, 17:01 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, had ik mezelf 50 euro uit kunnen sparen
Je moet natuurlijk wel ff weten WELKE draadjes doorgeknipt moeten worden  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

|
Geplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 19:48 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | steffz1 schreef: | Beste Ktm 'ers => is er al ergens meer nieuws gevonden van de rode draad die een vermogenbeperking zou zijn ?
Ik heb eens gezocht via google maar dan kwam ik uit bij een kit die meer pk levert (electronisch iets) maar daar ben ik niet zo voorstander van ...
mvg
Stef |
Je zal het wel hier over hebben http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1244&highlight=gangensensor+sport
in de standaard situatie gaan nl vol in 2 en 3 de secundaire gaskleppen langzamer open, = minder vermogen,=minder geluid.
de gangensensor sport zorgt ervoor dat dit niet gebeurd,
oa fijner met wheelie's trekken
het is een aangepaste versnellingsbaksensor het juiste draadje doorknippen schijnt hetzelfde effect te hebben, maar WELK draadje dat is is me tot nu toe niet duidelijk.
Dit is op de 990 eigenlijk hetzelfde als op een 950 de epc losgooien  |
even dit oude topic oprakelen, want het is me nog niet duidelijk over welk draadje het precies gaat dat doorgeknipt dient te worden, en of dit op de SM-T identiek is aan de in dit onderwerp beschreven situaties.
weet iemand hier het fijne van? _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Jep we zijn allen benieuwd (He Duccer) ... liefst zonder storing he ;o))
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 8:14 Onderwerp: |
|
|
ik weet natuurlijk niet hoe het bij de SMT zit, maar ik verwacht niks anders dan bij de 990 of zelf bij de 690:
Onderaan je blok (links) zit een zwart ding waar 3 draadjes uitkomen (gebundeld met een hoesje erom natuurlijk).
Het zwarte blokje zorgt dat steeds 1 van de draadjes contact maakt met massa. Verder niks (geen electronica of wat).
Staat ie in zijn vrij: Dan maakt draadje 1 contact met de massa (blok) en brand het neutraal lampje.
staat ie in zijn 2e versnelling, dan is draadje 2 verbonden met de massa.
staat ie in 3, dan draadje 3 verbonden met massa.
De boordcomputer ziet dat het betreffende draadje aan massa hangt (of niet) en beperkt in 2e en 3e versnelling he vermogen iets (vooral acceleratie). Je merkt hier heel weinig van hoor, als je geen circuit rijder bent.
Je kunt de draadjes van 2e en 3e versnelling dus losknippen: Dan ziet de boordcomputer nooit dat ie in 2 of 3 staan, en zijn de motor-management waarden niet aangepast voor deze versnellingen.
Welk draadje van de beutraal is zie je heel snel: Trek de stekker los, zet de motor in "vrij", en verbind 1 voor 1 de polen van de stekker tijdelijk met een los draadje: bij een van de draadjes gaat het neutrallampje aan/uit. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 9:04 Onderwerp: |
|
|
Of je verwijderd de secundaire gaskleppen
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 9:38 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat heeft veel meer invloed (en ook nadelen).
Ook zonder de 2e en 3e versnelling restrictie, doet de secundaire gasklep zijn werk, en voorkomt 'overtrekken'van de gasklep, net als bij een Constant-Vaccum carburateur. Bovendien wordt volgens mij het stationair toerental er mee afgeregeld.
Heb jij ze verwijderd??? of heb je het alleen van horen zeggen? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 11:43 Onderwerp: |
|
|
op de KTM zitten ze er nog in.
Op mijn vorige motor (Suz. V-strom 1000) had ik ze verwijderd
en 20.000 km zonder problemen gereden.
Ik neem aan dat het principe voor de KTM en de Suzuki hetzelfde
is en dat de sec.kleppen erin zitten om te voldoen aan geluids-
en emissie-eisen.
Overigens is het wel zo dat het verschil met of zonder de sec.kleppen
op de Suzuki niet heel groot was en je went er erg snel aan.
De Suzuki pakte iets beter op en liep iets sneller door de toeren in 2+3.
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik weet natuurlijk niet hoe het bij de SMT zit, maar ik verwacht niks anders dan bij de 990 of zelf bij de 690:
Onderaan je blok (links) zit een zwart ding waar 3 draadjes uitkomen (gebundeld met een hoesje erom natuurlijk).
Het zwarte blokje zorgt dat steeds 1 van de draadjes contact maakt met massa. Verder niks (geen electronica of wat).
Staat ie in zijn vrij: Dan maakt draadje 1 contact met de massa (blok) en brand het neutraal lampje.
staat ie in zijn 2e versnelling, dan is draadje 2 verbonden met de massa.
staat ie in 3, dan draadje 3 verbonden met massa.
De boordcomputer ziet dat het betreffende draadje aan massa hangt (of niet) en beperkt in 2e en 3e versnelling he vermogen iets (vooral acceleratie). Je merkt hier heel weinig van hoor, als je geen circuit rijder bent.
Je kunt de draadjes van 2e en 3e versnelling dus losknippen: Dan ziet de boordcomputer nooit dat ie in 2 of 3 staan, en zijn de motor-management waarden niet aangepast voor deze versnellingen.
Welk draadje van de beutraal is zie je heel snel: Trek de stekker los, zet de motor in "vrij", en verbind 1 voor 1 de polen van de stekker tijdelijk met een los draadje: bij een van de draadjes gaat het neutrallampje aan/uit. |
Eigenlijk kun je dat dan makkelijk uitproberen, of het wat uithaalt, gewoon de stekker lostrekken....of start de motor niet als het neutral signaal niet binnen is? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 13:51 Onderwerp: |
|
|
als je de koppeling maar intrekt, start de motor wel.
(koppeling niet ingetrokken en NIET neutraal = inderdaad eeninterlock, en dan zal die niet starten).
Mat de koppeling ingetrokken start ie altijd, ongeacht welke andere interlock (dus bijv ook met de standaard uit). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 14:13 Onderwerp: |
|
|
hier weten ze ook alles he
ik vraag me wel af wat het doorknippen van draadjes met de garantie doet... _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Duccer schreef: |
ik vraag me wel af wat het doorknippen van draadjes met de garantie doet... |
is sterk afhankelijk van de dealer:
Toen ik een probleem had met mijn 950 waarvan ik de sas en epc verwijderd had,
Motoport: "ja maar je hebt die slangetjes ook weggehaald!"
Albert van Brouwer, nu Andre-Motors: werd helemaal niet over gepraat, waarom niet? omdat het er helemaal niets mee te maken had, en de motor werd netjes onder garantie gerepareerd
zelfde verhaal is eigenlijk over met standaard mapping rijden terwijl je er Akra's op hebt zitten: officieel vervalt dan de garantie _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|