lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gangensensor-Sport op 990
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2007, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nix van gemerkt, ik had dat bij de superduke ook zo gedaan.
Nix geen storings melding
cheesy

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2007, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, had ik mezelf 50 euro uit kunnen sparen bucktooth

Je moet natuurlijk wel ff weten WELKE draadjes doorgeknipt moeten worden wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
steffz1 schreef:
Beste Ktm 'ers => is er al ergens meer nieuws gevonden van de rode draad die een vermogenbeperking zou zijn ?

Ik heb eens gezocht via google maar dan kwam ik uit bij een kit die meer pk levert (electronisch iets) maar daar ben ik niet zo voorstander van ...

mvg

Stef


Je zal het wel hier over hebben http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1244&highlight=gangensensor+sport


in de standaard situatie gaan nl vol in 2 en 3 de secundaire gaskleppen langzamer open, = minder vermogen,=minder geluid.
de gangensensor sport zorgt ervoor dat dit niet gebeurd,
oa fijner met wheelie's trekken wink3

het is een aangepaste versnellingsbaksensor het juiste draadje doorknippen schijnt hetzelfde effect te hebben, maar WELK draadje dat is is me tot nu toe niet duidelijk.

Dit is op de 990 eigenlijk hetzelfde als op een 950 de epc losgooien wink3


even dit oude topic oprakelen, want het is me nog niet duidelijk over welk draadje het precies gaat dat doorgeknipt dient te worden, en of dit op de SM-T identiek is aan de in dit onderwerp beschreven situaties.

weet iemand hier het fijne van?

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jep we zijn allen benieuwd (He Duccer) ... liefst zonder storing he ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hier beeldmateriaal van de EPC removal voor een 950 Carbs gevoede SM ... dus niet voor de injectie gevoede 990.

http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Hier beeldmateriaal van de EPC removal voor een 950 Carbs gevoede SM ... dus niet voor de injectie gevoede 990.

http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm

mvg

Stef


als je spaans goed is hier voor de 990 met beeld thumbsup
http://www.youtube.com/watch?v=nApOb-ZYBHU&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Draadjes knippen : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1680&start=15
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 8:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet natuurlijk niet hoe het bij de SMT zit, maar ik verwacht niks anders dan bij de 990 of zelf bij de 690:

Onderaan je blok (links) zit een zwart ding waar 3 draadjes uitkomen (gebundeld met een hoesje erom natuurlijk).

Het zwarte blokje zorgt dat steeds 1 van de draadjes contact maakt met massa. Verder niks (geen electronica of wat).

Staat ie in zijn vrij: Dan maakt draadje 1 contact met de massa (blok) en brand het neutraal lampje.
staat ie in zijn 2e versnelling, dan is draadje 2 verbonden met de massa.
staat ie in 3, dan draadje 3 verbonden met massa.

De boordcomputer ziet dat het betreffende draadje aan massa hangt (of niet) en beperkt in 2e en 3e versnelling he vermogen iets (vooral acceleratie). Je merkt hier heel weinig van hoor, als je geen circuit rijder bent.

Je kunt de draadjes van 2e en 3e versnelling dus losknippen: Dan ziet de boordcomputer nooit dat ie in 2 of 3 staan, en zijn de motor-management waarden niet aangepast voor deze versnellingen.

Welk draadje van de beutraal is zie je heel snel: Trek de stekker los, zet de motor in "vrij", en verbind 1 voor 1 de polen van de stekker tijdelijk met een los draadje: bij een van de draadjes gaat het neutrallampje aan/uit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Of je verwijderd de secundaire gaskleppen idea2 idea2 idea2

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat heeft veel meer invloed (en ook nadelen).

Ook zonder de 2e en 3e versnelling restrictie, doet de secundaire gasklep zijn werk, en voorkomt 'overtrekken'van de gasklep, net als bij een Constant-Vaccum carburateur. Bovendien wordt volgens mij het stationair toerental er mee afgeregeld.

Heb jij ze verwijderd??? of heb je het alleen van horen zeggen?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

op de KTM zitten ze er nog in.
Op mijn vorige motor (Suz. V-strom 1000) had ik ze verwijderd
en 20.000 km zonder problemen gereden.

Ik neem aan dat het principe voor de KTM en de Suzuki hetzelfde
is en dat de sec.kleppen erin zitten om te voldoen aan geluids-
en emissie-eisen.

Overigens is het wel zo dat het verschil met of zonder de sec.kleppen
op de Suzuki niet heel groot was en je went er erg snel aan.
De Suzuki pakte iets beter op en liep iets sneller door de toeren in 2+3.

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik weet natuurlijk niet hoe het bij de SMT zit, maar ik verwacht niks anders dan bij de 990 of zelf bij de 690:

Onderaan je blok (links) zit een zwart ding waar 3 draadjes uitkomen (gebundeld met een hoesje erom natuurlijk).

Het zwarte blokje zorgt dat steeds 1 van de draadjes contact maakt met massa. Verder niks (geen electronica of wat).

Staat ie in zijn vrij: Dan maakt draadje 1 contact met de massa (blok) en brand het neutraal lampje.
staat ie in zijn 2e versnelling, dan is draadje 2 verbonden met de massa.
staat ie in 3, dan draadje 3 verbonden met massa.

De boordcomputer ziet dat het betreffende draadje aan massa hangt (of niet) en beperkt in 2e en 3e versnelling he vermogen iets (vooral acceleratie). Je merkt hier heel weinig van hoor, als je geen circuit rijder bent.

Je kunt de draadjes van 2e en 3e versnelling dus losknippen: Dan ziet de boordcomputer nooit dat ie in 2 of 3 staan, en zijn de motor-management waarden niet aangepast voor deze versnellingen.

Welk draadje van de beutraal is zie je heel snel: Trek de stekker los, zet de motor in "vrij", en verbind 1 voor 1 de polen van de stekker tijdelijk met een los draadje: bij een van de draadjes gaat het neutrallampje aan/uit.


Eigenlijk kun je dat dan makkelijk uitproberen, of het wat uithaalt, gewoon de stekker lostrekken....of start de motor niet als het neutral signaal niet binnen is?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

als je de koppeling maar intrekt, start de motor wel.

(koppeling niet ingetrokken en NIET neutraal = inderdaad eeninterlock, en dan zal die niet starten).

Mat de koppeling ingetrokken start ie altijd, ongeacht welke andere interlock (dus bijv ook met de standaard uit).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

hier weten ze ook alles he grin

ik vraag me wel af wat het doorknippen van draadjes met de garantie doet...

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Duccer schreef:


ik vraag me wel af wat het doorknippen van draadjes met de garantie doet...


is sterk afhankelijk van de dealer:

Toen ik een probleem had met mijn 950 waarvan ik de sas en epc verwijderd had,
Motoport: "ja maar je hebt die slangetjes ook weggehaald!"

Albert van Brouwer, nu Andre-Motors: werd helemaal niet over gepraat, waarom niet? omdat het er helemaal niets mee te maken had, en de motor werd netjes onder garantie gerepareerd thumbsup

zelfde verhaal is eigenlijk over met standaard mapping rijden terwijl je er Akra's op hebt zitten: officieel vervalt dan de garantie

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif