Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1577 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 10:21 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | oppassen voor de zandstukken die er ook zijn: die zijn ineens vies zacht: gewicht wat naar achter een een beetje gas er op en het gaat goed. |
Daar gaat onze Marokko-ervaring dus misschien wel van pas komen.
Wat de banden betreft: ik weet dat je adviseert om zandbanden te gebruiken. Maar tijdens de ACT Pyreneëen was ik van die Mitas E07+ niet tevreden in zompige omstandigheden. Ik ben nooit gevallen maar het was op die zompige berghellingen (en we hebben toch drie dagen slecht weer gehad) een kwestie van rustig rijden met gecontroleerde wielspin. Not so very nice.
Mochten jij of andere mensen toch nog een ander advies hebben, dan hoor ik het graag.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 100 Woonplaats: Haaltert (België)
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 14:13 Onderwerp: |
|
|
HMmm, weinig tot eigenlijk gewoon geen zand ervaring hier...
waren er geen stukken nederlandse TET die wat zanderig zijn?
dan kan ik nog wat ervaring gaan opdoen
_________________ - It's a basic truth of the human condition, that everybody lies. The only variable is about what - |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 750 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Als 't ooit weer droog geraakt zal ik roepen. Ik weet er een paar liggen hier net over de grens.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 5 Feb. 2025, 23:30 Onderwerp: |
|
|
IJsland 'binnenland' is afalt (de rondweg en wat wegen landinwaards; best glad soms), en de rest is veel scherpe stenen, echte lava, lava-zand. en sporadisch mossige rivierkeien. (daarop is alles glad..)
alleen in het noorden/westfrjorden heb je gras/klei stukken: echte modder heb ik er weinig gezien.
Ik had toen een MT21.. gemonteerd bij aankomst in Ijsland, kaal af na een goede 2 weken.. de laatste 2 mm snachts door duitsland 200+ op die autobahn opgereden naar huis
maar je hebt het zelf in de hand.. gewoon een beetje in de gaten houden. Ik was toen ook wel met een groepje waarvan een deel enduro reedt...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Di, 11 Feb. 2025, 18:22 Onderwerp: |
|
|
ik zou de Veður.is app en en de road.is app op je telefoon zetten.
dit is een weer en wegen app. deze helpen mij altijd als ik een trip ga plannen. ik ben nog nooit verrast door een afgeslote weg.
Er is een kampeerpas. hier betaal je een bedrag voor ik geloof iets van €100. en dan kan je bij alle aangesloten campings staan. je hoeft dan geen overnachtingskosten meer te betalen.
neem de west fjorden mee. het is daar een stuk rustiger. en ik vindt het het mooiste deel van IJsland.
_________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1577 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 23 Apr. 2025, 8:03 Onderwerp: |
|
|
verbruik: verschilt per moto.. mijn 950 stond altijd redelijk zuinig afgesteld: op de weg 1:15-20, in hard terrein 1:12-15... bij de Rally in het duinenzand kreeg ik het tot 1:7
- wij hadden ieders 5 liters extra bij ons
- Bij een lange route die je echt wil halen gooi je dan tijdelijk nog een extra can ergens bij op, die je leegt zodra ie in de tank kan.
- hou er rekening mee dat je ook eens problemen kan hebben, verkeerd kan rijden etc: op 10km uitmeten is geen goed idee (hoewel ijsland niet verlaten is hoor.. er komt wel iemand langs voordat je uitgehogerd bent
en het hangt natuurlijk van je rijstijl af.. een beetje efficient opschieten.. kost meer
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|