lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

afdichtings ring brandstofsensor ktm 950 sm
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jan. 2022, 23:48    Onderwerp: afdichtings ring brandstofsensor ktm 950 sm Reageer met quote

Beste allemaal,

Ik heb vandaag een stukje gereden en omdat het lampje van de brandstof ging branden heb ik er 5 liter brandstof in gedaan.

Af en toe voor het stoplicht rook ik een beetje een brandstoflucht, maar heb gelukkig niet veel moeten stoppen voor een stoplicht:)

Eenmaal thuis gekomen zet ik de motor in de garage op z'n standaard en aan de linkerkant begint er brandstof te lekken eerst verdacht ik de carburateurs nog dat er eventueel een vlotter een beetje blijft hangen maar dat was het helaas niet.

Het blijkt nu dus de brandstofsensor te zijn, de o-ring dicht niet meer netjes af, ik kan echter geen gegevens of nr van de o-ring vinden.
Wat me ook opvalt is dat er aan de bovenkant van de brandstofsensor ruimte over blijft als de sensor aangedraaid is, maximaal 1mm, alsof de tank een beetje ingedeukt is op die plek huh2
Heb hier helaas geen foto van gemaakt als ik morgen tijd heb zal ik dat doen

het probleem zit dus in het feit dat er ruimte overblijft tussen de sensor en tank maar daar kan ik zelf dus helaas niks aan doen.


Mijn vraag is dus heeft iemand gegevens van de o-ring die om de sensor zit voor de afdichting of eventueel een bestel nr van de o-ring zodat ik een eventueel een ander soort afdichting kan bestellen mocht het origineel niet voldoen.
En heeft er iemand ervaring met dit probleem?


Alvast bedankt voor het meedenken. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2669
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jan. 2022, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Even loshalen, dan is een kring toch heel makkelijk te meten? De beun zou er ook prima vloeibare brandstofbestendige montage pasta kunnen smeren natuurlijk lipsrsealed2
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jan. 2022, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Als ie niet aansluit denk ik dat je eerst moet kijken waarom dat zo is: normaliter moet dat gewoon passen. De tank deukt niet zomaar in (die is behoorlijk bomvast)

t kan dus zijn dat ie gewoon niet netjes gemonteerd zit en daarom ook lekt.

Als het echt niet meer past omdat er toch iets vervormd is, kun je een dikkere O-ring plaatsen uiteraard: Dat moet dan een brandstof bestendige ring zijn (Viton dus).

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jan. 2022, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Even loshalen, dan is een kring toch heel makkelijk te meten? De beun zou er ook prima vloeibare brandstofbestendige montage pasta kunnen smeren natuurlijk lipsrsealed2


daar heb je helemaal gelijk in, in weet wel de binnen diameter van de o-ring maar durf niet zeker te zeggen hoe dik de o-ring moet zijn vandaar dat ik graag de gegevens van de o-ring zou willen hebben.

vloeibare pakking ertussen doen zie ik pas als allerlaatste redmiddel, is niet mijn manier van werken eigenlijk.

bedankt voor het meedenken thumbsup


Laatst aangepast door schenkie op Di, 18 Jan. 2022, 20:26, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jan. 2022, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Als ie niet aansluit denk ik dat je eerst moet kijken waarom dat zo is: normaliter moet dat gewoon passen. De tank deukt niet zomaar in (die is behoorlijk bomvast)

t kan dus zijn dat ie gewoon niet netjes gemonteerd zit en daarom ook lekt.

Als het echt niet meer past omdat er toch iets vervormd is, kun je een dikkere O-ring plaatsen uiteraard: Dat moet dan een brandstof bestendige ring zijn (Viton dus).

succes


Ik heb inderdaad een 0-ring besteld die hopelijk wat dikker is, en anders bestel in er nog 1 die 1 mm dikker is.
Ik vind het ook bijzonder dat de sensor niet netjes aansluit op de tank maar kan er zelf geen verklaring voor vinden, heb echter wel op een aantal andere forums dat dit probleem wel vaker is voor gekomen.

bedankt voor het meedenken thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2022, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

het is opgelost, ik er een iets dikkere o-ring ingezet (4mm)en hij is nu helemaal dicht thumbsup

eventjes nog een andere vraag, ik zoek een manual van hoe ik de olie van de voorvorken kan verversen kan iemand me hierbij helpen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2022, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

in de download sectie staat in de 2003 folder de manual van de 4860_MXMA_2003 (48mm voorvork). De 990 is iets anders maar de principes schelen niet veel.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jan. 2022, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks Dr.Bean voor de verwijzing naar het manual.

Geldt deze manual ook voor de ktm 950 sm?

Ik ben namelijk benieuwd hoeveel olie ik in mn voorvork moet doen, dit kan ik echter nergens vinden.

Ik heb wel gevonden dan de luchtkamer tussen de 8 en 10 cm moet zijn maar dan wordt er eigenlijk gesproken over de adventure en niet de SM.

Is er iemand die dit kan verduidelijken voor me?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2022, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is de SM vork hetzelfde alleen korter, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen.

er is geen aparte vork manual voor de SM.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Di, 1 Feb. 2022, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb inmiddels een manual voor de 950sm/990superduke en de 690sm bemachtigd(1manual), de luchtkamer moet voor de 950sm 11cm bedragen voor de mensen die het willen weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2022, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

schenkie schreef:
ik heb inmiddels een manual voor de 950sm/990superduke en de 690sm bemachtigd(1manual), de luchtkamer moet voor de 950sm 11cm bedragen voor de mensen die het willen weten.


ok. repair manual? of owners manual? Ik wist niet van het bestaan daarvan: enige kans dat je die wil delen zodat ik hem op de download kan zetten voor iedereen hier?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2022, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat soort informatie staat uitgebreid in het repair manual.

Omdat er bij mijn KTM bij aanschaf geen owners- en geen repair manual zat, heb ik ze beide rechtstreeks bij KTM in Oostenrijk besteld.
Dit kostte ongeveer 100 Euro voor een PDF van beide documenten én een prachtig mooi nieuw gedrukt exemplaar van beide boeken.

De PDFs hebben op elke bladzijde een watermerk met mijn naam en e-mail adres en de vermelding dat het document aan mij gelicenseerd is.

Die deel ik dus niet ...

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2022, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Garfield schreef:
Dat soort informatie staat uitgebreid in het repair manual.

Die deel ik dus niet ...


wil je daarmee zeggend at ik de download area voor jou maar dicht moet zetten ? smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2022, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij die conclusie wil trekken ga je gang, het is jouw forum.

Ik heb alleen zelf - flink wat - geld uitgegeven aan een persoonlijk aan mij gelicenseerd manual met mijn persoonlijke gegevens daar hard-coded in opgenomen dus dat deel ik niet.

Overigens zijn er op het Internet ook wel scans van zowel de owner's als repair manuals te vinden. Ik heb een PDF van het repair manual van 2003 - 2008.
Geen idee waar ik het precies heb gevonden maar als dat manual niet hier op het forum staat deel ik het met plezier. Het is 30 MB. Zeg maar waar ik het moet laten ...

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Feb. 2022, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil hem gewoon delen, het is een repair manual van wp van 2005 t/m 2007.
Als mensen hier wat aan hebben dan deel ik dat graag.

Laat maar weten waar ik het heen moet sturen of moet uploaden.

Als ik dan van de week weer tijd heb zal ik dat eventjes regelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif