Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 8:52 Onderwerp: SE of SM ?? |
|
|
de ene heeft 19/17 en de ander 21/18 als wielmaat,...ziet er toppie uit !  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Er worden voor mij nu 2 x 17 " wieltjes gespaakt voor de SE. Ben benieuwd waarom die anderen 17 en 19 hebben ?
Ik vind t wel hele mooie foto's. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:08 Onderwerp: |
|
|
ziet er wel heeel mooi uit moet ik zeggen! eigenlijk vind ik die stiekem mooier dan de 950SM
Wel idd 1 schijf overigens _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:57 Onderwerp: |
|
|
G-Spot schreef: | Er worden voor mij nu 2 x 17 " wieltjes gespaakt voor de SE. Ben benieuwd waarom die anderen 17 en 19 hebben ?
Ik vind t wel hele mooie foto's. |
Waarschijnlijk om de geometrie van de motor niet teveel te veranderen.
17" vooraan geeft naar het schijnt bij een Adventure serieuze problemen met de stabiliteit op hoge snelheid, tot op het gevaarlijke af  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ziet er wel heeel mooi uit moet ik zeggen! eigenlijk vind ik die stiekem mooier dan de 950SM
|
Dat vondt ik nou ook !!!
Ik begin bijna hebberig te worden als ik dit zo zie !!  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 18:03 Onderwerp: |
|
|
G-Spot schreef: | Er worden voor mij nu 2 x 17 " wieltjes gespaakt voor de SE. Ben benieuwd waarom die anderen 17 en 19 hebben ?
Ik vind t wel hele mooie foto's. |
Misschien moet je ff reageren in het topic 1 & topic 2 waarin die mannen de foto's hebben geplaatst,...kan je de 17 nog omlaten zetten voor de 19
De ene SE staat op 19/17 en de rechtse op de foto's boven zelfs op 21/18 !!
Keuze is wat beperkter natuurlijk voor de banden 21/18
 _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 20:40 Onderwerp: |
|
|
Tja... lastig.
Op het Advrider forum had ik de vraag al gesteld. Waarom 19" ipv 17"
17" zou perfect zijn voor een sm-track maar niet op de weg. Vanaf 90 (km of mijl ??) zou hij onstabieler worden (headshaking).
Wat zit er origineel op de 950 SM ???
Ik vraag me namelijk f waarom de dealer 2 x 17" adviseert.
Dacht zelf dat het wel oke zou zijn. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 23:20 Onderwerp: |
|
|
G-Spot schreef: | Tja... lastig.
Op het Advrider forum had ik de vraag al gesteld. Waarom 19" ipv 17"
17" zou perfect zijn voor een sm-track maar niet op de weg. Vanaf 90 (km of mijl ??) zou hij onstabieler worden (headshaking).
Wat zit er origineel op de 950 SM ???
Ik vraag me namelijk f waarom de dealer 2 x 17" adviseert.
Dacht zelf dat het wel oke zou zijn. |
bij de 950 sm hebben ze de balhoofd hoek veranderd, en ook zit bij de 950sm het voorwiel onder de vork, en bij de super-enduro zit die er voor, en dus daarom heeft
die wel de 17inch wielen, wat me wel opvalt is dat ze de naaf van de adventure gebruikt hebben, en dit is niet echt mooi te noemen
ik denk dat je beter ff kan wachten, tot dat haan wheels met een passende naaf op de markt komt, en dan het liefst in het zwart of gold  |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 10:22 Onderwerp: |
|
|
Mijn sm wielen worden gespaakt op een originele SE naaf. Volgens mij is dat niet dezelfde als de adventure.
Maar ik zal uiterlijk morgen nog kunnen bellen dat het voorwiel eventueel 19 " moet worden.
Daar zit ik nu ff mee.
17" zal er supergaaf uitzien, maar het is wel de bedoeling dat ik met die SM wielen ook woon-werk en een asfaltritje kan rijden. Een beetje comfort en snelheid zijn dan wel gewenst.
Ik wacht er dus liever ook niet te lang mee. Haan kan nog wel ff duren. Hoeveel SE's rijden er hier nou rond in NL ???? 3 ?
Hellup mij  _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 12:29 Onderwerp: |
|
|
17" zal in ieder geval veel mooier zijn,maar als de geometrie ongeveer hetzelfde is als een Adeventure dan zijn er toch risico's aan verbonden.
Risico's die ik niet zou lopen met een motor die toch vlot de 200km/u haalt.
Maar het blijft natuurlijk jouw motor.
Voor de banden moet je het niet doen volgens mij.
Als je op straat de banden die je in 19" kan krijgen al eens tot op het einde van hun capaciteit rijdt, zal het al meer dan hard genoeg gaan. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 13:53 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | Maar het blijft natuurlijk jouw motor.
|
tja....daarom vraag ik het hier ook. haha
Ik heb nooit eerder supermotard gereden. De SE is redelijk nieuw en nog vrij "zeldzaam in ons landje"
Ik kan dus praktisch niet afgaan op ervaringen van anderen.
Ik ging uit van de expertise van de dealer maar door de berichten en alle foto's op de alle forums maak ik me een beetje zorgen of het wel verstandig is. Vandaar.
Anderzijds lijkt me dat de HP2, die ook gemaakt is voor offroad (jaja..oke dat zeggen ze), niet van oorsprong is ontworpen voor SM. Mijn vriend heeft echter ook 2 x 17" op zn HP2 en gaat ook voluit zonder problemen.
Jullie antwoorden/kennis zal voor mij dus medebepalend zijn.
Toch wel leuk zo'n forum. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 21:06 Onderwerp: |
|
|
ik zou gewoon voor de 17" gaan, met dezelfde geometrie als de Adventure lijken me de kans op stabiliteits problemen niet zo groot. Adv heeft een wielbasis van een chopperd (157 cm!!!!!!) hij zakt door het kleinere achterwiel vanachter ook dus zoveel meer gaat ie niet op z'n kop staan.
Ik weet wel, andere gewichtsverdeling/zwaartepunt ed maar m'n 10R heeft een wielbasis van 138.5 cm en die heeft echt wel wat meer peekaatjes |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Inge,
Ik denk dat als de 17" echt helemaal niet bevalt, je ook zo weer omgespaakt bent naar een 19". De velg is niet de enorme kostenpost, en waarschijnlijk wil de dealer (en Haan, want daar komen ze gegarandeerd vandaan) best meewerken voor een experiment.
(De kosten zitten hem in de extra originele KTM naven).
Lekker 17" proberen en niet te veel van wakker liggen.
mbt instabiliteit: Ik kan me voorstellen dat ie boven de 180 minder stabiel wordt, maar tenzij je op een racecircuit (dus niet SM) gaat rijden zal je daar niet snel last van hebben.
en euhm, anders monteer je gewoon een stuurdemper, das toch al heeel erg fijn!
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Albert spaakt ze zelf ! Gaan niet naar Haan.
Dus ook met origineel KTM spul.
Nou ja, we zien wel of het bevalt.
Ik neem aan als het inderdaad echt geen rijden is, er wel een 19" van te maken is. Zo moeilijk zijn ze daar niet. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2006, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Haha, heeft ie tijd over of zo! hij heeft het al druk zat.
Ik zal eens vragen waarom die zo veel tijd voor je heeft, zeker omdat je een meisje bent
Maar goed: Als het echt niet goed is zal Albert dan ook idd absoluut mewerking verlenen om het alsnog naar 19 om te zetten, daar zie ik ook geen probleem in!
wel heel gaaf hoor!! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|