lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

pre-order: Handmatige distributieketting spanner lc8 9x0
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2715
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 10 Apr. 2014, 15:32    Onderwerp: pre-order: Handmatige distributieketting spanner lc8 9x0 Reageer met quote

Ik ben verschillende lc8én tegen gekomen die een stuk luider in de distributie zijn (tikkende kop, klapperen bij lage toeren, rateltje bij starten etc.) dan nodig. Vaak komt dit uit de distributieketting en gelijders welke niet genoeg gespannen zijn. Iedere keer dat je dit hoor betekent dat extra slijtage aan de ketting en mogelijk nokkenas + lagering.
Nu heeft mijn blok ook wat de neiging een beetje oliedruk te verliezen langs de distributieketting spanner en is het idee ontstaan om een handmatige kettingspanner te ontwikkelen die het oliekanaal 100% afsluit om maximale druk richting te kop te hebben in alle omstandigheden en een distributie ketting te hebben die altijd op de juiste spanning staat, nooit meer klapperen, ook niet bij koude motor. Nooit meer teveel spanning (hoge toeren, 3,5 bar op die ketting is niet het meest bevordelijk voor de levensduur)

Dus: een MCCT voor de Adventure!!! (en andere lc8én)
Het pre-productie model is af en in de test, ergens volgende week rolt er een kleine serie van de band omdat ik zeker was dat er meer mensen het nut van zullen inzien!

Vervaardigd tot op de honderdste nauwkeurig uit hoogwaardig RVS en T6 aluminium.

De prijs voor een setje van 2 zal 150 a 175 euro zijn, its minder dus dan wat 2 spanners voor bijvoorbeeld de 690 kosten, niet veel meer dan een nieuw setje originele spanners. Bestel nu en je weet zeker dat je bij de beperkte eerste serie zit grin



lc8 MCCT.jpg
 Beschrijving:
Pre poduction sample MCCT LC8
 Bestandsgrootte:  224.28 KB
 Weergegeven:  1476 keer

lc8 MCCT.jpg



_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 10 Apr. 2014, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig Steven!
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Do, 10 Apr. 2014, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Strak plan!!!
_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Apr. 2014, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

mooi stukje draai/frees werkt zelf aan de hobby geweest?
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2715
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 10 Apr. 2014, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wou dat ik nog toegang had tot alle metaal machines sad Ik moet het tegenwoordig met handgereedschap doen dus dit heb ik uitbesteed aan een vakman.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 193

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt mij interessant,
zeker omdat mijn lc8 laatste tijd nogal wat rammelt bij koude motor, lagere toeren.
ik verdenk het oliedrukveertje dat zijn sterkte verliest.

ik weet helaas nog te weinig van de lc8 950 blok om volop mee te praten met de techneuten.


begrijp ik het goed dat indien je dit pre-ontwerp installeert je continu dezelfde oliedruk hebt,
Moet er dan nog een aanpassing manueel gebeuren na verloop van tijd

Waar moet dit onderdeel gemonteerd worden, is dit te doen voor een lc8 leek als mij. Qua technische handigheid wou ik het oliedrukveertje zelf vervangen.


@stevenD : als uw oplossing zeer goed werkt, komt dit misschien op tijd voor mijn ratel in het blok. Als je nog een 950 S zoekt voor test, wil ik mij wel aanbieden smug , ik had mij voorgenomen om toch niet te rijden zolang het oliedrukveertje niet vervangen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2715
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Apr. 2014, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

hee trooper, ik wil best assisteren met inbouw hoor. het plaatsen van dat oliepomp veertje is in iedergeval 10 keer moeilijker dan het vervangen van de spanners. Als je dat kan dan fiets je die spanners er met je ogen dicht in smiley

vooral de eerste 950's verliezen (te) veel olie langs de spanners wat zich resulteerd in minder oliedruk en meer gerammel uit de distributie.

Als jij je verhaal hier post dan plaats ik die spanners voor je in de motor grin2

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 12 Apr. 2014, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Cool, nog een keer huisvlijt. thumbsup

Noteer mij al maar voor een setje. 950S, 2004.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2715
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 12 Apr. 2014, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de eerste serie opgehaald en gemonteerd! Scheelt zelfs ok een 990 die best goed draaide nog wat geluid en gerammel stationair.

Staat genoteerd Bert! Wil je dat ik ze op stuur naar je?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ToKkE



Geregistreerd op: 3-7-2011
Berichten: 116
Woonplaats: Nossegem

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Apr. 2014, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Steven, Heb wel interesse..ligt de prijs nu vast?
_________________
_______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2715
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Apr. 2014, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Kosten komen uit op 175 euro per set inclusief koperen ringen etc. Als je langs rijd wil ik ze wel helpen monteren en afstellen ook.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Apr. 2014, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

oke, mag je mij inschrijven.

gr,
Edwin

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2715
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Apr. 2014, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Edwin, ze liggen al hier hoor. Wil je er voor langskomen of per post?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ToKkE



Geregistreerd op: 3-7-2011
Berichten: 116
Woonplaats: Nossegem

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Apr. 2014, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Kosten komen uit op 175 euro per set inclusief koperen ringen etc. Als je langs rijd wil ik ze wel helpen monteren en afstellen ook.


Langs rijden is net iets te ver, je mag ze per post opsturen Smile..
hoe moet je ze eigenlijk afstellen? Hoe weet je dat de spanning goed is?

_________________
_______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Apr. 2014, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
kom langs,.

zie je PB.

gr..

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif