Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Za, 3 Dec. 2005, 21:01 Onderwerp: Druppellader |
|
|
Hoi!
Daar ik een druppelllader moest aanschaffen omdat de EXC 520 te lang stilstaat, heb ik ook maar metteen een aansluiting op de 950 gemaakt.
Ik kan de 950 nu dus in de schuur ook aan de "tiet"hangen
Ik heb in die 2,5 jaar echter nog nooit een lege accu gehad,
ook al rij ik in de winter met verwarmde handschoenen en carburateurverwarming tegelijk aan (trekt bij elkaar toch zo'n kleine 100 watt geloof ik).
Zou de conditie van de accu nu verbeteren, of is het volstrekt onnodig
om dit te doen? (ik rij bijna dagelijks 60 km met de 950).
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Za, 3 Dec. 2005, 21:14 Onderwerp: |
|
|
Tsja, wat weet ik, rij bijna alleen japanners.......
Ik heb op mijn DR650 nooit een druppellader gebruikt, de eerste accu ging 7 jaar mee. Ik heb niet het gevoel dat ie langer mee had gegaan als ik hem aan een druppellader had gehangen.
Heb ook nog 5 jaar een ZX6R gehad, geen druppellader en ook geen probleem.
Zowel de DR als de ZX werden in de winter niet gebruikt maar na zo'n 3 maanden stilstaan, starten beide altijd bij de eerste druk op de knop.
Maar als je bijvoorbeeld een alarm op je brommerd hebt is een druppellader bijna een noodzaak
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2005, 3:36 Onderwerp: Re: Druppellader |
|
|
Daan schreef: | Hoi!
Daar ik een druppelllader moest aanschaffen omdat de EXC 520 te lang stilstaat, heb ik ook maar metteen een aansluiting op de 950 gemaakt.
Ik kan de 950 nu dus in de schuur ook aan de "tiet"hangen
Ik heb in die 2,5 jaar echter nog nooit een lege accu gehad,
ook al rij ik in de winter met verwarmde handschoenen en carburateurverwarming tegelijk aan (trekt bij elkaar toch zo'n kleine 100 watt geloof ik).
Zou de conditie van de accu nu verbeteren, of is het volstrekt onnodig
om dit te doen? (ik rij bijna dagelijks 60 km met de 950).
Daan | als je hem elke dag gebruikt hoef je toch ook je accu niet op te laden ????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2005, 8:39 Onderwerp: |
|
|
LC8 heeft een gell-accu, die blijft lang goed. Ik weet niet eens of druppelladen daar wel zo goed voor is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2005, 15:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | LC8 heeft een gell-accu, die blijft lang goed. Ik weet niet eens of druppelladen daar wel zo goed voor is. |
Waarom zou bij een gel accu een druppellader een probleem zijn? Dan zou dat een probleem zijn bij heel wat motoren die een gel accu hebben en een alarmsysteem. Tijdens lang stilstaan ontlaad je accu door het alarm en als je niet 's nachts je bed uit wil om je alarm af te zetten is een druppellader noodzaak.
De kwaliteit van een accu neemt het meeste af bij langdurig ontladen cq stilstaan, zeker als je motor op een koude plek gestald staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Bongo Gast
|
Geplaatst: Zo, 4 Dec. 2005, 16:07 Onderwerp: |
|
|
De mijne staat weer lekker op de druppellader, hoor, errug noodzakelijk als er ook een alarm opzit.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 5 Dec. 2005, 21:22 Onderwerp: |
|
|
ok. Ikke niet weten niet.. .heb geen alarm.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Ma, 5 Dec. 2005, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb bij mijn motoren ook geen druppellader, maarja ik heb ook geen alarm! Alhoewel ik heb wel een alarm, twee stuks nogwel, maar die vergen dagelijks wel onderhoud, minimaal 4x perdag even luchten en 2x daags een bak hondevoer!
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Ma, 5 Dec. 2005, 22:41 Onderwerp: |
|
|
Mijn TDM accu was ook na 6 weken stilstand gewoon stuk met zo´n oude versie Red alert eraan.
|
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2005, 6:37 Onderwerp: |
|
|
T heet ook niet voor niets REDALERT............
heb m zelf ook op mn ouwe zx9r gehad en regelmatig gezeik gehad.....accu leeg starblokering naar zn grooitje,weggebrandeknipperlichtaansturing
ik moet zeggen dat dit systeem my goed bevalt,en het is gewoon een feit dat een druppellader je accu in betere conditie houdt(mits je m wekelijks gebruikt het hele jaar door is t niet echt nodig) maar zet je m voor wat langere tijd weg,dan is het zeker aan te raden....
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2005, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Noppie schreef: | Ik heb bij mijn motoren ook geen druppellader, maarja ik heb ook geen alarm! Alhoewel ik heb wel een alarm, twee stuks nogwel, maar die vergen dagelijks wel onderhoud, minimaal 4x perdag even luchten en 2x daags een bak hondevoer! |
alarm+druppellader is goedkoper en minder bewerkelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Echwel
Geregistreerd op: 29-7-2006 Berichten: 48 Woonplaats: Krimpenerwaard
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 13:31 Onderwerp: Re: Druppellader |
|
|
Daan schreef: | Hoi!
Daar ik een druppelllader moest aanschaffen omdat de EXC 520 te lang stilstaat, heb ik ook maar metteen een aansluiting op de 950 gemaakt.
Ik kan de 950 nu dus in de schuur ook aan de "tiet"hangen
Ik heb in die 2,5 jaar echter nog nooit een lege accu gehad,
ook al rij ik in de winter met verwarmde handschoenen en carburateurverwarming tegelijk aan (trekt bij elkaar toch zo'n kleine 100 watt geloof ik).
Zou de conditie van de accu nu verbeteren, of is het volstrekt onnodig
om dit te doen? (ik rij bijna dagelijks 60 km met de 950).
Daan |
Hoi Daan,
ik heb een druppeltiet aangeschaft en vraag mij af hoe en waar ik de tietstekker het beste kan aanbrengen zodat alles het minst beschadigd, waterdicht blijft, en op de meest praktische plaats zit.
Misschien in de centenbak bij de zekeringen?
Graag een goeie suggestie.
groet,
John.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
24.02 KB |
Weergegeven: |
11891 keer |
|
_________________ Once Young and Wise, now I ‘m Old and Stupid.(Echwel). |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 18:51 Onderwerp: |
|
|
Makkelijkste is als je in je dashboardje een 12V plug maakt (z'on bosch standaard boardspannings plugje), waar je accesoires in kan steken (ook nog heel handig voor gps aansluiting etc).
de druppellader kan je daar dan ook gewoon insteken: Voordeel is dat ie meteen extra afgezekerd is!
(Inbouwvoorbeelden voor die plug: zie elder dit forum)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:01 Onderwerp: |
|
|
euhm Daan:
is de laadkabel bij de accu afgezekerd??
wel NA de hofodzekering afgetapt? of direkt aan de accu?
Zonee, dan gaat er dus iets goed fout, als die laadkabel ergens kortsluiting krijgt, bijv omdat ie doorschuurt...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|