Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Remmie
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 21:08 Onderwerp: KTM SE 950 R (met R van reisuitvoering) |
|
|
s'winters doe ik altijd groot onderhoud en doe ik wat (winter)projecten aan mijn SE.
Deze keer wat aanpassingen die de SE iets mee geschikt moet maken als reisuitvoering.
Klein schermpje voor iets meer bescherming.
30 Ltr tank, omdat 12 liter wel erg weinig is voor op reis.
Andere radiator protector die beter koelt.
En een set zadeltassen, omdat die beter horen op een SE dan koffers. Zeker als je ook off road gaat met bagage.
En ik weet het. Waarom niet gelijk een Adventure Maar zoals vaker gezegd heb ik maar plaats voor 1 motor en blijf ik de SE een geweldige motor vinden die met wat aanpassingen tot veel in staat is.
Plaoutje
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 21:40 Onderwerp: |
|
|
ziet er goed uit Remmie!
en waarom niet meteen een adventure: Omdat de SE toch wel meteen een goede vering heeft, net iets lichter is, goede velgen heeft etcetc .
(als de SE er in 2004 geweest was... had ik waarschijnlijk geen adventure gekocht) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Ziet er mooi uit! Zijn die zadeltassen erg prijzig, of valt dat wel mee? (omdat er wat grote gaten in mijn ortlieb tassen zitten nu
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 23:37 Onderwerp: |
|
|
snowball schreef: | Ziet er mooi uit! Zijn die zadeltassen erg prijzig, of valt dat wel mee? (omdat er wat grote gaten in mijn ortlieb tassen zitten nu
groeten,
Jos |
Zadeltassen zijn inderdaad erg duur. Zeker de zadeltassen die uit Australië komen. deze vind ik erg mooi en duur. Zo duur dat ik dacht dat moet toch ook zelf te maken zijn. En na een wintertje stoeien met naald en garen is dit het resultaat… niet slecht….toch. al zeg ik het zelf.
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
RWELHUIS
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 1:22 Onderwerp: |
|
|
Hey Remmie,
ziet er strak uit
ga volgende week naar team west voor diverse aanpassingen
waaronder factory kit
ben benieuwd
heb jij nog ervaring met bib mouse in de se
groeten ronnie |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 2:19 Onderwerp: |
|
|
Remmie je kan lekker naaien |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 741 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 3:23 Onderwerp: |
|
|
Welk materiaal heb je gebruikt voor die tassen? Ik heb ook al naar die Steel Pony zakken zitten kijken, maar de prijs is idd niet mis. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 9:33 Onderwerp: |
|
|
ziet er allemaal netjes uit
kun je die banden van de tassen niet over het subframe heenleggen,
en dan pas het zadel er op?
lijkt me steviger zitten, geen riem onder je kont, en ook nog eens diefstalveiliger. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 10:29 Onderwerp: |
|
|
RWELHUIS schreef: |
heb jij nog ervaring met bib mouse in de se
groeten ronnie | Nee geen ervaring met Bib Mouse. Maar wel met Team West.
Blackbert schreef: | Welk materiaal heb je gebruikt voor die tassen? Ik heb ook al naar die Steel Pony zakken zitten kijken, maar de prijs is idd niet mis. | De stof die ze gebruiken is het zogenaamde Aussie Canvas.
Ik heb naar lang zoeken het volgende gevonden.
Waterdichte Katoen tentstof rip-stop (nato-groen). www.textilgrosshandel24.de
Daan schreef: | ziet er allemaal netjes uit
kun je die banden van de tassen niet over het subframe heenleggen,
en dan pas het zadel er op?
lijkt me steviger zitten, geen riem onder je kont, en ook nog eens diefstalveiliger. | Klopt. Als je goed kijkt naar de foto zie je maar 1 tas. De andere ligt nog onder de naaimachine. De banden moet ik nog passend maken zodat ze inderdaad onder het (nog) niet afsluitbare zadel kunnen. (ben nog niet helemaal klaar met al mijn winter projecten)
|
Naar boven |
|
|
Daan
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 12:30 Onderwerp: |
|
|
is het zadel van de se standaard niet afsluitbaar?
misschien is dit setje een optie voor jouw se, alhoewel het eigenlijk voor een sm is (zadel ziet er ook akelig hetzelfde uit immers).
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3645 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 13:00 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | is het zadel van de se standaard niet afsluitbaar?
misschien is dit setje een optie voor jouw se, alhoewel het eigenlijk voor een sm is (zadel ziet er ook akelig hetzelfde uit immers).
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3645 |
Thanx Daan, had ik gezien. En is het zelfde als met de zadeltassen.
Dat kan ik zelf ook maken.
|
Naar boven |
|
|
Benny
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Mooi ik zou hem zo ruilen voor m'n sm _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
|
Geplaatst: Zo, 6 Feb. 2011, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Het geheel ziet er goed uit!
Heb je meer info & duidelijkere foto van de radiator bescherming? De standaard plastieken vinnen lijken me nogal zwak en kwetsbaar.
Verder ben ik benieuwd naar het toekomstige afsluitbare zadel en hoe je de tassen gaat bevestigen. De giant loop great basin is een mooi concept om het subframe te vrijwaren van breuk, maar helaas niet echt diefstal-proof... |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
|
Geplaatst: Ma, 7 Feb. 2011, 8:31 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | Het geheel ziet er goed uit!
Heb je meer info & duidelijkere foto van de radiator bescherming? De standaard plastieken vinnen lijken me nogal zwak en kwetsbaar.
Verder ben ik benieuwd naar het toekomstige afsluitbare zadel en hoe je de tassen gaat bevestigen. De giant loop great basin is een mooi concept om het subframe te vrijwaren van breuk, maar helaas niet echt diefstal-proof... |
radiator bescherming:
Ik zag ergens op een side eentje voor de SE en die kosten iets van $200 . Ook hier dacht ik weer. Dat kan ik zelf maken. Natuurlijk zal die van $200 er ongetwijfeld beter uit zien. Ik zal wat foto’s plaatsen. Ik maak veel zelf, maar niet veel meer dan een hamer en een vijl heb ik niet . O-ha en een naaimachine. (van de vrouw dan)
De GiantLoop Bag ziet er erg stoer uit. Alleen kan ik me niet zo vinden in het concept. Dat waar het gewicht moet zitten in de tas dat wil je zo laag mogelijk en daar is die nu net klein en smal. In verhouding zit het gewicht dus achter “boven”op het zadel. Bij zadeltassen zit het gewicht lager naast het zadel. Het is wel een zeer compact en strak geheel.
Diefstal-proof is natuurlijk wel een probleem met Soft Luggage. Riemen onder het zadel of een slot op de sluiting is met een mes zo te omzeilen.
|
Naar boven |
|
|
Remmie
|
Geplaatst: Zo, 20 Feb. 2011, 18:14 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | Heb je meer info & duidelijkere foto |
Hier nog wat plaatjes.
Zoals gezegd, gemaakt met een hamer en een vijl. Maar ziet er toch goed uit.
Afsluitbare zadel:
Vandaag weer met de bekende hamer en vijl weer in de weer geweest.
De tassen hang ik onder het zadel en over het rekje. Moet noch wel een leer bandje om de achterste band doen i.v.m. eventuele hete van de uitlaat.
Ik kreeg als wat vragen van het ADV forum of ik niet meer tassen wilden maken.
|
Naar boven |
|
|
|