| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Rob Motard 
 
  
 Geregistreerd op: 16-12-2009
 Berichten: 839
 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 23 Sep. 2010, 23:11    Onderwerp: skit plate 990 adventure |     |  
				| 
 |  
				| Hallo, 
 Ik ben opzoek naar een oer sterke maar ligte skit plate voor onder mijn 990 adventure. wat zijn de beste opties?
 
 Kan carbon ook en is het in de handel te krijgen? of rij je da snel naar de haaien?
 _________________
 Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| hanske 
 
 
 Geregistreerd op: 12-5-2010
 Berichten: 95
 Woonplaats: Waalre (n.br.)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 23 Sep. 2010, 23:56    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Wat betreft carbon, ben zelf pas hard gecrasht (hairpin in Wallonie keihard rechtdoor) en al mijn KTM plasticwerk was gescheurd of zelfs afgebroken zoals voorspatbord en al het plasticwerk wat links en rechts aan mijn achterframe hangt. Mijn carbon cockpit en tankkappen (950 SM) waren nog heel en hadden zelfs geen schrammetje. Was dit geluk of zegt dit iets over de stevigheid van carbon??? Ik houd het op het laatste gezien mijn motor verschillende malen over de kop is gegaan bij een snelheid van een 100 kilometer per uur. Geloof zelf niet zo in geluk. |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Blackbert 
 
  
 Geregistreerd op: 30-3-2009
 Berichten: 762
 Woonplaats: aan de rand van het bos
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 24 Sep. 2010, 8:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Carbon is wel sterk, maar ook hard en scheurt in principe vrij makkelijk. Daarom wordt het meestal gecombineerd met Kevlar/aramide vezels (dat goudgele spul). Aramide is juist heeel erg taai: zo'n vezel knip je met een schaar echt niet door. 
 Door de juiste combi kan het heel sterk worden, maar: Als jee een dikke alu plaat neemt, en je gaat over de grens heen... dan zit er een deuk in die je er weer uti kan drukken, of hij scheurt... en dan ga je effe bij de lasser langs!
 
 Met carbon/kevlar: Kapot is kapot... dat heet: je kunt het wel repareren door het uit te slijpen en weer opnieuw te lamineren.
 De keerzijde is dat Carbon/kevlar bij hoge belasting soms een kraakje maakt, maar verder niet vervormd: 't blijft dus gewoon hangen en passen.
 
 
 Tot slot: Voor de skitplate: Daar moet wel een 200kg motor + rijder op kunnen landen! dus moet ie best dik zijn, ook in carbon/kevlar. Kijk maar naar de plates die ze voor de rallymachines gebruiken.
 Zelf is het moeilijk dergelijke kwaliteit carbon/kevlar te maken, en dan is het ookniet goedkoop omdat er veeeeel weefsel in gaat.
 
 Ik weet niet waar je Carbon/kevlar plaat voor de adventure kan kopen.
 
 die 'zijflappen' in carbon heeft geen nut, want het originele middenstuk blijft dan behouden en die breekt bij de eerste beste grote steen!
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Rob Motard 
 
  
 Geregistreerd op: 16-12-2009
 Berichten: 839
 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 10:58    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| 
 Ik vind ze alle drie best kunnen. Welke zou het sterkst zijn? En welke is het makkelijkst te bestellen en heeft het minste verzendingskosten. kan me inbeelden dat da toch wel wat kost als het van zo ver moet komen.
 _________________
 Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Master of Disaster 
 
 
 Geregistreerd op: 23-3-2009
 Berichten: 1157
 Woonplaats: Wetteren
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 12:00    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik vind zelf die van adventurespec een hele mooie. Blackdog schijnt ook bomvast te zijn, maar bij die van rugged roads heb ik zo mijn twijfels. Ik denk dat de verzendkosten ongeveer even veel zijn, je kan ze waarschijnlijk wel terugvinden op de sites.
 _________________
 Only fools follow rules
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Buggles 
 
 
 Geregistreerd op: 17-8-2010
 Berichten: 28
 Woonplaats: Nabij Brussel
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 15:53    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb zelf een Rugged Roads thuis liggen, die gaat er nog een keer op. 
 Ziet & voelt zeer stevig. Reden dat 'ie er niet op zit is omdat met de RR plaat je de accu er niet makkelijk uit krijgt (maakt gebruik van een andere bevestiging) en mijn accu gaf nogal wat problemen, dus ik moest er vaak bij.
 
 Andere producten weet ik niet genoeg van een mening over te geven.
 
 Disclaimer: Rugged Roads zijn vrienden van mij, dus ik ben wellicht niet helemaal objectief. Heb ook hun beschermplaat voor de koeler & remreservoir achter erop zitten. Beiden goed spul...
 
 JB
 _________________
 2014 KTM 1190 ADV
 2007 KTM 990 ADV (TE KOOP)
 
 Uit het oog, maar niet uit het hart:
 2004 Triumph 955i Tiger
 1993 Suzuki DR800
 1993 Kawasaki ZZR600
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 20:58    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb door een kennis de versie van Rugged Roads laten namaken in 2mm roestvrij staal en daarna laten poederlakken. Weegt 1,5kg meer dan het origineel. Het ophangsysteem aan de voorkant heb ik iets vereenvoudigd waardoor ze er even snel afkan dan het origineel. 
 
   
 
  _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Rob Motard 
 
  
 Geregistreerd op: 16-12-2009
 Berichten: 839
 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 22:26    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Raketman schreef: |  	  | Ik heb door een kennis de versie van Rugged Roads laten namaken in 2mm roestvrij staal en daarna laten poederlakken. Weegt 1,5kg meer dan het origineel. Het ophangsysteem aan de voorkant heb ik iets vereenvoudigd waardoor ze er even snel afkan dan het origineel. 
 
   
 
  | 
 
 ziet er ook zeer goed uit wat vraagt uwe maat daarvoor?? he he
 _________________
 Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Aleph 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2007
 Berichten: 888
 Woonplaats: Flanders Fields
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 22:41    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| eilaas, 
 de skid plate van Raketman is een piece unique. Ook Blackbert heeft al op zijn blote knieën om een exemplaar gesmeekt. Vruchteloos. Maar ja, Bert heeft ook wel érg lelijke knieën.
  _________________
 mijn nieuwe nick is Muug
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 27 Sep. 2010, 23:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Het lijkt mij sterk dat Bert ooit om een carterplaat moeten smeken heeft, gezien de zijne gebruikt is als model voor die van mij... _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Buggles 
 
 
 Geregistreerd op: 17-8-2010
 Berichten: 28
 Woonplaats: Nabij Brussel
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Sep. 2010, 10:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Met 2mm is de skidplate wel half zo dik als die van Rugged Roads, dat zal fors schelen in gewicht (helemaal omdat op de RR plaat ook nog een extra beschermplaat zit van 2mm die je er vanaf kunt halen als 'ie beschadigd is om te vervangen). 
 Hoe is de 2mm dikke plaat in de praktijk? Sterk genoeg?
 
 JB
 _________________
 2014 KTM 1190 ADV
 2007 KTM 990 ADV (TE KOOP)
 
 Uit het oog, maar niet uit het hart:
 2004 Triumph 955i Tiger
 1993 Suzuki DR800
 1993 Kawasaki ZZR600
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Sep. 2010, 12:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| 4mm alu  ////  2mm rvs... _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Bèr Motard 
 
  
 Geregistreerd op: 6-8-2009
 Berichten: 120
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Sep. 2010, 16:54    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Hebben ze die ook voor mannen ????     Het feit dat da gepoedercoat is, is da geen probleem.... enkele stevige stenen of dwars over een treinspoor rijden is toch genoeg om stukken lak kwijt te zijn, niet ?
 
 nice piece of work !!!!!
   
 
 Groeten Bèr Motard
 _________________
 The Adventure Begins !!!!
 
 Laatst aangepast door Bèr Motard op Di, 28 Sep. 2010, 16:55, in totaal 1 keer bewerkt
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Sep. 2010, 16:55    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Moet ik mezelf ff corrigeren : mijn plaat is geen 2, maar 3mm RVS. Dus als ik op een landmijn zou rijden is alles weg behalve de carterplaat
  ... 
 @ Bèr : poederlak is enorm sterk. Er zijn al redelijk wat stevige stenen tegenaan gegaan, veel schade is daar niet aan te zien.
 _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |