lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

motor valt binnen de 10km stil na voltanken.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jul. 2010, 21:46    Onderwerp: motor valt binnen de 10km stil na voltanken. Reageer met quote

Net alsof hij zonder benzine valt.

Als ik dan een minuutje of twee wacht en dan opnieuw start, slaat hij langzaam aan, net of hij terug benzine krijgt.

Dit fenomeen heb ik twee keer voorgehad op twee jaar, maar sinds het laatste onderhoud heb ik al vier keer getankt en vier keer heeft dit fenomeen zich voorgedaan. Ook nadat ik gecontroleerd had of er nergens een kink in de benzineleiding/ontluchting zat.

Wat kan dit nu zijn?

Gianni

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jul. 2010, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

erg ver leeggereden en vuil of water in benzine tank?
en net dan heb je last ....of is dit te ver gezocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jul. 2010, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Gianni schreef:
erg ver leeggereden en vuil of water in benzine tank?
en net dan heb je last ....of is dit te ver gezocht

Helemaal niet erg ver leeggereden. Ik tank meestal binnen de 20km nadat ie op reserve gaat. Het is ook duidelijk pas sinds de laatste beurt dat ie na elke tankbeurt één keer uitvalt. En dan niet meer. Tot na de volgende tankbeurt. Absurd.

Rups

BerichtGeplaatst: Do, 1 Jul. 2010, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou de tank-ontluchting goed controleren(slangen controleren en doorblazen en op knel- en knikvrije montage letten..),en de benzine-pomp controleren. Als er nog de orginele punten in de pomp zitten zou ik ze sowieso door het dr. Bean-setje vervangen.
Grtz Rob
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

en als je, nadat ie stilvalt, meteen weer start... doet ie hetdan gewoon?
of start ie niet?

Dan kan je proberen op dat moment de tankdop effe los te draaien, als het dan over is heeft het toch met ontluchting te doen.

Pomp kan ook stuk zijn idd, maar meestal heb je het dan niet specifiek bij volle tank.

Koen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Meest verdacht lijkt de ontluchting (zeker na beurt,had het zelfde), zijkappen eraf en kijken of er een slangentje klem zit/zat.

Je kan ook eens kijken als het weer gebeurd of een tankhelft nog vol (of voller) zit.

Hou oud is je benzinepomp? richting 40k?

Succes,

Groeten,
Koen

Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
en als je, nadat ie stilvalt, meteen weer start... doet ie hetdan gewoon?
of start ie niet?

Hij start niet meteen nadat ie stilvalt. Net zoals bij elke moto die zonder benzine valt, moet de startmotor eerst tig keer ronddraaien vooraleer de motor weer aarzelend aanslaat, totdat alle lucht weggepompt is uit het benzinetoevoersysteem. Maar zelfs als ik de tankdoppen heb opengezet vraagt het enkele minuutjes geduld en een startpoging of drie-vier.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Mja.. je redenatie klopt alleen niet:

De 950 heeft geen benzinepomp die op vacuum aangedreven is ofzo, maar een electrische pomp (membraanpomp):
Als je het contact aan zet 'loopt'de pomp 5 seconden (ook als je niet start), waarna de vlotterkamers gewoon goed vol moeten staan met benzine.

Je kunt de pomp horen, als je het contact na een tijdje stilstaan de eerste keer aanzet: Voor onder bij de accu/carterplaat: "plokplokplokplok", ongeveer 1-5x per seconden, steeds langzamer totdat er genoeg benzine in de vlotterbakken zit, na 5 seconden stop dat zowieso, dan wordt de pomp afgeschakeld.

Als de pomp geen brandstof aan zou kunnen zuigen, blijft ie snel ploppen. Als ie niet plopt, is ofwel de pomp stuk, ofwel de doorvoer naar de carburateur het probleem.

Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

klopt, je hebt gelijk. Die plokplokplok ken ik, en dat is niet aanwezig als ik 'm opnieuw start. Conclusie kan dan zijn : geen probleem met benzinepomp, maar wel met toevoer richting carbs?

Blijft wel de vraag : waarom slechts één keer, als ie net bomvol getankt is??? Hebben de tank verschillende ontluchtingsmogelijkheden? Kan één van die systemen falen? Ik zie op advrider.com een fototopic waarin ze klepjes in de tankdoppen verwijderen. Zou zoiets ermee te maken hebben?

Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Is die plok³ er niet alleen als hij een tijd stil staat, zoals een dag, of 2. Heb het nog niet opgemerkt na een paar uur of minder.

Anyway, de pomp lijkt me sterk. Als alle lijntjes en interne delen van de ontluchting vrij zijn en knikvrij, kom je vanzelf bij de pomp-carb lijn en verder.

Wat is er allemaal gedaan bij dat laatste onderhoud?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

geen kleppen, maar wellicht wel sync van de carbs, en dan gewoon de usual stuff.
ivm die plok tot de derde : is idd niet elke keer als je start, dat weet ik wel. wink2

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:

Ik zie op advrider.com een fototopic waarin ze klepjes in de tankdoppen verwijderen. Zou zoiets ermee te maken hebben?

? ik weet niet helemaal zeker welke klepjes je bedoeld, maar ik denk dat dat alleen op de amerikaanse versie zit: Daar mogen ze geen 'open' ontluchtingsslangen hebben, dus zitten daar rare potjes en klepjes aan.

De ontluchting van de tank loopt alsvolgt: Er zit een gaatje in de tankdop, dat gaat via een kanaaltje IN de tankdop terug naar de buitenring van de tankdop/tankrand, waar een rubbertje zit warop de tankdop weer aansluit als ie dicht zit.
Vanuit dat rubbertje loopt IN de tank een slangetje naar de haakse aansluiting vooraan de tank, waar aan de buitenkant weer een slang aan zit die in een mooie bocht naar beneden hoort te lopen, zonder knikken. Dat geldt zowel voor links ALS rechts.

In de buitenring van de tankrand zit nog een gaatje (op het laagste punt): Dat is het overloopslangetje, voor als je het er overheen klotst. Dat slangetje gaat ook DOOR de tank, en komt aan de achterkant uit, en loopt dat naar beneden (aan de ene kant ergens bij de koppelingsdrukgever).
Check die slangen ook maar eens een keer! (rustig doorblazen om te kijken of ze open zijn)

LeBlanc

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of het bij de 950 hetzelfde is als bij de 990, maar bij mij is een keer na onderhoud de snelkoppeling van de benzine slang niet goed vastgeklikt. Dat zie je niet of nauwelijks, maar na verloop van tijd waren de koppelingsdelen zo ver uit elkaar dat geen benzine meer doorgelaten werd. Jou problemen zijn wat specifieker en niet voortdurend, dus is er wellicht wat anders aan de hand, maar het is een kleine moeite om beide slangen even goed beet te pakken en te proberen of de koppeling in elkaar geschoven kan worden (je voelt dan een soort klik).
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Die snelkoppeling is idd een bekend probleem bij de 990 en veroorzaakt vaak rare fouten. Maar de 950 heeft geen snelkoppelingen in de slang zitten (origineel)
Aleph

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Vanuit dat rubbertje loopt IN de tank een slangetje naar de haakse aansluiting vooraan de tank, waar aan de buitenkant weer een slang aan zit die in een mooie bocht naar beneden hoort te lopen, zonder knikken. Dat geldt zowel voor links ALS rechts.

In de buitenring van de tankrand zit nog een gaatje (op het laagste punt): Dat is het overloopslangetje, voor als je het er overheen klotst. Dat slangetje gaat ook DOOR de tank, en komt aan de achterkant uit, en loopt dat naar beneden (aan de ene kant ergens bij de koppelingsdrukgever).
Check die slangen ook maar eens een keer! (rustig doorblazen om te kijken of ze open zijn)

Die heb ik alle doorgeblazen ja. No problemo met die dingen.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: