Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2009, 14:22 Onderwerp: olielampje flikkert |
|
|
Sinds vorige week heb ik met koude motor dat het olie lampje opflikkert bij het weg rijden. Dat is niet (nauwelijks) toeren afhankelijk. Na 1-2 minuten, als het dus iets sneller gaat is het over! Olie is op peil.
Wel vind ik dast het ineens veel bruiner wordt. Tot vorige week was het bijna niet af te lezen zo schoon was de olie nog. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Laatst aangepast door ouwegeert op Wo, 25 Mrt. 2009, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 2:01 Onderwerp: Re: olielampje flikkerd |
|
|
ouwegeert schreef: | Sinds vorige week heb ik met koude motor dat het olie lampje opflikkerd bij het weg rijden. Dat is niet (nauwelijks) toeren afhankelijk. Na 1-2 minuten, als het dus iets sneller gaat is het over! Olie is op peil.
Wel vind ik dast het ineens veel bruiner wordt. Tot vorige week was het bijna niet af te lezen zo schoon was de olie nog. |
wat denk je van een ritje langs je dealer
koelwater in je olie ????? |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 11:46 Onderwerp: Re: olielampje flikkerd |
|
|
mr wheely schreef: | ouwegeert schreef: | Sinds vorige week heb ik met koude motor dat het olie lampje opflikkerd bij het weg rijden. Dat is niet (nauwelijks) toeren afhankelijk. Na 1-2 minuten, als het dus iets sneller gaat is het over! Olie is op peil.
Wel vind ik dast het ineens veel bruiner wordt. Tot vorige week was het bijna niet af te lezen zo schoon was de olie nog. |
wat denk je van een ritje langs je dealer
koelwater in je olie ????? |
Koelwater is op peil. ....... gelukkig. Da's ook wel eens anders geweest. Vandaag was alles weer normaal. Enne de dealer ziet me zo langzamerhand aankomen... . Met de AT in negenjaar nauwelijks een dealer nodig gehad.....en nu?
Koelwaterproblemen(na 2 x opgelost nu ca 3500km),remproblemen(waarschijnlijk van het lange stilstaan, nieuwe cups) ,voel inmiddels duidelijk een ingeslagen balhoofdlager na 23000km (vinden ze niet erg genoeg) en nou begint het smeerolie lampje af en toe te flikkeren bij koude motor . Tis dat ie zo goddelijk rijdt, en ik denk dat het wel ooit beter zal gaan ...... . Ben nogal optimistisch van aard .
Ik vroeg mij alleen af of er meer mensen dit meegmaakt hadden.... _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 13:35 Onderwerp: |
|
|
Dat van dat olielampje heb ik nog niet op de lijst staan, de andere dingen wel al.
Ook hier met héél grote voorsprong de motorfiets waar ik al het meeste defecten aan gehad heb. Hij is uit garantie, dus nu alles in eigen handen. Ik had zowieso al de langste garantielijst (werd me toch ooit gezegd) en buiten die periode heb ik al kabelboombreuk en balhoofdlagers gehad (3de maal, eerste 2 keer in garantie).
Moest het zo geen leuke motor zijn om mee te rijden was hij al 7 keer in de Schelde verdwenen... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 13:42 Onderwerp: |
|
|
Ouwe geert,
gaat dit gepaard met eventjes licht rammelen van de distributie kettingen?
als de plunjers van de kettingspanners nl niet (snel) genoeg druk opbouwen dan hoor je dat, gepaard met flikkeren van olielampje.
Als er te weinig druk is, dan kan dit liggen aan een vervuild oliefilter (zit die er al lang in?). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 13:55 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Dat van dat olielampje heb ik nog niet op de lijst staan, de andere dingen wel al.
Ook hier met héél grote voorsprong de motorfiets waar ik al het meeste defecten aan gehad heb. Hij is uit garantie, dus nu alles in eigen handen. Ik had zowieso al de langste garantielijst (werd me toch ooit gezegd) en buiten die periode heb ik al kabelboombreuk en balhoofdlagers gehad (3de maal, eerste 2 keer in garantie).
Moest het zo geen leuke motor zijn om mee te rijden was hij al 7 keer in de Schelde verdwenen... |
Voorwiellager al gehad ? Bij de mijne vorige week onder garantie vervangen  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 14:57 Onderwerp: |
|
|
Ik mag zeker niet klagen met een kapotte brandstof pomp, verder niets. En dat in 60.000km's _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 18:41 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht ff dat ik op het gs1200 forum zat
Maar als je olielampje aangaat en je hebt nog garantie gewoon naar de stealer.
En anders idd ff oliefilter trekken/ vervangen _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 26 Mrt. 2009, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: |
Voorwiellager al gehad ? Bij de mijne vorige week onder garantie vervangen  |
Nee verdekke
Maar ge gaat nog serieus uw best mogen doen om mijn lijst te evenaren zenne .
Gisterennacht nog mijn beide voorste pinkers mogen uiteenvijzen, contacten aan de lampjes helemaal opgeroest binnenin...ze gingen meer niet dan wel ... en zo gaat dat maar door. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Do, 26 Mrt. 2009, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zo van die rare pinkerrelais'
Daar zit eigenlijk geen vaste timing in  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 27 Mrt. 2009, 14:25 Onderwerp: |
|
|
Olie lampje heeft niet meer geflikkerd .....
Ook heeft de olie(op de peilstok dus nauwelijks afleesbaar) weer de normale kleur. Olie nogsteeds op peil..... Loopt als een zonnetje. Eerst dacht ik dat het met regen te maken had, misschien dat er ergens water binnen kan komen, maar gisteren en eergisteren hoosde het de hele dag. En aangezien de brommert de hele dag buiten moet staan bij mijn werk.. ..... heeft dat dus geen invloed. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Vr, 27 Mrt. 2009, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Gewoon in de gaten houden dus en verder niet meer druk over maken. Soms denk ik wel eens dat we te argwanend zijn en ons wat minder moeten concentreren op allerlei piepjes, rammeltjes en lampjes. natuurlijk moet je een motor in de gaten houden en onderhouden maar niet meer dan een auto (en daar zijn we over het algemeen een stuk makkelijker in). _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 27 Mrt. 2009, 18:57 Onderwerp: |
|
|
Een auto gaat in verhouding tot een motorfiets eigenlijk nooit kapot (hier toch niet). Misschien als ik ooit eens 10.000km zonder problemen kan rijden dat ik ook iets minder kritisch begin te luisteren naar m'n Adventure, maar momenteel zit ik nog steeds in een fase waarbij ik bijna met een stethoscoop lig te speuren naar allerlei mogelijks opkomend onheil ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 28 Mrt. 2009, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb intussen zoveel vertrouwen in m'n 990S dat ik de mogelijkheid tot garantieverlenging waarschijnlijk laat schieten,
in 2 jaar en 28.000km is het enige wat overleden is de accu.
(en laat die nou net niet onder garantie vallen).
raketman, die van jou gaat ECHT niet meer stuk hoor,
(je hebt je portie wel gehad ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Guzman
Geregistreerd op: 11-9-2009 Berichten: 18 Woonplaats: Breezand
|
Geplaatst: Di, 15 Sep. 2009, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Ik wil nog even terugkomen op dit topic, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als de starter van dit topic, met als toevoeging dat mijn olietank tot bovenaan vol zit! Dus alle olie wordt in de tank gepompt, maar komt niet meer terug in het blok.
Ik heb het afgelopen weekeind mijn startmotor gerepareerd, waarbij ik het blok iets heb laten zakken uit het frame, ik heb daarbij de olieslang losgenomen links onder de olietank bij het kogelklepje, de olie bleef keurig in de tank zitten dus de klep sloot goed af.
Later heb ik de slang uiteraard weer gemonteerd en dat is alles wat er is gebeurd met het oliecircuit, nu heb ik dus dit probleem.
Waar dient het kogelklepje eigenlijk voor? De olie wordt vanuit het blok rechtsboven in de tank gepompt en moet linksonder (via het kogelklepje) weer naar het blok, maar dit kan niet als het kogelklepje de boel afsluit! Of is de oliestroom juist tegengesteld?
Ik zie in andere topics dat dit klepje tot één van de modificaties behoord, heeft dat misschien met dit probleem van doen?
m.a.w. bij welke klacht wordt dit klepje vervangen. |
|
Naar boven |
|
 |
|