Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Do, 12 Mei. 2005, 22:05 Onderwerp: piepende remmen / trillende voorkant |
|
|
Vrienden,
Mijn LC8 is uit 2004 en er staat pas zo'n 4.500 km op. Ik heb nu al last van piepende remmen, voor én achter. Ook trilt mijn voorkant bij loslaten van het stuur rond 80 km/uur. Kortom, even terug naar de dealer. Heb 'm trouwens gekocht bij Van Meel, inmiddels KTM-dealer af. Ik overweeg om naar Motor2000 te gaan.
Heeft er iemand soortgelijke ervaringen met de remmen en het trillen?
groetjes, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 12 Mei. 2005, 23:21 Onderwerp: |
|
|
mijne piept alleen bij nat weer.
Andere remvoering (evt zelfs organische) schijnt het gedeeltelijk op te lossen. gewoon harder remmen ook evenals regelmatig offroad rijden
Slingeren van de voorkant hoort echt niet!!!
Mogelijke oorzaken: balhoofd lager rot of te vast/los, weinig olie in de vork (door lekkage), wielspoor niet goed (achterwiel links en rechts niet gelijk gesteld of misschien gewoon een veel te zachte voorband.
Ik heb toevallig net nieuwe, iets dikkere (en iets meer) olie in de vork gegooid, en nu is ie nog stabieler. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 13 Mei. 2005, 2:11 Onderwerp: Re: piepende remmen / trillende voorkant |
|
|
Bongo schreef: | Vrienden,
Mijn LC8 is uit 2004 en er staat pas zo'n 4.500 km op. Ik heb nu al last van piepende remmen, voor én achter. Ook trilt mijn voorkant bij loslaten van het stuur rond 80 km/uur. Kortom, even terug naar de dealer. Heb 'm trouwens gekocht bij Van Meel, inmiddels KTM-dealer af. Ik overweeg om naar Motor2000 te gaan.
Heeft er iemand soortgelijke ervaringen met de remmen en het trillen?
groetjes, Edwin |
moto 2000 goede keuze, trillen voorwiel ???? remschijf krom of wiel laten
uit balanceren piepen van remmen effe blokjes grof scheuren en het is weg, blokken verglazen wel eens, zeker die staandaart blokjes geen probleem hoor ??? |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Za, 14 Mei. 2005, 17:03 Onderwerp: |
|
|
Of je vering en demping is controleren en anders er is mee gaan experimenteren.
Een ding weet ik zeker je vering en demping goed voor jou en je motor of niet goed is heel erg bepalend.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 9:06 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ook trilt mijn voorkant bij loslaten van het stuur rond 80 km/uur. |
Dat doet hij dus bij mij ook !!!!
Net terug van 10 dagen zeer heftig sturen in de dolomieten waar hij echt géén enkel probleem heeft gegeven, maar bij het dalen als je even de verkrampte handen losgooit van het stuur begint hij giga te schudden en trillen aan de voorzijde bij inderdaad 75 km/h.
2 vingers licht tegen de stuurheften of ietsje harder of zachter rijden en je hebt er géén last van.
Tutu had dit verschijnsel niet !
Hij moet binnenkort voor de 7500km beurt en zal dit gelijk aangeven !
Piepende remmen heb ik alleen met regen ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Hi everybody,
De piepende voorremmen zijn (tijdelijk?) opgelost met het opschuren van de verglaasde remblokken, de achterrem peipt nog, maar zal ik zélf wel opschuren. Tip: schuurlinnen plat op de grond/tafel leggen en de remblok er overheen schuren!
Als het piepen weer terugkomt, ga ik bij vervanging andere blokken proberen (die misschien dan beter passen bij de remschijven)
Het trillen van de voorkant zou te maken hebben met een "slagje in mijn voorwiel" (??). Ook daar laat ik wel serieuzer naar kijken bij de 7.500-beurt!
Overigens nog een tip: het gelzadel! Scheelt enorm!
groetjes, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 16 Mei. 2005, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik had het Zaterdag ook even, onderweg naar Sommer, inderdaad rond de 80 met bagage en losse handjes. Tevens trilde mijn voorwiel bij 180km/h
Ik heb bij Sommer meteen effe gevraagd om te balanceren: Nieuw gebalanceerd + BANDENSPANNING(!) van 2.0 -> 2.4
(Vanwege de binnenband lopen die banden per maand vest 0.2 bar terug.)
Daarna was het weg!!  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 17 Mei. 2005, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Bongo schreef: | Hi everybody,
De piepende voorremmen zijn (tijdelijk?) opgelost met het opschuren van de verglaasde remblokken, de achterrem peipt nog, maar zal ik zélf wel opschuren. Tip: schuurlinnen plat op de grond/tafel leggen en de remblok er overheen schuren!
Als het piepen weer terugkomt, ga ik bij vervanging andere blokken proberen (die misschien dan beter passen bij de remschijven)
Het trillen van de voorkant zou te maken hebben met een "slagje in mijn voorwiel" (??). Ook daar laat ik wel serieuzer naar kijken bij de 7.500-beurt!
Overigens nog een tip: het gelzadel! Scheelt enorm!
groetjes, Edwin |
als je je blokjes moet blijven schuren, kan je er ook een paar zaagsneden
in maken, met een ijzerzaag, en dan later gewoon andere blokken kopen,
want dit werkt wel goed, maar het is maar een oplossing eeejjjjjjj |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Di, 17 Mei. 2005, 7:33 Onderwerp: |
|
|
Bandenspanning is goed, dus zal wel opnieuw balanceren worden. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Di, 7 Jun. 2005, 6:59 Onderwerp: |
|
|
Gisteren de LC8 weer opgehaald bij Brouwer, na de 7500km beurt, trillen is nu over.
Er was een stukje lood verdwenen of verschoven, opnieuw gebalanceerd nieuw lood op een andere plek en het voorwiel is nu weer rustig !
Verder had ik last van wat kleine haarscheurtjes , droogtescheurtjes in de voorband dus is dat gemeld aan KTM en daar komt een nieuwe voorband voor terug binnenkort.
Raar eigenlijk, dit was al bekend bij de 2004 modellen, en op de 2005 monteren ze nog steeds dezelfde serie banden. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 8 Jun. 2005, 0:25 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | Gisteren de LC8 weer opgehaald bij Brouwer, na de 7500km beurt, trillen is nu over.
Er was een stukje lood verdwenen of verschoven, opnieuw gebalanceerd nieuw lood op een andere plek en het voorwiel is nu weer rustig !
Verder had ik last van wat kleine haarscheurtjes , droogtescheurtjes in de voorband dus is dat gemeld aan KTM en daar komt een nieuwe voorband voor terug binnenkort.
Raar eigenlijk, dit was al bekend bij de 2004 modellen, en op de 2005 monteren ze nog steeds dezelfde serie banden. |
probleem ligt niet bij ktm maar bij pirelli en er is geen andere band op de markt dus afwachten ?????????? |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 1:42 Onderwerp: |
|
|
[quote="Theo.nl"]Verder had ik last van wat kleine haarscheurtjes , droogtescheurtjes in de voorband .[/quote]
Niks van aantrekken. Mijn MT60 op de F650, ook gemaakt in Brasil, heeft het ook. Sinds de scheurtjes heb ik er denk ik 20.000 km mee gereden. Ze worden wel groter, maar het houdt op bij de wapening. Ik heb de band in 2003 in Chili gekocht en heb er het laatste jaar niet zoveel meer mee gereden.
Een gratis nieuwe band zou ik overigens ook niet afslaan. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 9:14 Onderwerp: |
|
|
ik heb een nieuwe scorpion voor achter besteld, maar een Anakee voor voorop. officieel is die niet V gekeurd, maar ik denk dat hetnog wel eens een fijnere band zou kunnen zijn. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 10:41 Onderwerp: |
|
|
Let er wel op bij de Anakee dat hij er in 2 snelheidsaanduidingen is!
S=180!
H=210!
Ps, kun je vertellen hoe de Anakee bevalt? qua stuuren op de weg?
ben daar erg benieuwd naar
iz las ergens dat er van de Pirelli scorpion ook een ST versie is heeft iemand daar ervaringen mee? _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 13:26 Onderwerp: |
|
|
alexopreis schreef: | Theo.nl schreef: | Verder had ik last van wat kleine haarscheurtjes , droogtescheurtjes in de voorband . |
Niks van aantrekken. Mijn MT60 op de F650, ook gemaakt in Brasil, heeft het ook. Sinds de scheurtjes heb ik er denk ik 20.000 km mee gereden. Ze worden wel groter, maar het houdt op bij de wapening. Ik heb de band in 2003 in Chili gekocht en heb er het laatste jaar niet zoveel meer mee gereden.
|
ik lig er niet meer wakker van ,de nieuwe voorband heeft het ook weer,.....en daar is inmiddels al weer 10.000km meegereden !  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
|