Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goendi
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 21:38 Onderwerp: teller doet niet meer raar!! |
|
|
als ik rij varieert de teller van 20km/h tot 50km/h. En de kilometers kloppen ook totaal niet. weet iemand wat er verkeert zou kunnen zijn?
Laatst aangepast door goendi op Vr, 20 Jun. 2008, 21:49, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Joker

|
Geplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 0:04 Onderwerp: |
|
|
de mijne deed niets meer en na lang onderzoek bleek het een probleem met de abs unit te zijn  _________________ Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet. |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 10:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen abs. Hoe kan ik de sensor die op het wiel zit uitmeten? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 8:08 Onderwerp: |
|
|
ja,
Lijkt duidelijk op een probleem met de sensor.
De sensor zit aan de binnekant van de linker voorvorkpoot: een zwart plat blokje. De sensor pikt het signaal op van de 6 boutjes van de remschijf die langs de sensor komen.
- check eerst eens of die boutjes alle 6 vast zitten: Als dat niet zo is is het link!!
- Check of de sensor vast zit
- check of de sensorkabel niet bijv tegen de remschijf is gekomen... en doorgesleten.
- als dat allemaal goed is: check stekkers etc van sensor naar teller unit _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Do, 22 Mei. 2008, 10:00 Onderwerp: |
|
|
Heb alles gecontroleerd en niets abnormaal gevonden. Ben gisteren nieuw sensorke gaan bestellen bij dealer volgende week testen.Laat nog iets horen van het resultaat. |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Di, 27 Mei. 2008, 21:22 Onderwerp: |
|
|
heb nieuwe sensor geplaatst zonder oplossing! Hij doet nog net hetzelfde. Kan ik nog iets controleren of zou het de teller zelf zijn(hopelijk niet!).
Kan er iets aan de boutjes zelf zijn? Ze zitten goed vast. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 15:50 Onderwerp: |
|
|
Geen idee, maar ik zou iig even de teller wisselen met een andere.. das de makkelijkste manier om er achter te komen.
Als je langs komt mag je de mijne best even lenen voor een testritje. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 18:07 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Geen idee, maar ik zou iig even de teller wisselen met een andere.. das de makkelijkste manier om er achter te komen.
Als je langs komt mag je de mijne best even lenen voor een testritje. |
Bedankt voor het voorstel maar Nijmegen is beetje ver vandaan. Ik woon te Ronse (Belgļe) is er iemand ven de streek die hem eens wil lenen voor te testen? |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Zo, 15 Jun. 2008, 14:48 Onderwerp: |
|
|
de remschijven staan vast met 6 bouten. Weet er iemand of dit allemaal speciale bouten zijn? Er zijn bouten die magnetisch zijn(gewoon metalen) en die niet magnetisch(ander metaalsoort) zijn. Hoeveel van elk moeten er zitten langs de sensor kant? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 15 Jun. 2008, 22:35 Onderwerp: |
|
|
de boutjes zijn hele gewone boutjes, niet magnetisch ofzo. De sensor heeft namelijk zelf een magneetje en ziet het stalen boutje voorbij komen
(en dus ook anders tealen dingen mocht je daar iets bij aanknopen).
Hij telt dus 6 pulsjes per omwenteling.
De kopjes van de boutjes moeten wel ongeveer dezelfde afstand hebben. waarschijnlijk komt dat vrij precies. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Zo, 15 Jun. 2008, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | de boutjes zijn hele gewone boutjes, niet magnetisch ofzo. De sensor heeft namelijk zelf een magneetje en ziet het stalen boutje voorbij komen
(en dus ook anders tealen dingen mocht je daar iets bij aanknopen).
Hij telt dus 6 pulsjes per omwenteling.
De kopjes van de boutjes moeten wel ongeveer dezelfde afstand hebben. waarschijnlijk komt dat vrij precies. |
Ik heb 3 stalen bouten die aan magneet blijven plakken en 3 andere die er niet blijven aan hangen.(heb dit getest met een afzonderlijke magneet) Als deze voorbij de sensor gaan tellen deze niet als pulsje? misschien dat hij daardoor een verkeerde meting op mijn teller weergeeft. Voor zo andere boutjes moet ik naar een ktm zaak of is dit een gewone maat in de handel te vinden? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 15 Jun. 2008, 23:07 Onderwerp: |
|
|
je remschijf zit met 6 kleine boutjes vast... ik neem aan dat je veilig wil rijden, monteer dus niet zomaar elk boutje ! (niet magnetische boutjes zouden wel eens van Aluminium kunnen zijn en veeel minder sterk...)
Als je verstandig bent haal je dus even 12 standaard boutjes voor je remschijven en monteer je beide schijven zoals ze horen te zitten (montage met 243 loctite!, voor aanhaalmoment, zie handboek).
Ik weet niet hoe de teller zelf precies de pulsjes ziet, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat verschillende boutjes idd leiden tot onregelmatige snelheidsaanduiding (immers ziet ie dan soms snelle pulsjes, soms niet...)
remmen = veiligheid! Dus schiet diegene die met boutjes heeft lopen klooien effe af! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Joker

|
Geplaatst: Di, 17 Jun. 2008, 21:56 Onderwerp: |
|
|
idd gisteren in de www.nobudgetcup.be is er iemand afgegaan omdat zijn remblokjes eruit gevlogen waren met een sleutelbeenbreuk als gevolg  _________________ Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet. |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Di, 17 Jun. 2008, 22:41 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar....
Als je niets aan de boutjes hebt veranderd en de teller doet van het ene op het andere moment raar kan dat daar niet aan liggen.
Als er 3 stalen en 3 alu boutjes in zitten zou dat een halve waarde moeten geven, en niet een variėrende.
Lijkt mij dan toch eerder een storing in de teller.
groet
Wout |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 17 Jun. 2008, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Wout schreef: | J
Als er 3 stalen en 3 alu boutjes in zitten zou dat een halve waarde moeten geven, en niet een variėrende.
groetWout |
Hangt er vanaf of die 3 alu boutjes aan 1 kant van het wiel zitten, of dat de boutjes bijv precies om en om zitten....
Maar idd: het zal niet zomaar veranderen van de ene dag op de andere, terwijl er verder niks is gebeurd met het wiel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|