Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucas
|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 1:12 Onderwerp: moeilijk in z'n een... |
|
|
ola, ik ben degene die de mooie -S- van Theo over heeft genomen, nu dik 3 weken geleden en ik heb er ondertussen 1500 km. mee gekacheld. Veel door regen en sneeuw, maar zeker geweldig, kan er moeilijk van af blijven. Het enige wat me niet zo bevalt is het schakelen, vooral naar de een en de twee, gaat behoorlijk stroef en nu vraag ik me af of dat een kwestie is van afstellen en zo ja hoe kan ik dat zelf doen. Het kleine rode wieletje bij de koppelings handel , daar kun je wel iets mee stellen maar ook niet meer. Als ik het achterwiel draai, op de bok, floept ie de ene keer gemakkelijk in de een/twee, draai ik weer een slag gaat ie er niet in, how ken det noe....Zou het iets met de hydrauliek te maken hebben, kwestie van olie of gewoon de nieuwigheid ? Het klinkt zo lullig bij 't stoplicht....krrrrrr...kt...vvvroemmmm..
alles is nog zo nieuw, och harm...maar schakelen moet wat soepeler kunnen, heeft iemand een tip ? groetjes uit Maastricht, Lucas _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 3:05 Onderwerp: |
|
|
gewoon even naar je dealer je hebt toch garantie  |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Jaaaaa, goed idee, Wheely, maar die dealer zit in Zwartebroek en nu kom ik er achter dat "KEES", zo heet m'n blauwe, geen zin heeft om naar buiten te gaan. Als ik 'm in z'n een schakel, (op de bok staande en motor uit...) blokkeert het achterwiel, uiteraard... maar als ik de koppeling intrek zou je verwachten dat het achterwiel vrij komt, zelfs al staat ie in z'n 1-2-3-4-5-6. Hij blijft hoe dan ook geblokkeerd... of ik nou kopp.handle intrek of los laat, het achterwiel staat stil in een versnelling...hij komt pas los als ie weer in z'n vrij staat . Ik vraag me dus af wat ie doet als ik start (in z'n 0) kopp. intrek en vervolgens in z'n een zet...dan zit ik niet in Zwartebroek maar ergens anders...(bij de buren ?) Zouden de platen nu al plakken, of heeft "KEES" toch een of andere verborgen tropische ziekte, en dat op die leeftijd, tjonge jonge, DOKTER waar bent U....javascript:emoticon(' ') _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Hoi Lucas (Camps??? toevallig),
1.Heb je de olie van je koppeling al eens vervangen (minerale olie)/koppeling ontlucht?
2.Het zou kunnen zijn dat achter de koppelingsnemmer (onderaan het blok) het borgpennetje van de drukstif verdraaid zit of is afgebroken.
3.En als het dat niet is zou je dit nog eens kunnen door lezen.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=322071&highlight=clutch+push
Ben niet echt technisch en ervaren met de ADV, maar dit wat ik allemaal heb gedaan.
Succes, alles komt goed.
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 18:15 Onderwerp: |
|
|
Luc,
zoals ik je al vertelde in de email kan je beste naar een dealer gaan bij jouw in de buurt.
Je hoeft natuurlijk niet als je in Maastricht woont naar Zwartebroek.
Iedere dealer (in europa) moet je helpen, het is immers een nieuwe motor met nog volledige fabrieksgarantie.
Ik heb wel aangegeven dat je je oor te luisteren kan leggen bij Albert van Brouwer motors, misschien dat hij het herkent, kan je bij de dealer in de buurt het wat specifieker uitleggen.
Ook Sommer is een optie om eens te informeren.
Ik zou niet zomaar van alles gaan vervangen of loshalen.
Zoals ik je al zei herken ik het probleem zelf niet, tenminste de 990 S ging wel eens moeilijk in zijn 1, maar dat had de 950 S ook wel eens last van, ik vond het niet storend, af en toe iets hinderlijk maar dat was het dan ook, volgens mij hebben alle LC8 daar iets last van. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Koen, ik heet geen Camps, maar dat maakt niks uit, zeg maar Luc, is ook goed, tja wat 'n klote weer, net niks, vandaag. Moet morgen naar Aachen en rij dan meteen eens langs Wurzeln, dat ligt vlakbij schijnt en daar zit ook een KTM dealer, eigenlijk 't dichts bij vanaf hier. Eigenlijk ben ik op die motor gestapt bij jou Theo en er niet meer vanaf gekomen. Heb er veel lol mee, maar goed je kent 'm niet dus dat heeft z'n tijd nodig. Ik vind 'm eigenlijk best klassiek, op de injectie na en de digitale dingen. Wat dat schakelen betreft, denk ik dat deze motor uit de crosswereld komt, dan stamp je 'm gewoon in z'n een...met van die joekels van laarzen. Inderdaad niks japans, maar rauw-rauw. Toch denk ik dat ie beter af te stellen is, voor alles is een truc, toch ? Bij Sommer gooiden ze er laatst andere olie erin, geen 10W-50 uit Zwitserland maar Shell Adv. Ultra 15W-50, dan krijg je die olie-verhaaltjes weer, maar goed, als 't maar glijdt. Behalve dat ie moeilijk in z'n 1 gaat, ben ik vol lof, v.w.b. de wegligging, zeer stabiel en retestrak. Hij nodigt uit om te blazen, maar na wat meer oefening wordt tuffelen ook mogelijk. Heb mezelf in een zwart (RUKKO) pak gehesen, kun je in je blootje aan, lekker makkelijk en warm bovendien. Alleen van m'n ouwe vertrouwde Cromwell-potje kan ik nog geen afscheid nemen, zal moeilijk zijn want in zo'n dichte intgrale doos ga ik niet zitten, eventueel een jetje, waarom is die "Banda" van Arai eigenlijk zo duur ? Jongens 't is weer droog, roef weg, groeten en als KEES weer weet waar de 1 zit, laat ik 't horen, groeten oet Mestreech.. _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Hai Luc,
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen over die dealer in Aachen, 't is voor mij ookveel dichter in de buurt dan Oberhausen, Velthoven of Venlo.
Wat betreft je ongemakken met de koppeling ..... de garantie van KTM is gewoon goed. En ja .. ik kan ook niet zonder mijn "meisje".
Als het weer dadelijk beter wordt moeten we eens met z'n drieen de Eifel in duiken.
gr Koen W _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2008, 6:56 Onderwerp: |
|
|
lucas schreef: | Bij Sommer gooiden ze er laatst andere olie erin, geen 10W-50 uit Zwitserland maar Shell Adv. Ultra 15W-50, dan krijg je die olie-verhaaltjes weer, maar goed, als 't maar glijdt. Behalve dat ie moeilijk in z'n 1 gaat, ben ik vol lof |
Luc, misschien zit daar het probleem wel, volgens mij word hij standaard afgeleverd met 10w50 van Motorex, bij de beurt (1000KM) ie er olie ververst bij Brouwer en daar gaat er 10w40 in van Valvoline, nu ben je bij Sommer weer voorzien van 15w50 van Shell.
Heb je al eens rondgevraagd op het duitse wwwlc8.org, daar zullen er meer zijn die bij Sommer komen en 15w50 erin hebben.
Theo _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Di, 8 Apr. 2008, 0:21 Onderwerp: |
|
|
Hee Theo, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, overal verschillende glijmiddelen, tis toch wat, maar ik was laatst op weg naar 't zuiden, toen ik bij een tankstation weer weg wilde, viel de moto steeds weer opnieuw uit op 't moment dat ik 'm in de versnelling zette, ook in z'n twee...dat ging zo 10 x en op 't moment dat ik dacht, waar ga ik hier ergens pitten, middle of nowhere, toen bleef ie lopen en ik kon weer verder. Ik denk zelf dat er iets fout is met de koppelingsplaten, geen of te weinig smering. Ik heb Herr Olaf Neumann gemaild en volgens hem ben ik "KEES" 'n paar dagen kwijt, hij gaat dan naar de ziekenboeg, kinderziektes, hopen we dan maar. Verder ga ik er vanuit dat ik 'm pas breng als ie de 8500 km. beurt krijgt, als er tenminste geen rare dingen gebeuren. Wil graag naar Portugal, maar wel met iets soepeler schakelen. Joehoe, da's 'n goed idee, Koen, samen kabaal maken in de Ardennen, doen we 'n keertje. Magda heeft nog 'n probleempje met te lange benen....zou je denken dat er in Finland toch ook van die lange zijn, die knie-protectors van RUKKA zitten inderdaad veel te hoog. Waar de Finnen knieen hebben, heb ik wat anders zitten. Afknippen of weglaten die dingen (protectors) en verder niet vallen, dan. _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 8 Apr. 2008, 8:26 Onderwerp: |
|
|
Hee lucas wat je omschrijft betr de optrekken/afslaan zou er wel eens op kunnen duiden dat de motor "denkt" dat de zijstandaard nog uitgeklapt staat.
Als je inschakeld , dan slaat hij af.
Kan aan de schakelaar bij je kopp handle liggen, of aan de schakelaar bij de zijstandaard.
Zat je zijstandaard wel echt mooi volledig weggeklapt toen dat gebeurde? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Di, 8 Apr. 2008, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Potjandori, Daan jongen, volgens mij heb je gelijk, ik stond vandaag ergens midden in Aken, had 'm op de zijstandaard staan, wil wegrijden en inderdaad hij sloeg weer af, dat stuk ijzer stak uit.... zo leer je steeds weer bij. Al die foefjes zaten niet op mijn ouwe Yam eenpitter, daar reed ik regelmatig met die standaard uit, weg, gewoon kkrrrrrrstt..klak, klaar. Kwestie van wennen, zoals alles. De veer van de KTM zij-standaard is wel wat aan de luie kant, die floept niet vanzelf, moet je een handje helpen. Maar wel bedankt, zo krijgt "KEES" weer wat meer krediet.. Trouwens Koen ik ben nog steeds niet bij Stobe in Wurzelen geweest, is eigenlijk voor ons wel mooi, wat dichterbij. Het is een grote zaak, met behalve Suzuki en allerhande Mopeds ook KTM. Als ik daar eens ben geweest zal ik je waarschuwen, groeten uit Maastricht. _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 18:04 Onderwerp: |
|
|
- Dat uitgaan bij wegrijden is idd standaard-interlock. Mocht je van al die interlocks af willen, of het probleem onderweg tijdelijk oplossen doe dan het volgende:
* Haal de koplampunit eraf (de bovenste 2x 2 plaatwerkschroeven los (4x imbus-5)
* Aan je koppelinghendel op het stuur zit een draad (van de koppelingsschakelaar): Volg deze draad en kijk aan welke stekker achter de koplamp deze zit.
* Trek deze stekker los
* verbind de - aan de kant van de motor, dus niet aan de kant van de nu losgehaalde koppelingsschakelaar - de stekker door, alsof de koppeling altijd ingetrokken zou zijn.
Nu kun je altijd starten, omdat je altijd mag starten met de koppeling ingetrokken. LET WEL OP: je kunt nu ook in de versnelling startne, en zo wel bijv de startmotor stukmaken. Kan me voorstellen dat de dealer dan wel zegt dat het geen garantie meer is...
mbt de plakkende koppeling: Op de bok, met de koppeling ingetrokken moet het achterwiel zeker met de hand rond te draaien zijn. Als dat niet zo is komt de koppeling biet goed vrij.
Hiervoor zijn vele mogelijke oorzaken. Begin eens met het rode knopje wat verder aan te draaien, zodat je de koppeling verder intrekt. Helpt dat niet.. dan moet ie misschien ontlucht worden. Het kan ook zijndat er iets met de koppeling zelf fout is (bijv de moer los).
Laat dit dus liever even door je dealer nakijken! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me beter om die zijstandaard-truck te laten zitten, als je 't eenmaal weet, geen probleem. Maar wat ik ook doe met dat rooie knoppie, op de bok ,in een versnelling en de koppeling ingetrokken, draait achterwiel niet rond....dus das goed fout, kaduuk of in ieder geval zo dat schakelen pijn doet en elke keer een aanslag is op de versnellingsbak, tja... nu maar even niet meer rijden en de doktor opzoeken, och harm, tis ook wat. Maar, dank je wel voor 't medeleven, groet, Luc _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2008, 15:18 Onderwerp: |
|
|
Tja, 't schakelen doet soms werkelijk pijn en volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn....Herr Sommer vertelde trouwens dat 't wel gewoon is, dat als je 'm in een versnelling zet, de koppeling trekt en het achterwiel toch blokkeert, wie moet ik nu geloven ? Een bevriend monteur vermoed dat de koppeling niet vrij komt, platen nakijken dus. In ieder geval zeer voorzichtig schakelen, i.v.m. versnellingsbak... Morgen toch maar eens richting Sommer, Stobe uit Aken meldt zich niet.... Alleen hoe kom ik weer thuis als de patient daar moet blijven...Zufuss-Oberhausen- Bahnhof richtung Aachen und dann mit Bus nach Maastricht...zo kom je nog eens ergens, shit javascript:emoticon(' ') _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2008, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Lucas, de koppeling van een LC8 ligt zo open, en sommer heeft heel veel op voorraad, dus ik denk dat je er op kunt wachten.
Of het moet aan de bak liggen, maar dat lijkt me sterk.
En dan zullen ze ook wel leenmotoren hebben daar
Ik heb jouw draadje nog eens door zitten lezen, maar welke manier van (in) schakelen doet volgens jou "pijn"?
Als je de motor steenkoud start, en daarna inschakeld, dan geeft de bak inderdaad een pestklap, vind ik ook niet fijn, komt door het plakken van de nog koude platen met de nog koude olie.
Ook helpt het best wel hoge "opwarmtoerental" van de motor daar niet aan mee, is nl best wel hoog bij mij. (hoe hoog isdat bij de jouwe?).
Om sóchtends de harde klap bij het inschakelen te vermijden,
start ik ook vaak IN de versnelling, dus met ingetrokken koppeling,
en dan gelijk wegrijden.
Eenmaal op bedrijfstemp vind ik de inschakelklap wel meevallen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|