| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| lelijk hoofd 
 
 
 Geregistreerd op: 18-3-2007
 Berichten: 45
 Woonplaats: houten
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 10:14    Onderwerp: Schrapend wegrijden in 1 bij koude motor |     |  
				| 
 |  
				| Hallo, wederom een vraagje, ik heb mijn ktm nu 3 dagen en het valt mij op dat als de motor koud is en ik wegrijdt dat de koppeling bij opkomen wat schraapt, als de motor warm is dan is het weg. Heeft dat met het plakken van de platen te maken????
 groet sander
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 12:01    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Sander, zo te lezen heb je last van het "aangrijpprobleem wat sommige LC88 hebben, 
 Lees hier, bij mij is het probleem nagenoeg opgelost, hij doet het af en toe nog, maar ik vind het acceptabel.
 Ik had er nl erg veel last van.
 Is trouwens weer een uitvinding van Brouwer Zwartebroek
   
 http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=792&postdays=0&postorder=asc&start=0
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 12:34    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ga nou eerst maar eens 1000 km rijden voor je je overal zorgen over gaat maken..  _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 12:36    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Het is wel eens irritant, maar het kan ook geen kwaad  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| lelijk hoofd 
 
 
 Geregistreerd op: 18-3-2007
 Berichten: 45
 Woonplaats: houten
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dat is waar, ik ga eerst maar eens een poosje ermee rijden. Het viel me alleen op dat geschraap, het is ook heel snel weer weg als hij wat warmer wordt. Groet
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:50    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| idd eerst inrijden. dan eerste oliewissel afwachten.
 
 Heb je er daarna nog echt last van => bij de dealer aan de bel trekken.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| lelijk hoofd 
 
 
 Geregistreerd op: 18-3-2007
 Berichten: 45
 Woonplaats: houten
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 14:00    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Hij heeft nu 2200 km op de klok, is hij dan niet al ingereden??? |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 14:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ja. dan moet de bak en de koppeling wel ingedraaid zijn. 
 Overigens duurt het inrijden van de cilinders langer omdat dit NiCaSil wanden zijn. De eerste 10dkm daalt het olieverbuik meestal nog.
 Je hoeft er niks speciaals voor te doen.
 
 Vraag effe je dealer voor het koppelingsprobleem.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| lelijk hoofd 
 
 
 Geregistreerd op: 18-3-2007
 Berichten: 45
 Woonplaats: houten
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 14:29    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Doen ik!  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| mr wheely 
 
  
 Geregistreerd op: 24-1-2005
 Berichten: 3278
 Woonplaats: sluis
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 23:44    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | lelijk hoofd schreef: |  	  | Doen ik!  | 
 
 heb ik ook gehad bij mijn 520 exc andere olie en het was op gelost
 
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| lelijk hoofd 
 
 
 Geregistreerd op: 18-3-2007
 Berichten: 45
 Woonplaats: houten
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2007, 8:49    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Wat mij trouwens ook opviel was dat van opschakelen van 3 naar 4 de slag die de koppelingshandel maakt korter is. Het is net of hij dan druk verliest en hij echt nog maar net ontkoppelt. Bij terugschakelen voel ik dat niet en ook niet in de rest van de versnellingen. Heeft iemand hier ervaring mee? |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2007, 18:26    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | lelijk hoofd schreef: |  	  | Wat mij trouwens ook opviel was dat van opschakelen van 3 naar 4 de slag die de koppelingshandel maakt korter is. Het is net of hij dan druk verliest en hij echt nog maar net ontkoppelt. Bij terugschakelen voel ik dat niet en ook niet in de rest van de versnellingen. Heeft iemand hier ervaring mee? | 
 
 Lijkt mij niet dat de slag van de handle "versnellingafhankelijk" is.
 Het is wel zo dat je al opschakelend de handle al 4 keer snel achter elkaar hebt ingeknepen voordat je in 4 staat.
 
 Klinkt toch als lucht in de kopp bediening, schroef ff het klepje van de oliehouder op je stuur af, het niveau moet ongeveer 4 mm onder de rand staan, staat het lager, dan kan hij lucht happen, en da's niet goed.
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| alexopreis 
 
  
 Geregistreerd op: 19-4-2005
 Berichten: 154
 Woonplaats: Grunn'
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 26 Apr. 2007, 12:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dat wat jij schrapen noemt ging bij mij over met Putoline olie, met Motorex en Castrol R4 had ik er ook last van. Exacte type weet ik niet uit m'n hoofd, maar natuurlijk de duurste... Staat ook wel ergens anders op het forum. _________________
 Ordinary life is pretty complex stuff !!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Koen 
 
  
 Geregistreerd op: 16-8-2006
 Berichten: 489
 Woonplaats: Maastricht
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 13 Jan. 2008, 15:38    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik weet niet precies wat met het "schrapende" bedoeld wordt maar vooral bij koud wegrijden hapt de koppeling plotseling wel/niet. 
 Platen zagen er bij 18.000km normaal uit en ik heb de Sommer 15W50 olie er nu 3000km in. Ik zou verwachten dat de olie dunner wordt en er meer speling optreed en dus eerder betere smering op termijn.
 
 Wat kan het probleem zijn van dit plotselingen "hákkende" optrekken in zijn 1? Bij een goed warme motor lijkt het minder.
 
 Het is een adv uit 2004 met nw kopelings stift,
 
 Vast bedankt & Groeten,
 
 Koen
 _________________
 12 jaar/70.000km 950 S  nu 1090 R
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 13 Jan. 2008, 17:54    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Koen, ik heb na de 30.000 beurt bij Sommer precies hetzelfde. Vreemd want ik heb er nog nooit last van gehad. Andere olie bij Sommer? Misschien bij Shell een paar doop's vergeten? Ik zal ze eens mailen. Wanneer heeft jou motor een beurt gehad? Bj mij 3 december. 
 Ad
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |