Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 172 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Wo, 30 Apr. 2025, 11:18 Onderwerp: KTM 950 Adventure S GO!!!!!!! Bj2004 in onderdelen te koop |
|
|
Lijst geupdated 24/05/2025:
2/ Carburatoren: ruilset en helemaal gereviseerd, perfect in orde zonder enige tekenen van slijtage. 350€
3/ Twee originele uitlaatdempers 60€
6/ Achterbrug Adventure S. 180€
8/ Ketting en tandwielen, NIEUW. 200€
9/ Slotenset NIEUW, compleet met 1 contactslot, 1 zadelslot en 2 benzinnedoppen. 120€
11/ Frame is gerecht met attest en meetprotocol erbij, inschrijvingsbewijs deel 1 & deel 2 aanwezig, COC ontbreekt en moet opnieuw aangevraagd worden. 350€
12/ Remklauwen vooraan. 200€ voor de 2
13/ Remklauw achteraan. 90€
14/ Hoofdremcilinder achterem, gerviseerd en het probleem van het lekkend peilglaasje verholpen op de enige juiste manier. 100€
16/ Koplamp 75€
19/ Radiator 135€
20/ Handkappen KTM zwart, NIEUW. 50€
21/ Spiegels van 1130, als nieuw. 55€
22/ Alu kuipframe. 30€
23/ Origineel gelzadel, zwart, laag. 95€
24/ Volledige stickerset Meoni (GO!!!!!!!), niet meer te krijgen bij KTM, op maat laten maken. 220€
25/ Supermoto EXCEL-velgen met nieuwe Michelin Power 5 banden en voorspatbord Duke R aangepast. Set is plug & play. 1100€ (850 zonder banden)
26/ subframe achteraan 50€
27/ benzinepomp met dr Bean-mod 40€
28/ Luchtfilterbehuizing 20€
29/ nieuwe spanningregelaar 45€ (fiche ontbreekt een stuk)
31/ Dashboard casing 75€
32/ Stuur 30€
33/Toerenteller 30€
34/ Kilometerteller met veel ervaring 20€
35/ Knipperlichtschakelaar 20€
37/ Starterrelais 15€
38/ ECU 30€
39/ Tandwielklok + silentblocks 55€
41/ Schakelpedaal 35€
42/ Bril onderaan koplamp 25€
43/ Radiator bescherming lamellen 30€
44/ventilator voor de radiator 50€
Andere onderdelen aan zacht prijsje
Prijzen zijn vast!
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
117.97 KB |
Weergegeven: |
183 keer |

|
_________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie
Laatst aangepast door Markvb749 op Zo, 25 Mei. 2025, 19:33, in totaal 34 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

|
Geplaatst: Wo, 30 Apr. 2025, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Zou je me wat foto’s kunnen sturen van de motor? Ik heb misschien interesse in de complete motor.
PB verstuurd.
|
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Wo, 30 Apr. 2025, 21:43 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Zou je me wat foto’s kunnen sturen van de motor? Ik heb misschien interesse in de complete motor.
PB verstuurd. |
Dank voor de interesse: PB beantwoord en mail gestuurd
_________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 2 Mei. 2025, 8:09 Onderwerp: |
|
|
Wel verdikke toch.
Je verhaalt klinkt me bekend in de oren. Na drie jaar sleutelen en upgraden en maar steeds opnieuw blijven repareren heb ik zo eens een BMW R80GS buiten gegooid. Ik kreeg er met moeite mijn onkosten voor terug.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Vr, 2 Mei. 2025, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Wel verdikke toch.
…. Ik kreeg er met moeite mijn onkosten voor terug. |
Ik heb er al vrede mee genomen dat ik niet uit mijn kosten zal komen…. Steekt veel meer in dan de 3900 die ik voor de hele motorfiets wil.
Maja….soms moet je gewoon je wonden likken en doorgaan.
Er zit nog dat stuk in mij die niet wil opgeven en ik denk dat ze voor 97% in orde staat. Op een paar onderdelen na is alles al door mijn handen gegaan dus het moet ergens wel eens ophouden met fout te lopen.
Zal eenvoudig zijn: zolang ze niet verkocht is blijf ik er toch mee rijden
_________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2025, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Kan iemand me helpen ajb, ik krijg telkens foutmeldingen als ik fotos probeer op te laden….
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2025, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik heb interesse in de vering.
een PM sturen lukte me niet. krijg een fout melding.
gr Bjørn
_________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
mr leo

|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2025, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Markvb749 schreef: | Kan iemand me helpen ajb, ik krijg telkens foutmeldingen als ik fotos probeer op te laden…. |
Kan het zijn dat de fotos cq fotobestanden te groot zijn? Volgens mij staat ergens aangegeven wat de max grootte/resolutie is tijdens de upload procedure
_________________ Groet
Leo
=========
950 ADV S GO!! |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2025, 20:43 Onderwerp: |
|
|
Thorri schreef: | Hoi,
Ik heb interesse in de vering.
een PM sturen lukte me niet. krijg een fout melding.
gr Bjørn |
Dag Bjorn
Heb je geantwoord, maar kreeg ook een foutmelding.
Ik noteer het, eerst moet het motorblok weg, de koper moet hem kunnen testen
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2025, 20:45 Onderwerp: |
|
|
mr leo schreef: | Markvb749 schreef: | Kan iemand me helpen ajb, ik krijg telkens foutmeldingen als ik fotos probeer op te laden…. |
Kan het zijn dat de fotos cq fotobestanden te groot zijn? Volgens mij staat ergens aangegeven wat de max grootte/resolutie is tijdens de upload procedure |
Nee, foto is jpeg en klein genoeg, zou moeten lukken
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Wo, 7 Mei. 2025, 16:24 Onderwerp: |
|
|
fotos toegevoegd!
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2025, 8:48 Onderwerp: |
|
|
Kan je wat dieper ingaan op de issues die je zin genekt hebben? Wat gaat er fout dat je die verdenkt?
En die carbs, kan je de revisie detailleren aub?
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2025, 10:47 Onderwerp: |
|
|
De druppel die mijn emmer heeft doen overlopen en waardoor ik hem te koop gezet heb, waren zo eenvoudig als de bougies die aangekoekt waren: ik heb van in het begin veel aan de motor gesleuteld. Telkens na de montage heb ik de motor steeds kort gestart, om te kijken of hij het deed en of er geen andere problemen waren maar nooit echt aansluitend warmgereden. Bij de laatste pogingen liep hij slecht (achteraf bekeken op één cilinder) en heel frustrerend….Na wat zoeken ben ik er achtergekomen dat het de bougies waren: Ik verdacht ze eigenlijk niet omdat ze er nog geen 100km inzaten; nieuwe erin en loopt als een zonnetje, trekt zijn wiel los van de grond in 3de versnelling…
De lijst:
-kader scheef (zie lc8 forum)
-voorvering lekte olie - volledige revisie laten doen
-blok lekte olie als een vergiet, alle dichtingen vervangen - is droog nu
-motor viel uit tijdens afdraaien - contactslot en bijhorende bedrading kaduuk - nieuwe set gemonteerd en opgelost
-Een aantal stekkers ontbrak op de kabelboom, andere kabelboom gekocht en daarmee de reparaties uitgevoerd. Elektrische problemen waren er eigenlijk nooit op het contactslot na.
-motortreffen willen rijden en na 10km in panne - mijn eigen fout: bij de montage stekker vergeten insteken waardoor batterij niet meer laadde, in de aanloop hier naartoe heb ik een nieuwe spanningsregelaar gemonteerd voor ik doorhad dat het de stekker was….
-in een file in het dorp bij ons, lampje motortemperatuur aan, gevolgd door een fluofontein uit het overdrukventiel van de radiator, direct gestopt - ventilator motor draaide maar waaier draaide niet mee, ruilventilator gestoken. Moto bij 23°C en volledig motorpak 1,5km naar huis geduwd.
-backfires op de carbus -motor sloeg continue uit, van rijden was niet veel sprake - aangezien geen enkele monteur hier wou aan beginnen zelf uitgezocht en daar ben ik zéééééér lang aan bezig geweest - zeg maar gerust "maanden" - ook hier continu motor starten, testen, niet goed alles opnieuw demonteren en opnieuw…. Uiteindelijk een carbu-ruilset gemonteerd maar probleem bleef, dus verder zoeken: revisie van de carbu's, nog niet opgelost.....waren de vlotternaalden die versleten waren (ook die op de ruilset) 23€ en paar maanden klooien en zoeken, alles is prima nu
-koellekkage op een darmpje tussen de cilinders, direct de twee vervangen met OEM slangen en klemmen
-Dan denk je er uiteindelijk te zijn en dan het beroemde peilglaasje op de achterste rempomp...lekken.... weer niet rijden...
-dan dus het probleem met de bougies…. Door het vele starten en niet warm rijden… logisch eigenlijk
Door al het bovenstaande is mijn emmertje langzaam volgelopen en zijn de zekeringen in mijn hoofd doorgeknald... en bijgevolg geen zin meer....
Ik ben nochthans iemand met zeer veel doorzettingsvermogen en een bovengemiddelde portie geduld...
Vorige week nog naar het werk mee gereden en loopt nochtans als een zonnetje maar mijn vertrouwen in de moto is weg
De Carbu's:
Controle: gaskleppen gesloten tegen het licht houden en er mag geen licht doorkomen, ik zag op mijn originele set overal spleetjes. Of dat een reden kan zijn van slecht functioneren dat weet ik niet maar het zal wel iets van invloed hebben
-Ruilset gekocht die die problemen niet had (van jou toch Muug?)
-Reinigen; gewoon alles uit elkaar en kuisen met remreiniger en zorgen dat alle gaatjes vrij zijn.
-Alle sproeiers controleren op slijtage/vuil en ook de juiste monteren volgens de KTM repair-manual
-De beroemde vlotternaalden - lijken op mini-potloodjes; hier zie je niets verkeerd aan maar ze sluiten gewoon niet meer goed af waardoor je (ik toch) backfires krijgt, best direct vervangen met de revisie
-Checken of de vlotters goed werken/bewegen en goed afgesteld staan (staat ook in de repair-manual)
-Dichtingen; gewoon setje bestellen en alle rubberen dichtingskes vervangen
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2025, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Ja,
die set carbs kwam van mij.
Uw verhaal klinkt bekend. Een onbekende 950/990 overnemen resulteert (bijna) in een resem grote en kleine werken. Zeldzaam zijn de exemplaren die goed onderhouden zijn. (Ik reken daar voorlopig enkel de mijne toe.)
Koeno zijn avonturen met zijn 2008 990 zijn stilaan ook legendarisch. Bij mijn 950 is er nog geen enkel jaar geweest zonder reparaties. Ook Bert de zijne kent al enkele jaren een "sleutelmoment". Toch gaan we in augustus naar Ijsland.
Ik heb het al gezegd: ik heb zo eens na drie jaar repareren en reviseren een R80GS uit pure frustratie buiten gegooid. Die is nadien zo goed als nooit meer in panne gevallen.
Wat de backfires betreft: na veel zelf prutsen, peuteren en reinigen, heb ik ze eens grondig ultrasoon laten reinigen. Achteraf bekeken had ik dat meteen gedaan moeten hebben, want dat had mij veel geld, tijd en frustratie bespaard.
Ik wens je toch veel succes moet de verkoop.
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
|
Geplaatst: Do, 15 Mei. 2025, 19:36 Onderwerp: Re: KTM 950 Adventure S GO!!!!!!! Bj2004 in onderdelen te ko |
|
|
Motorblok is verkocht, alle onderdelen zijn vanaf nu beschikbaar
|
Naar boven |
|
 |
|