lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

benzinepomp modificatie met print: discussie / ervaringen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2672
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

ok, ik had de opbrengst veel hoger verwacht, het gaat dan echt om druppels. Wat een zware, energie zuigende pomp is het dan.
Zal wel aan de vrij stugge veer liggen die er in zit, zal vast nodig zijn!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

het is zeker een lompe pomp en zo'n membraanpomp is niet erg efficient.

Anderzijds: Voor 1 slag staat ie maar 30 milliseconden aan.

Bij vollast (vrij vloeistof pompend) loop tie zo'n 10 slagen per seconde en pompt dan rond de 80 liter per uur. Das genoeg om met een dikke sportauto 300km/h, 1 op 5 te rijden smiley , en 3 a 4x zo veel als je ooit in je LC8 nodig hebt. Dus hij had ook zeker half zo klein mogen zijn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Doordat de pompjes nu ook zeer regelmatig verkocht worden aan de AfrikaTwin en Varadero (oude model) rijders kan ik meer tegelijk bestellen en wordt het allemaal wat goedkoper.

Daar om prijsverlaging: 40 euro voor zelf-monteer setje.

(60 voor als ik het ook moet monteren: liever niet wink3 )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

De KTM 950SM deed het zojuist niet. Kreeg bericht van de vrouw dat hij afslaat bij gasgeven....

...zou dus deze brandstofpomp kunnen zijn. Nu willen aankomend weekend weg.

Zou je deze week nog 's avonds zo'n kitje kunnen installeren als ik langs kom in Nijmegen.... Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

wel een 950 SM, carb versie neem ik aan?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2011, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, 950SM met carbs...

...update kreeg net een berichtje dat ze uiteindelijk wel weer kon starten en naar huis kon rijden....

...komt dit overeen met de symptonen van kapotte brandstofpomp?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels ook de mod van Dr_Bean gekregen. De contactpunten waren inderdaad helemaal weg. Bizar gezicht en lijkt soort van knullige originele oplossing om he zo af fabriek te doen. Hij heeft het dus bij mij wel 44.500km gedaan.

De gewijzigde pomp gisterenavond gemonteerd en hij liep weer als een zonnetje.

Vanavond lekker voor 4 dagen op stap naar de Eiffel, Moezel en Luxemburg.

Ik laat me wel weer horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2011, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. KTM koopt die pomp gewoon in van Pietz'nBussie.

Op zich doen die contacten het niet zo slecht (als je telt hoe vaak ze schakelen), maar ontwerptechnisch is het een slechte keuze:

- de pomp is 3x zo groot als nodig is
- desondanks is de geschatte levensduur (op basis van die contacten) zo'n 30dkm

Dus als je die pomp in zou zetten voor wat ie kan (bijv in een dikke porsche) dan zou ie na 10dkm al stuk zijn...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mei. 2011, 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bovenstaand bericht geeft de "burger" moed stars , sta op het punt om een weekje naar Z-Engeland (totale trip 2800 KM) af te reizen met (pas) 50K op de klok met de originele pomp.
_________________
~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mei. 2011, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, mijn 950 heeft nu ruim 58k op de klok met originele pomp...
(waarschijnlijk gaat ie nu stuk)

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2011, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

De pomp heeft het "uiteraard" prima gedaan afgelopen 1000km. Geeft wel weer een prettig gevoel.

Tja, pompen die het wel blijven doen bij hoge km standen.... DrBean heb je een idee hoeveel pompen het altijd zullen blijvendoen....??? Of gaan ze per definitie vroeg of laat kapot.... Dat laatste lijkt me het geval...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2011, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog geen standaard pomp voorbij de 70dkm zien komen. Wat ik van de oosterburen begrepen heb is dat onder slechte winterse omstandigheden het wel soms ook gebeurt dat de as van de pomp vastloopt, daartegen is mijn setje geen oplossing. Ik heb het zelf echter nooit gezien!

wel heeft de ene pomp wat meet speling op de as dan de andere: niet erg voormijn setje, maar misschien een indicatie van slijtage.

Ik denk dat we dat resultaat pas kunnen zien over in een paar jaar, als er meerdere van de gefixte pompjes over de 100-150dkm gaan.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
blackdef



Geregistreerd op: 17-6-2009
Berichten: 108
Woonplaats: Zevenaar

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Jun. 2011, 11:24    Onderwerp: brandstofpomp Reageer met quote

Ter lering en vermaak.

Ik heb gisteren de brandstofpomp gemodificeerd met de bekende Bean upgrade. Instruktie is perfect a child does the laundry zoals de engelsen zeggen.
Bijgaand een plaatje van de puntjes die eruit komen na 44K km.



punten brandstofpomp.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  86.81 KB
 Weergegeven:  611 keer

punten brandstofpomp.JPG



_________________
groet,

Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR cheesy cheesy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 22:41    Onderwerp: Re: brandstofpomp Reageer met quote

blackdef schreef:
Ter lering en vermaak.

Ik heb gisteren de brandstofpomp gemodificeerd met de bekende Bean upgrade. ...


Vandaag ook het printje ingebouwd (lag al even klaar), idd "poepsimpel", test was goed, morgen verder alles monteren. (motor half gedemonteerd voor eens een goeie cleaning-job)

pomp deed het na 48dkm nog wel, maar de puntjes hadden duidelijk al betere tijden gekend: op naar de volgende 50dkm

Dr Boontje, mercie
thinking2

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ben



Geregistreerd op: 3-4-2009
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

Het is al weer even geleden dat ik de aanpassing deed, maar met resultaat:

De gemodificeerde pomp doet het al 42000 km perfect.


Thanx, Dr Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 5 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif