lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

HardAlpiTour
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Bon, ik noteer:
- voornamelijk interesse in langere rit, gespreid over meerdere dagen. We MOETEN natuurlijk niet het parcours van de Alpi volgen, ik heb topografische kaarten van de hele Franse alpen, dus daar valt samen ook wel iets van te maken. Dat maakt dat we ook in juli of augustus kunnen gaan, met meer kans op goed weer.
- eerst een kennismakingsrit in het Belgische. Wie heeft er een toertje?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Bon, ik noteer:
- voornamelijk interesse in langere rit, gespreid over meerdere dagen. We MOETEN natuurlijk niet het parcours van de Alpi volgen, ik heb topografische kaarten van de hele Franse alpen, dus daar valt samen ook wel iets van te maken. Dat maakt dat we ook in juli of augustus kunnen gaan, met meer kans op goed weer.
- eerst een kennismakingsrit in het Belgische. Wie heeft er een toertje?


Klinkt goed, ik heb zelf net de laatste versie van Großer Alpenstraßenführer aangeschaft om er ook eens erop uit te trekken. Ik hoor het wel als er mensen gebruik van willen maken.



imagesCALBEDM3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  11.15 KB
 Weergegeven:  8322 keer

imagesCALBEDM3.jpg



_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1498
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

Die AlpenFuhrer is inderdaad een beter idee dan gewoon zomaar wat topografische kaarten. Die kaarten kan je wel gebruiken om te weten waar je zit en je kan er misschien zelfs routes mee uitstippelen, maar je hebt helemaal geen idee in welke staat die routes zijn, welke moeilijkheidsgraad ze hebben, of ze weinig of veel gebruikt worden, met welk voertuig die doenbaar zijn etc etc . Dat kan je allemaal uit die Fuhrer halen.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 728
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt 'leuk', die Hardalpi dinges. Buiten 1 zaak: 500km moet binnen 24h. Wat ertoe gaat leiden dat er toch verdergereden wordt als er beter zou gestopt worden. De aard van 't beestje, niet willen onderdoen. Met weinig ruimte voor fouten, op zo'n piste.
Bovendien, 't is daar veel te mooi om er zo snel mogelijk door te vliegen. Er liggen bovendien wel meer dan 500km piste, dus ja, liever langer dan 2 dagen, meer in toeristenmodus. Ne keer wildkamperen moet er zeker bij.

'k Ben daar ook al eens geweest, voor een week. Basecamp in Bardonnecchia. Assieta, Maira dit en dat, Ligurische, Tende, Parpaillon, om de bekendste te noemen. Gebaseerd op de Denzel en op deze site. Van de Ligurische naar de Bonnette/Parpaillon moet er nog wat extra pistemateriaal te vinden zijn, en hier en daar nog een stukje in Italië.

Wij waren er toen eind augustus. Mooi weer, nooit probleem om een plaatsje te vinden op een camping.

Toen als echte sissies per bestelwagen tot Bardonnecchia, ik zou 't niet erg vinden om die bus thuis te laten. (Frejustunnel is reteduur).

Zeer grote voorkeur hier voor een week in de laatste helft van augustus. En ik wil mij best nog eens verdiepen in mijn tracks en de stukken asfalt zoveel mogelijk vervangen door piste.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1498
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

indien in laatste week van augustus, dan hebben we die gpsroute niet van die hardalpitoer. undecided
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
indien in laatste week van augustus, dan hebben we die gpsroute niet van die hardalpitoer. undecided

Is ook geen must he. Ik zie het helemaal zitten. Paar daagjes pistes rijden in de Alpen, LC-8 gezelschap, ideaal!
Tweede helft van augustus lukt wel voor mij.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1026
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Klinkt 'leuk', die Hardalpi dinges.


waw, super, die foto smiley

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:

Zeer grote voorkeur hier voor een week in de laatste helft van augustus. En ik wil mij best nog eens verdiepen in mijn tracks en de stukken asfalt zoveel mogelijk vervangen door piste.


Aha, zeer interessant. Zo een goeie, vette week, alles met de moto (verbindingsritten incluis), zo weinig mogelijk (geen) autostrade of toch op zijn minst niet in het oprijden, een setje MT21's eronder zodat we nog een beetje deftig kunnen karren op verhard, geen gedoe met bandenwissels, beetje wildkamperen, beetje van de natuur genieten, niet van moetens moetens raprap van 't een naar 't ander...

+1 grin

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1498
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:

Aha, zeer interessant. Zo een goeie, vette week, alles met de moto (verbindingsritten incluis), zo weinig mogelijk (geen) autostrade of toch op zijn minst niet in het oprijden, een setje MT21's eronder zodat we nog een beetje deftig kunnen karren op verhard, geen gedoe met bandenwissels, beetje wildkamperen, beetje van de natuur genieten, niet van moetens moetens raprap van 't een naar 't ander...

+1 grin


Deal : Los Tres Amigos !



Of vier of vijf ... maar 't moet op ne KTM Adventure zijn smug

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 728
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

't zal op 't gemakske worden, met zo'n hoed op. dozey
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Blackbert schreef:

Zeer grote voorkeur hier voor een week in de laatste helft van augustus. En ik wil mij best nog eens verdiepen in mijn tracks en de stukken asfalt zoveel mogelijk vervangen door piste.


Aha, zeer interessant. Zo een goeie, vette week, alles met de moto (verbindingsritten incluis), zo weinig mogelijk (geen) autostrade of toch op zijn minst niet in het oprijden, een setje MT21's eronder zodat we nog een beetje deftig kunnen karren op verhard, geen gedoe met bandenwissels, beetje wildkamperen, beetje van de natuur genieten, niet van moetens moetens raprap van 't een naar 't ander...

+1 grin


Zin in!!!

_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik wel precies kan vaststellen, is dat het aantal deelnemers al snel naar 7-8 mensen of nog meer gaat (ik ben eigenlijk met 2)...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1026
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Owla, interessant !

Natuurlijk zien of het te plannen valt met een andere grote reis die gepland is deze zomer...
(en ik ben een offroad beginner...)

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

ok,

na overleg thuis toch besloten om de reis aan te gaan nice

lijkt me geweldig om met een bende dikke lc8en de passen te beklimmen dus count me in guys!

we kunnen tracks uizetten op gps, tripy, bol pijl uitprinten op papier... voor elk wat wils...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn inderdaad niet meer the three amigos, maar de magnificent seven aan't worden! Ik wil ook wel mee, maar ik kan nu eigenlijk niks op voorhand vastleggen.
Voor mij is dat geen probleem om last minute mee te gaan, maar anderen hebben daar misschien wel problemen mee. Snap ik compleet trouwens.

Cheers,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif