Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 25 Aug. 2009, 12:26 Onderwerp: |
|
|
@ Gerben: Klasse! Mooi gedaan. en die 25 euro voor montage is zeker heel redelijk. KTM: eat your heart out.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ATAK
![](images/avatars/66587272846f02492cd225.jpg)
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 892 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 26 Aug. 2009, 21:55 Onderwerp: |
|
|
Hij is gewoon betrouwbaar de nieuwe pomp. Vandaag 7-8000 rpm gereden en geen moment van benzine tekort. Ook offroad geen probleem.
Gerben Bedankt, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Za, 29 Aug. 2009, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de ombouw gedaan zonder problemen. "droog" werkt alles. De handleiding is bijzonder compleet. Goed werk Gerben! |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
edwin
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 43 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2009, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Hé Gerben,
Vanavond ook de pomp gemodificeerd met jouw kit.
Klein uurtje werk, ik heb de pomp er gewoon onder laten zitten (brandstof slangen niet los gehaald) is goed te doen zo.
Beschrijving en de kit zijn zeer compleet, super!
De pomp werkt prima , ik hou jullie op de hoogte!
groeten
Edwin. |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dr_Bean Site Admin
![](images/avatars/203004750241a7aa410b74d.gif)
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2009, 21:06 Onderwerp: |
|
|
jep.. dat kan vast, de slangen laten zitten, maar ik vind dat altijd te onhandig werken: Liever effe alles los en dan op de werkbank met een stoeltje rustig solderen etc.
anyway: mooi dat het gelukt is...
Schrijven jullie de km-standen op, wanneer je de pomp gemonteerd hebt, dan kunnen we eens bijhouden. Immers weet ik pas of ie echt goed is als iemand de 100'000 ermee gepasseerd is ![smiley](images/smiles/smiley.gif) _________________ Dr_Bean![](http://www.lc8.nl/lc8aniklein.gif) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
koen warnar
![](images/avatars/169782445344891a47f2c03.jpg)
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 16:02 Onderwerp: |
|
|
Gelukt, prima kit incl goede handleiding.
Meteen alle slangenklemmetje vervangen ![thumbsup](images/smiles/thumbsup.gif) _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Wo, 2 Sep. 2009, 23:41 Onderwerp: |
|
|
Uiteindelijk maar de Facet gekocht(op aanraden van Wilfried) en gemonteerd.
Bij mijn laatste ritje in de Limousin begon de oude alweer te haperen.
Nu in de Alpen geweest en de Cervennen en geen probleem meer.Het was er zeer heet dus ook met hitte ging het goed
![](http://ontour.smugmug.com/photos/637805399_TiDuZ-L.jpg) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Zo, 6 Sep. 2009, 13:00 Onderwerp: |
|
|
Operatie gelukt! hij loopt goed. Ik ben geen elektrotechneut, maar ik kreeg bijna tranen in mijn ogen van de schoonheid van het stukje werk. Klasse Gerben! |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
krijn_jj
Geregistreerd op: 28-7-2006 Berichten: 10 Woonplaats: Schagen
|
Geplaatst: Wo, 16 Sep. 2009, 18:42 Onderwerp: |
|
|
Gerben,
Als je de volgende lichting binnen hebt dan kun je mij ook op de wachtlijst zetten
Monteren moet zelfs mij lukken met zo'n handleiding!
Groeten
Jeroen _________________ Zo zeg, nu kan ik eindelijk gelukkig worden! |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 20:51 Onderwerp: |
|
|
4000 km verder en still going strong ![thumbsup](images/smiles/thumbsup.gif) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dr_Bean Site Admin
![](images/avatars/203004750241a7aa410b74d.gif)
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 11:57 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe prints zijn weer klaar.
zie: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582
Ik hou geen wachtlijst bij, dus roep even als je er een wil (PBtje aub).
Voor AfricaTwin (AT) bezitters: Ik kan de print ook leveren voor AT, maar dat moeten er extra onderdelen op: dus het is NIET dezelfde print!
Bij bestelling explicite aangeven als het om een AT gaat. _________________ Dr_Bean![](http://www.lc8.nl/lc8aniklein.gif) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Blackbert
![](images/avatars/19913831134a2ab9fad0eac.jpg)
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 728 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 18:26 Onderwerp: |
|
|
De mijne zit er nu een paar 1000km op, volledig probleemloos in alle toerentallen. Als je een beetje handig bent en de handleiding volgt is ook de montage geen probleem.
![thumbsup](images/smiles/thumbsup.gif) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dr_Bean Site Admin
![](images/avatars/203004750241a7aa410b74d.gif)
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 20:56 Onderwerp: |
|
|
de 'nieuwe'is zelf nog weer iets makkelijker geworden:
- gaatjes voor de draden zijn nu verschillend in maat, waardoor het eigenlijk niet meer verkeerd kan en montage iets makkelijker is.
- der staat tekst op de print: ook weer makkelijker
- der is meer ruimte gemaakt voor het aardraadje langs de print: duidelijker en makkelijker
- Alle componenten zijn naar deonderkant verhuisd, zodat aan de bovenkant meer ruimte is voor de draadjes, waar het soms een beetje krap was: Ook weer makkelijker
Technisch heel klein beetje gewijzigd, vanwege verkrijgbaarheid onderdelen.
grts _________________ Dr_Bean![](http://www.lc8.nl/lc8aniklein.gif) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 23:13 Onderwerp: |
|
|
Heb het printje inmiddels een paar duizend in gebruik....werkt super,en ik heb er veel meer vertrouwen in dan het kontakt-puntje. Mn komplimenten !!!
Het enige wat ik me nog afvroeg wat het printje na enkele jaren gebruik doet qua corosie door vocht/damp. In mijn pomp zat ook wat corosie,dr komt kennelijk toch wel iets van vocht in. We zullen zien... |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dr_Bean Site Admin
![](images/avatars/203004750241a7aa410b74d.gif)
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 0:01 Onderwerp: |
|
|
jep: in theorie is dat idd het enige 'gevaar'. (vooral als het zout water is)
Als de o-ring goed zit, de ontluchtingslag in een mooi zwaantje ligt en het rubbertje goed... hoort er geen vocht in te komen.
De meeste pompen die ik gezien heb zijn redelijk corrosie vrij.
Ik heb er zelf over gedacht de print in te sprayen e.d. met tektiel ofzo, maar dat maakt het vaak ook erger.
Mijn 'prototype'in mijn motor deed het op een gegeven moment niet meer... toen bleek die helemaal vol te zitten met modderwater
-> afgespoeld, gedroogd en hij deed het weer.... zit er nog steeds in
Volledig ingieten is een optie, waar in dit geval best nog lastig (schoefgaten moeten vrij blijven etcetc., en het maakt het duurder)
Anyway: zoiets kan je alleen maar achter komen middels duurtest. _________________ Dr_Bean![](http://www.lc8.nl/lc8aniklein.gif) |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|