Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 16:13 Onderwerp: |
|
|
AHA,
ik denk dat ik wel iets van prtttttt hoorde maar moeilijk te zeggen met de stress en startmotor. Hoe snel zou het weer vol moeten zitten met 5 liter?
Of komt altijd zeker de 22 liter uit bij een werkende pomp. Of zou het ook kunnen zijn dat er spreiding op de tankinhoud zit, ik hoorde in ierder geval niets klotsen
Is het simpel weg de twee tankkraantjes dicht en de pomp eronderuit?
Alvast weer bedankt,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 16:30 Onderwerp: |
|
|
startermotor?? Die moet je niet aanzetten!
Alleen maar op contact draaien: Daarna staat de brandstofpomp voor 5 seconden aan.
Tank: Ja daar zit wat spreiding in, maar das meer van 21,5 tot 23 liter. Zeker geen 20liter.
Als je de tank zelf niet loshaalt hoeft allen de hoofdkraan (aan de linker tank) dicht. Die omloopkraantjes hebben er niks mee te maken.
succes.
(ps.: handboek effe doorlezen kan ook geen kwaad...)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 20:27 Onderwerp: |
|
|
stekker van de ven los??
heb ik ook eens gehad, net na een grote beurt bij zo'n dozenschuiver,(motoport)
Hadden ze dus vergeten er weer in te pluggen.
met die pomp: koen je kan het nog een poosje aankijken als hij het weer gewoon doet, ik heb in een paar weken tijd een paar keer stilgestaan destijds daardoor.
Maar... lees maar eens rond op het forum, veel langer als 50.000km houdt de standaard benzinepomp van een 950 het niet uit
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Ah!
een foto zegt meer dan 1000 woorden koen!
volgens mij nix aan de hand, is dacht ik een stekker van de epc, die bij jouw motor dus gedeactiveerd schijnt het, alleen had er voor het nette wel even een stukje tape of dopje overheen gekund.
dat gedeelte waar die stekker ingaat is het epc-pompje, wat al dan niet verwijderd is, als het goed is hangt er ergens bij de achterste cilinder ook zo'n stekker los
enne.... een 950 benzinepomp gaat ECHT niet veel meer als 50k mee hoor
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Dank Daan,
dat is dan al 1 zorg minder.
Alle dealers die ik kon bereiken in de buurt hadden een levertijd van een week anders had ik hem al gehaald voor 135 euro. Liever preventief.
Hoe is die van jouw overleden, af en toe uit en toch kunnen blijven rijden?
weer bedankt,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: |
Hoe is die van jouw overleden, af en toe uit en toch kunnen blijven rijden?
Groeten Koen |
stilvallen, en na 5 min weer starten en rijden, 1 keer de accu daardoor leeg staan starten, geholpen door de anwb met startkabels en weer starten en naar huis kunnen rijden.
totdat ik die pomp maar eens losgehaald heb en die ingeslagen contacten zag (foto).
pomp vervangen en nooit meer problemen gehad, maar daardoor wel eerst een keer of 3 op de vluchtstrook gestaan
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 22:21 Onderwerp: |
|
|
idd EPC ztekker. 'hoort' los.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2009, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Nou hij zit eronder, uit het rubberhuis krijgen was nog het lastigste. Eerste ritje leek wel beter dan ooit te gaan, zal wel de blijdschap geweest zijn .
Puntjes lijken inderdaad ver heen na 43.000km,
hopelijk was dit het dan voor de volgende 50k km,
Groeten Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
124.37 KB |
Weergegeven: |
330 keer |
|
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
IMG_2083 (Large).JPG |
Bestandsgrootte: |
62.83 KB |
Gedownload: |
411 keer |
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
IMG_2085 (Large).JPG |
Bestandsgrootte: |
70.61 KB |
Gedownload: |
365 keer |
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 9:57 Onderwerp: |
|
|
de puntjes zien er inderdaad gehavend uit koen,
jij bent net als ik een doorrijder, ook in de winter en dan krijgt die onderkant ven de motor het nog zwaarder te verduren door pekel/regenwater.
zeker als je ook wel eens off-road gaat, en je een paar keer doorwadingen hebt gedaan, want dan staat die pomp dus gewoon onder water, net als de accu
Heb je de ouwe pomp nog? de webmaster mag geloof ik graag knutselen/experimenteren met dat soort dingen, hij rijdt zelf geloof ik met een omgebouwde versie.
De pomp op de 990 is heel anders, (ook ivm injectie), en zit ook IN de tank, ik reken er op dat deze veel langer meegaat
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2009, 12:36 Onderwerp: |
|
|
Tja Daan,
of de pomp waterdicht is me ook niet duidelijk, hij lijkt wel afgekit. Niet echt meer van dit electonica tijdperk , het zijn natuurlijk historisch werktuigbouwers
De oude is gereseveerd voor (test)modificatie/verbetering voor de Dr.
Ooit wordt het well een 990 (of 1190) met electronica, nu hoop ik weer veel probleemloze meters te maken (ervan uitgaande dat ik het issue heb gevonden),
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Ik ben op dit moment bezig me groot onderhoud. Contactpuntjes controleren (benzinepomp) gaat dat zo maar zonderr de boel te slopen, is dit een lastig klusje??
Gr Koen W
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 10:13 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Ik ben op dit moment bezig me groot onderhoud. Contactpuntjes controleren (benzinepomp) gaat dat zo maar zonderr de boel te slopen, is dit een lastig klusje??
Gr Koen W |
is voor mij alweer een tijdje geleden, maar van wat ik me herinner was het niet zo moeilijk.
Linkertank er af, carterplaat laten zakken, pomp hangt in een rubber, draadje vanaf de pomp volgen en de stekker lostrekken, op de pomp zit een kapje wat er af kan.
tip: vervang gelijk die 1-malige slangklemmetjes voor normale, dan kun je onderweg bij pech ook makkelijker een bypass maken(pomp omzeilen)
als thuiskomertje je hebt daar geen extra slangen of zo voor nodig.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Hoi Koen,
Het is opzich niet heel ingewikkeld:
- Carterplaat er totaal af (4 bouten), tank kan gewoon blijven zitten
- ontluchting slangetje (dunste slang) los maken
- Rubberophanging (+pomp) geheel losmaken (zie foto stukje terug, wel zonder ophanging)
- Zwarte kapje erafhalen. Dit lijkt toch wel een beetje gekit (vast? waterdicht)
- Kijken naar puntjes.
Mijn advies, zet er gelijk (voor 130 Euro) een nieuwe in (je zit ook op de kritische 45.000km), voorkomt stilstaan
Voor de bypass heb je denk ik wel een kort pijpje nodig om de twee slangen te koppelen?
Succes & Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 21 Apr. 2009, 12:37 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: |
Voor de bypass heb je denk ik wel een kort pijpje nodig om de twee slangen te koppelen?
Succes & Groeten,
Koen |
ik dacht het niet hoor, de slang die vanaf de pomp naar de carburateurs loopt kan rechtstreeks op de tank gezet worden.
Ah, tank hoeft er dus niet af?
ik dacht van wel, maarja, tis alweer meer dan 3 jaar geleden
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|