lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tuareg rally
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

vanuit marokko, in een klein internetcafe.

Het gaat perfect na de eerste dag. zo;n 450km vandaag, met een prachtige door een rivierbedding.

Eigenlijk gaat het hele tea, goed, op wat kleine robleempjes na. Roos heeft een klein gaatje in het koppelingsdeksel, maar dat woedt nu geplakt en mag geen probleem vormen.

morgen meer proef, en eindigen in de zanddduinen.

groeten uit marokko. Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 5:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
vanuit marokko, in een klein internetcafe.

Het gaat perfect na de eerste dag. zo;n 450km vandaag, met een prachtige door een rivierbedding.

Eigenlijk gaat het hele tea, goed, op wat kleine robleempjes na. Roos heeft een klein gaatje in het koppelingsdeksel, maar dat woedt nu geplakt en mag geen probleem vormen.

morgen meer proef, en eindigen in de zanddduinen.

groeten uit marokko. Gerben

je maakt er toch foto's van eeejjjj gerben succes verder thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BaGGeR



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Even een tegenslag voor Gerben, Erwin zat om zes uur aan het bier...

Quote:
Het einde van de tweede dag was iets minder stralend dan dag 1: Gerben belde om 18.30 uur terwijl hij met zijn voeten in het zwembad zat. Nee, niet te genieten van een warme zomeravond, maar koelen omdat hij een gekneusde enkel heeft en heel veel pijn aan zijn teen. Sad
Wat was er gebeurd? Een succesvolle dag met een prima rit en toen kwamen de duinen. En dan kan er ineens een gat zitten net over de top van een duin, die je niet ziet aankomen. Gerben had maar 1 optie: gas geven. Het eindigde in een valpartij met wat krassen op de motor, een gekneusde enkel en mogelijk een gebroken teen. Natuurlijk 'gewoon' weer opstappen en verder rijden. Hij heeft de rit prima uitgereden en geen stempelposten gemist. Smiley
Hij was aan het koelen en zo zorgen dat er geen overmatig zwelling zou ontstaan. Hij gaat ook nog even langs de arts om te checken. Het plan is: laten intapen en morgen weer verder rijden. Vannacht na 2.00 uur kunnen we zien op welke plaats hij vandaag is aanbeland. Maar het voornaamste is: hij heeft ook vandaag de rit uitgereden, zowel hijzelf als de motor zijn minimaal beschadigd en morgen is er weer en dag.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

BaGGeR schreef:
Even een tegenslag voor Gerben, Erwin zat om zes uur aan het bier...

Quote:
Het einde van de tweede dag was iets minder stralend dan dag 1: Gerben belde om 18.30 uur terwijl hij met zijn voeten in het zwembad zat. Nee, niet te genieten van een warme zomeravond, maar koelen omdat hij een gekneusde enkel heeft en heel veel pijn aan zijn teen. Sad
Wat was er gebeurd? Een succesvolle dag met een prima rit en toen kwamen de duinen. En dan kan er ineens een gat zitten net over de top van een duin, die je niet ziet aankomen. Gerben had maar 1 optie: gas geven. Het eindigde in een valpartij met wat krassen op de motor, een gekneusde enkel en mogelijk een gebroken teen. Natuurlijk 'gewoon' weer opstappen en verder rijden. Hij heeft de rit prima uitgereden en geen stempelposten gemist. Smiley
Hij was aan het koelen en zo zorgen dat er geen overmatig zwelling zou ontstaan. Hij gaat ook nog even langs de arts om te checken. Het plan is: laten intapen en morgen weer verder rijden. Vannacht na 2.00 uur kunnen we zien op welke plaats hij vandaag is aanbeland. Maar het voornaamste is: hij heeft ook vandaag de rit uitgereden, zowel hijzelf als de motor zijn minimaal beschadigd en morgen is er weer en dag.


snap ik niet echt ????? hoe doe je dat je teen breken in een motor laars ??????????? worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 7:12    Onderwerp: Start dag drie vanaf de zevende plaats Reageer met quote

Ik heb geen telefoontje meer gehad. Dus het uitgangspunt van deze morgen is: Gerben gaat rijden en zal vooral pijnstillers meenemen tijdens deze rit. Vandaag 2 snelheidsproeven staan er vandaag op de planning en vooral veel zand.
En in het profi klassement staat hij na dag 2 op de ZEVENDE plaats. thumbsup Hij doet het dus heeeel goed ondanks het feit dat hij de zwaarste motor heeft en gisteren enigszins is geblesseerd. 2thumbsup
En nu afwachten wat de dag van vandaag brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 18:22    Onderwerp: Verslag dag 3 Reageer met quote

Zojuist Gerben gesproken. Maandag op dinsdagnacht heeft hij geslapen met een tas onder zjin been om deze vooral hoog te laten liggen tegen het zwellen. De arts denkt dat hij zijn achillespees heeft overstrekt en hij was goed ingezwachteld. Met een geleende laars in een grotere maat is hij vandaag de tocht gaan rijden. thumbsup
Inmiddels is hij al 3 uur binnen en heeft een goede rit gereden met geen navigeerfouten. De anderen zijn inmiddels ook binnen. Hij verwacht dat hij wel bij de eerste 20 hoort, maar hij heeft zeker niet hard gereden. Vandaag ging het er vooral om de rit uit te rijden. En dat is gelukt. thumbsup
Morgen is de zware rit: Koningetappe en deze dag worden de meeste uitvallers verwacht. Dus hij streeft er naar om deze nacht goed te slapen en dan morgen het zand in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk dat zijn de betere berichten thumbsup, ben benieuwd hoe hij het morgen doet.
_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Gerben is niet van gisteren, die weet wanneer hij een tikkie in moet binden, en wanneer hij vol kan gaan thumbsup

Dat is rallyrijden, heel wat anders als crossen wink3

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mrt. 2006, 23:18    Onderwerp: Koningsetappe Reageer met quote

Gevonden op de site van Travelmaniacs:
Gerben loopt toevallig voorbij, en komt ook nog even aan de telefoon. Gerben is weer wat herstellende van zijn blessure. " Het was machtig zwaar vandaag. Ik heb drie rondjes volgemaakt. Er zijn maar een man of 8 aan het vierde rondje begonnen, dus dat was niet zo verkeerd. Iemand riep dat ik een cp gemist heb, dus misschien heb ik 6 uur straftijd aan mijn broek. Ik kan de motor met mijn linkervoet niet opvangen, en dat is toch wel lastig. De eerste ronde was sjit trouwens. Ik heb dat toch wel een beetje. Ik moet eerst in mijn ritme zien te komen. Voor de rest alles goed, een mooie ervaring!"

Ik heb Gerben zelf nog niet gesproken, de verbinding gisteren was slecht, mogelijk komt hij er vandaag helemaal niet doorheen. Mocht ik meer nieuws hebben, dan lezen jullie het hier.

Inmiddels wel de standen van gisteren (dag 3) gevonden:
Meindert 2e, maar helaas vandaag uitgeschakeld door sleutelbeenbreuk
Gerben 6e
Erwin 31e
Andre 51e
Roos 55e

Eens kijken wat er wordt gemeld over de dag van vandaag na 2 uur vannacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mrt. 2006, 9:19    Onderwerp: Verslag dag 4 - Koningsetappe Reageer met quote

Gerben belde om 23.40 uur. Hij was moe en had tijd nodig gehad om even bij te komen van de Koningsetappe. Hij was heel realistisch: "ik vind het wel mooi dat ik 3 rondes heb gehaald met mijn motor. Het blijft een zware machine". Hij baalt wel dat hij mogelijk een checkpunt heeft gemist, dat geeft straftijd. Hij is 9 keer gevallen op links, omdat hij dit niet kan opvangen door zijn blessure. Op rechts is hij maar 1 keer gevallen. "Als ik de motor voel overhellen naar rechts, dan zet ik een pootje bij. Dat lukt me links gewoon niet. Maar het is niet echt vallen, meer 'neerleggen' van de motor. Maar dat steeds weer optillen is heel vermoeiend!"
Tegen vandaag zag hij niet op, behalve de laatste beklimming van de top van de duin... Ik heb vooraf de foto's gezien van die top. Dat wordt echt heftig!!!
Nog geen standen beschikbaar, afwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mrt. 2006, 17:35    Onderwerp: Update dag 5 - 4x naar de top van de duin Reageer met quote

Gelezen bij Travelmaniacs:
"Gerben reed met z'n LC8 in een rechte streep naar boven!"

Eerste reactie daarop bij Allroadmaniacs: "Hij moest wel, lopen gaat denk ik niet zo best met dat pootje van hem"

En daar sluit ik mij volledig bij aan. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mrt. 2006, 18:32    Onderwerp: Gerben net gesproken over dag 5 Reageer met quote

Gerben zojuist gesproken. Hij was enthousiast.
Het was vandaag gewoon een kwestie van slim rijden. Dus niet exact de route volgen, maar bovenop de duin beoordelen hoe je moet rijden. En er waren stukken met goede rotsgrond, beter als dat zand voor mijn motor, op die rotsen veel harder rijden, ongeveer 130. En inderdaad aan het eind vanuit de piste heel hard gas geven en in 1 lijn boven.
Het eten is prima, de tenten zijn eigenlijk hutten en heerlijk rustig, het hotel hier is iets minder, maar een koude douche is niet zo erg bij deze temperaturen. Het hotel waar we morgen zitten heeft weer heerlijke douches.
Met zijn voet gaat het langzamerhand beter. De onderkant wordt al behoorlijk blauw. Hij verwacht dat het ergste achter de rug is als hij weer in Nederland is.
Hij was na de Koningsetappe ongeveer 11e en hij verwacht dat hij vandaag bij de eerste 10 zit. Het wachten is op de officiele gegevens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mrt. 2006, 22:28    Onderwerp: Re: Gerben net gesproken over dag 5 Reageer met quote

Springwitch schreef:
Gerben zojuist gesproken. Hij was enthousiast.
Het was vandaag gewoon een kwestie van slim rijden. Dus niet exact de route volgen, maar bovenop de duin beoordelen hoe je moet rijden. En er waren stukken met goede rotsgrond, beter als dat zand voor mijn motor, op die rotsen veel harder rijden, ongeveer 130. En inderdaad aan het eind vanuit de piste heel hard gas geven en in 1 lijn boven.
Het eten is prima, de tenten zijn eigenlijk hutten en heerlijk rustig, het hotel hier is iets minder, maar een koude douche is niet zo erg bij deze temperaturen. Het hotel waar we morgen zitten heeft weer heerlijke douches.
Met zijn voet gaat het langzamerhand beter. De onderkant wordt al behoorlijk blauw. Hij verwacht dat het ergste achter de rug is als hij weer in Nederland is.
Hij was na de Koningsetappe ongeveer 11e en hij verwacht dat hij vandaag bij de eerste 10 zit. Het wachten is op de officiele gegevens.


wat moeten we daar op zeggen GEWOON TOP thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mrt. 2006, 22:51    Onderwerp: De resultaten van dag 4, dag 5 en overall resultaat Reageer met quote

Resultaten dag 4 (woensdag):
Gerben 11e
Rwin 15e
Andre 39e
Roos 40e
Meindert 41e (?)

Resultaten dag 5 (donderdag):
Gerben 12e
Erwin 23e
Roos 45e
Andre 45e

Overall resultaat:
Gerben 10e
Erwin 25e
Andre 69e
Roos 80e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mrt. 2006, 23:46    Onderwerp: Verslag dag 6 Reageer met quote

Vandaag was een zware dag voor Gerben. Hij klonk vermoeid en vertelde ook dat de vermoeidheid begon toe te slaan. Vandaag goed gereden, vooral hard. De proef was ook een snelheidsproef, maar ook gevaarlijk met veel grote stenen. Wel een goede tijd gereden en op tijd binnen. Hij had, volgens hem, wel een navigatiefout gemaakt bij de proef. Het stond niet goed in het roadbook en dan zijn de ervaren Tuareg-rijders in het voordeel, omdat tijdens de ralley toch vaak dezelfde plekken worden aangedaan.
Ook Roos en Erwin waren op tijd binnen.
Inmiddels had hij bandje gewisseld voor de laatste 2 dagen, motor stond weer klaar voor actie. Morgenochtend alleen nog even benzine tanken.
Hij heeft last van 3 grote blaren op zijn handen. Gisteren heeft hij al de handvaten van de motor vervangen door zachtere handvaten en dat hielp vandaag wel.
Nog 1 dag Marokko, zaterdagavond inschepen en zondag de laatste dag van de ralley in Spanje. Het einde is in zicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif