lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

HardAlpiTour
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Amai, veel reactie!

Quote:
goed initiatief thumbsup

hoeveel dagen en totaal kostenplaatje denk je er ongeveer voor uit te trekken? is die ook op tripy te rijden?

grtz

Raketman schreef:
Je zou hier naartoe moeten gaan (idd liefst niet met de motor rijden tot daar), eerst een stevige en uitgebreide nachtrust kunnen doen en er dan eens stevig voor gaan zitten (en staan)...Dan ga je daar zeker een leuke ervaring aan over houden.


Zo dacht ik er ook over: een dag heenreis, niet met de motor, dan een goeie nachtrust, rijden, nog een goeie nachtrust, een dag terugreis. Da's dus minstens 4 dagen in totaal. Lijkt me haalbaar. Totale kosten: deelname is zo'n 100 euro, dan moet je er nog geraken, 2 nachten op hotel, eten voor 4 dagen, benzine voor 500 km,... reken maar uit. Ik denk dat je er toch wel zo'n 500 euro moet voor uittrekken, op voorwaarde dat je kan carpoolen.

Quote:
ok Raketman, willen wij dat ne keer doen met ons tween of drien of viern? Als we aan dien roadboek geroakn. smiley


Niemand zegt dat je je niet kan inschrijven en dan niet komen opdagen natuurlijk, dan heb je de roadbook voor 100 euro, deel dat door 4 man en het is een koopje. Als er meer animo is voor een meerdaagse sluit ik me daar ook graag bij aan, ik vind gewoon dat het maar eens tijd moet zijn voor een deftig stukske pistes rijden zonder mee te gaan op een georganiseerde groepsreis. Deze zomer? Ik wil er gerust mee mijn schouders onder steken, maar zou dan graag op voorhand ècht vastleggen wie er meegaat en wanneer we zouden gaan, kwestie van geen werk voor niks te doen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

In sept is het toch op ne dag nog wel 15 uur licht schat ik. dus lijkt mij wel zo dat grootste deel in het daglicht is. of heb ik da mis?
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

en een stuk s'nachts is ook niet het probleem met een goei lamp op je kop... altijd licht waar je het hebben wil.

heb vorige week als test een nachtrit gedaan offroad.. met een greenforce duiklamp op men kop... 1800 lumen led. stunned

zie je meer dan genoeg mee en heeft wel iets heeel speciaal zo s'nachts moet ik zeggen.

maar ik ga nie mee kunne volgend jaar... net super goed nieuws gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
klopt, en een stuk s'nachts is ook niet het probleem met een goei lamp op je kop... altijd licht waar je het hebben wil.

heb vorige week als test een nachtrit gedaan offroad.. met een greenforce duiklamp op men kop... 1800 lumen led. stunned

zie je meer dan genoeg mee en heeft wel iets heeel speciaal zo s'nachts moet ik zeggen.

maar ik ga nie mee kunne volgend jaar... net super goed nieuws gehad.


wij doen hier geregeld nachtritten en ben al langer opzoek naar een goeie led lamp voor op he helm. nu gewone verstraler. welk merk is die van jou ivan?

goed nieuws???

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
en een stuk s'nachts is ook niet het probleem met een goei lamp op je kop... altijd licht waar je het hebben wil.

heb vorige week als test een nachtrit gedaan offroad.. met een greenforce duiklamp op men kop... 1800 lumen led. stunned

zie je meer dan genoeg mee en heeft wel iets heeel speciaal zo s'nachts moet ik zeggen.

maar ik ga nie mee kunne volgend jaar... net super goed nieuws gehad.


Ne kleine basejumper ofwa!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

ja, ne verstraler is ook even goe zenne, zeker als ge der hid inknalt. maar ik heb toevallig een goei duiklamp omgebouwd... is van het merk greenforce en dan wel de heptastar kop (7 compacte leds in spot)
is een hybride systeem dat je op een accupack schroeft, maar ik ben rechtstreeks in de fabriek een paar kabelaansluitingen gaan halen zodat ik deze op 12v van de moto kan hangen, wel een duur grapke om alleen op de moto te gebruiken... wel superlicht en op de helm is da wel fijn. iets van een 200gr dacht ik ... moet ik s wegen.

jaja, goe nieuws...de volgende is op komst... nog shoko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1497
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 20 Nov. 2012, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het begint te bijten ....

La HardAlpiTour, un défi pour les gros trails

550 km de pistes et de petites routes alpestres, environ 28.600 m de dénivelé cumulé, et tout ça en 24 h non-stop au guidon d’un gros trail : vous le sentez ? Alors vous êtes prêts à relever le défi de la HardAlpiTour, dont nous vous avons parlé dans le Moto Magazine n°292 de novembre 2012. Mais écoutez plutôt nos derniers conseils…

– Composez un groupe soudé de 3 pilotes ayant un minimum d’expérience tout-terrain en commun. Adoptez toujours le rythme du plus faible ou du plus fatigué.
– Familiarisez-vous au maniement de l’indispensable GPS, pour ensuite pouvoir exploiter au mieux la trace qui vous sera envoyée par e-mail 48 h avant le départ.
– Proscrivez la plupart des montes d’origine au profit de pneus réellement mixtes et à crampons (Heidenau K60 Scout, Continental TKC80, Metzeler Karoo, Michelin T63, Pirelli MT21…), montés avec des chambres à air renforcées, plus résistantes au pincement.
– Équipez votre trail d’un ou deux projecteurs additionnels. La nuit sera longue…
– Emportez un minimum d’outillage et de pièces de rechange (chambres à air, leviers, ampoules, fusibles …), idéalement répartis sur les 3 motos de l’équipe.
– Prévoyez poche à eau, lampe frontale, barres de céréales, doublures étanches et vêtements chauds pour la nuit… Le tout glissé dans une petite sacoche de selle voire de réservoir : oubliez vos valises au garage.
– Bottes de cross et genouillères indispensables, gilet de protection vivement recommandé. Préférez le port d’un casque de TT avec un masque plutôt qu’un intégral à visière (buée, poussière…).
– Les automates des stations-service italiennes n’acceptent quasiment jamais de carte bancaire, mais seulement des billets. Apportez des petites coupures de 10 et surtout 5 € pour faire l’appoint : aucun ne rend la monnaie.
Toujours motivé ? Les inscriptions pour l’édition 2013 se feront à partir de l’été prochain sur le site de l’association Over 2000 Riders

Dit artikel staat hier dus : http://www.motomag.com/La-HardAlpiTour-un-defi-pour-les-gros-trails.html#suitedeArticle

@Raketman, @Blackbert, @Master : gaan we ervoor ? Eerst doen we 't 's nachts, en de week erop overdag grin2 grin2 grin2

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 20 Nov. 2012, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

het idee is aan't rijpen...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1497
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zat ik even te denken.... dat ziet er allemaal tof uit.... als het droog is ... maar als het nat is, dan is dat wellicht al een pak gevaarlijker ...
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Zat ik even te denken.... dat ziet er allemaal tof uit.... als het droog is ... maar als het nat is, dan is dat wellicht al een pak gevaarlijker ...

Ach, dat valt wel mee denk ik. Het is daar allemaal gesteente, dus modder moeten we al niet vrezen. Overigens zal de snelheid toch niet erg hoog liggen 's nachts me dunkt.
Trouwens, 't ga goe weer zijn dan.

Zoals ik het nu hoor liggen er dus 2 opties op tafel:
- De HardAlpiTour meerijden
- 1 iemand laten inschrijven, het roadbook recupereren en in de week erna de tour overdag afleggen

Who's in favor of what?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1497
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Ach, dat valt wel mee denk ik. Het is daar allemaal gesteente, dus modder moeten we al niet vrezen.


Ehm, iets zegt me dat gij nog niet off-road in de Alpen gereden hebt? Modder is daar inderdaad niet het probleem.... natte rotsen daarentegen echt wel volgens mij. artist

Enkele jaren terug heb ik de Ligurische kamroute gedaan, samen met Raketman en een nobele onbekende die nog steeds zweert bij BMW GS. goofy (Soit, ik deed dat toen ook met mijn ouwe tuffer, een R80GS grin2 ) Wij waren heel blij dat het toen lekker droog weer was. Maar twee dagen later was het rotweer, en toen zagen we het niet zo heel erg meer zitten om nog kamroutes te gaan doen... stars Gladde stenen geven weinig grip. cry

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nekeer gaan grasduinen in de foto's van die trip, en de bandenkeuze was toen :

-Origineel op de mijne
-Iets MT-21 achtig op den R80
-TKC op de GS

Ik herinner mij ook nog een stukske langs de schaduwzijde van één of andere berg waar het niet echt droog was, de ondergrond vrij stenig en redelijk steil. 't Was niet langer dan 50m ofzo, maar we hebben daar wel alledrie redelijk lang staan scharten en knoeien om daar door te geraken.
Anderzijds heb ik ondertussen al wel moeilijker dingen gedaan, en met nen MT21 zie ik eigenlijk geen problemen. Zelfs niet bij regenweer.

Ik heb wel een voorkeur voor optie 2. 'k Zou het zelfs nog wat willen rekken met de Ligurische, voor zover die er nog niet inzit. Een paar dagen extra, nekeer een nachtje kamperen in't fort van Tende,...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1497
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Ik ben nekeer gaan grasduinen in de foto's van die trip, en de bandenkeuze was toen :

-Origineel op de mijne
-Iets MT-21 achtig op den R80
-TKC op de GS

Ik heb wel een voorkeur voor optie 2.


Met nen R80GS effenaf jong? grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zeker interesse om mee te gaan als het optie 2 wordt. Overdag rijden en niet tegen de tijd geeft toch meer kans om te genieten.

Ik heb mogelijk interesse indien het optie 1 wordt. Ga er maar vanuit dat ik de traagste en de minst ervaren zou zijn van de groep. Als er dan anderen zijn die wel veel beter kunnen, dan is dat voor iedereen een beetje frustrerend: de mensen die goed kunnen rijden willen vooruit gaan maar worden opgehouden. De mensen die minder goed kunnen rijden staan onder druk om sneller te rijden dan wat ze vaardig zijn. Misschien een idee om op voorhand samen eens een oefen/kennismakingsritje te maken? Als ik aanvoel dat ik echt achterhink, dan ben ik zeker niet te beroerd om een stapje opzij te zetten en ervoor te kiezen dat ik beter niet mee ga.


Wanneer moet er eigenlijk ingeschreven worden voor die rit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil al langer die kant uit en overnachten in dat fort klinkt wel zeer aanlokkelijk!
Maar zo'n kennismakingsrit is sowieso aan te raden, kwestie van langs alle kanten in te schatten wat voor vlees ge in de kuip hebt.

Cheers,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif