lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bandenspanning en slime in je noppenband?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Nov. 2005, 0:08    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Wat kost dat MR wheely, ik heb nu het probleem dat mijn achtervelg geen bandenklem heeft en ik dus met hogere bandenspanning moet rijden, de terraflex geeft boven 1 bar druk alleen helemaal geen grip!!!

Hoe ver zou je ook komen op een bib bij "recreatief" rally gebruik, ik doe niet zo gek hoor..

mouse is veel te duur voor recreatief gebruik prijzen boven de 200 euri,
maar waarom leg je geen andere velg, zo duur is dat nu ook weer niet,
stuur eens een mailtje naar haan wheels met je vraag thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Nov. 2005, 1:40    Onderwerp: Reageer met quote

hoef je niet aan haans te vragen, gewoon effe hierop het forum zoeken naar velgen
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Nov. 2005, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
hoef je niet aan haan te vragen, gewoon effe hierop het forum zoeken naar velgen
ja klopt maar ik wist niet meer waar laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 22:24    Onderwerp: Re: Bandenspanning en slime in je noppenband? Reageer met quote

[quote="speedyves"]
Verder werd me nog aangeraden om slime van de gamma er in te spuiten, dat zou een lek direct afdichten en je band daarna op de camping schoonmaken en valt ie evengoed nog te plakken. Iemand hier ervaring mee? en zou ik het nodig hebben daar?[/quote]

Ik deed elke vakantie GAMMA-slime in de banden. En ik heb nooit lekke banden, maar waar dat aan ligt weet ik niet. Maar toch, 7000 km Mexico/Guata/Belize, 25000 km ZuidAmerika en 15000 km WestAfrika en rondje IJsland. Dat moet normaliter toch genoeg zijn voor een lekke band. Daarbovenop nog 200.000 km woonwerk enzo.

Volgende keer maar weer slime in mijn banden. Ik heb er in elk geval nooit een nadeel van gemerkt. Theoretisch worden je wielen zwaarder... Sjaak-erheen-op-een-R1 gebruikt het ook en ik heb sterke verhalen gehoord over het lekdichtende vermogen van slime. Nou is zo'n band natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met de onze, maar een gat is een gat.

Ook bij een spijker heb ik er vertrouwen in. Spijker eruit (bij een pompstation zou ik dat doen) en lucht erin. Slime doet de rest... Dat scheelt veel zweten en ander ongemak

Mojje, AlexB.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2005, 3:09    Onderwerp: Re: Bandenspanning en slime in je noppenband? Reageer met quote

thumbsup
alexopreis schreef:
speedyves schreef:

Verder werd me nog aangeraden om slime van de gamma er in te spuiten, dat zou een lek direct afdichten en je band daarna op de camping schoonmaken en valt ie evengoed nog te plakken. Iemand hier ervaring mee? en zou ik het nodig hebben daar?


Ik deed elke vakantie GAMMA-slime in de banden. En ik heb nooit lekke banden, maar waar dat aan ligt weet ik niet. Maar toch, 7000 km Mexico/Guata/Belize, 25000 km ZuidAmerika en 15000 km WestAfrika en rondje IJsland. Dat moet normaliter toch genoeg zijn voor een lekke band. Daarbovenop nog 200.000 km woonwerk enzo.

Volgende keer maar weer slime in mijn banden. Ik heb er in elk geval nooit een nadeel van gemerkt. Theoretisch worden je wielen zwaarder... Sjaak-erheen-op-een-R1 gebruikt het ook en ik heb sterke verhalen gehoord over het lekdichtende vermogen van slime. Nou is zo'n band natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met de onze, maar een gat is een gat.

Ook bij een spijker heb ik er vertrouwen in. Spijker eruit (bij een pompstation zou ik dat doen) en lucht erin. Slime doet de rest... Dat scheelt veel zweten en ander ongemak

Mojje, AlexB.


leuk verhaaltje van sjaak-erheen-op-een-r1 maar een r1 heefd geen binnenband ?????????ik denk als die slime tussen je binnen en buiten band zit wens ik je veel sucsesmet het er uit te halen mij lijkt het gewoon makelijker om een paar binnen bandjes mee te nemen en eerst thuis eens te oefenen grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2005, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dit gebeurd er met een mousse als je er teveel met op het asfalt rijdt wink3

Het gaat hier trouwens over een mousse van Bridgestone die niet in de handel verkrijgbaar is thumbsdown
Er was nog een rijder bij die dezelfde afstanden gereden heeft met Michelin bib mousses en die had geen noemens waardige problemen 2thumbsup



4.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  39.95 KB
 Weergegeven:  11541 keer

4.jpg



_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2005, 18:55    Onderwerp: Re: Bandenspanning en slime in je noppenband? Reageer met quote

leuk verhaaltje van sjaak-erheen-op-een-r1 maar een r1 heefd geen binnenband ?????????ik denk als die slime tussen je binnen en buiten band zit wens ik je veel sucsesmet het er uit te halen mij lijkt het gewoon makelijker om een paar binnen bandjes mee te nemen en eerst thuis eens te oefenen :-|)[/quote]

Ja, maar de truuk is dus dat dat niet hoeft. Als je al weet dat je een lekke band gehad zou hebben als je geen slime had..... Je komt erachter als je de buitenband moet vervangen !

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2005, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

waaromdoe je er uberhaubt nog een binnenband in?

gewoon tubeless ventieltje in de velg, slime erin, opblazen en nooit meer problemen als ik het goed begrijp. smiley

grts huh2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2005, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dr_Bean"]waaromdoe je er uberhaubt nog een binnenband in?

gewoon tubeless ventieltje in de velg, slime erin, opblazen en nooit meer problemen als ik het goed begrijp. :-)

grts :???[/quote]

Omdat binnenbanden wel werken als je met 0.8 bar wil rijden en tubeless banden hun spanning dan verliezen via aansluiting band/velg. Daarom hebben alleen crosmotoren nog binnenbanden.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2005, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

nou dat verhaaltje gaat niet op: Trialmotoren zijn er met tubeless.. endie rijden zelfs met 0.3 bar. Daar gaat het ook goed.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Dec. 2005, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dr_Bean"]nou dat verhaaltje gaat niet op: Trialmotoren zijn er met tubeless.. endie rijden zelfs met 0.3 bar. Daar gaat het ook goed.[/quote]

Goh, dat verbaast me, dat had ik nog nooit gehoord.stars stars

Nou, dan kan ik me alleen als voordeel voor een binnenband bedenken, dat die ook luchtdicht blijven of te krijgen zijn als je een deuk in je velg rijdt.
Vroeger waren spaken ook een reden voor binnenbanden, maar nu kan je linten kopen die de lekjes bij de spaken dichten.
Bij de wegrace gebeurd het ook wel eens, dat een band van een velg gedrukt wordt bij een valpartij. Of dat er grind tussen de velg en de band komt als je hard in een grindbak terecht komt. Daar lopen banden ook leeg van. Met een binnenband kan je dan natuurlijk gewoon doorrijden (als de rest vd motor nog OK genoeg is), zonder binnenband krijg je je band dan nooit meer opgepompt met een voet- of handpompje.

Ik zie verder eigenlijk alleen maar nadelen van binnenbanden; veel extra onafgeveerd gewicht, slechtere koeling van het loopvlak, je kan je ventiel uit je binnenband trekken.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rogier.V



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 4
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Dec. 2005, 21:36    Onderwerp: Re: Bandenspanning en slime in je noppenband? Reageer met quote

speedyves schreef:
Ik ben benieuwd wat de aangeraden bandenspanning is
Achter een Terraflex America in 150/90/18 (HUGE)

Verder werd me nog aangeraden om slime van de gamma er in te spuiten,


LOL

Weet ik met wie je gesproken hebt. Combinatie Terraflex en Slime die combinatie is hot in Nieuwegein. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2672
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 8 Dec. 2005, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet het Smile
Nu kan ik nog niets zeggen for sure, maar ik denk niet dat ik hem nog eens zal kiezen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif