Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 16 Mei. 2006, 13:14 Onderwerp: koppeling lc8 |
|
|
Heren, ik heb een probleem met de koppeling van mijn 950 bwj 2005. Bij intensief gebruik lijkt het er op dat de hoofdkoppel cilinder intern lekt. Bij het ontkoppelen voelt hij aan als een spons en anders om. Echter bij normaal gebruik is er niets aan de hand. Daarom denk ik dat het geen lucht kan zijn. Is er iemand die dit verhaal bekent in de oren klinkt en kan mij iemand vertellen of dit een garantie vehaal is? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 16 Mei. 2006, 16:47 Onderwerp: |
|
|
Ha koen!
Schroef ff het dekseltje bij de kopp handle er af, het niveau moet pakweg 4 mm onder de rand staan, is het lager dan kan het systeem lucht pakken, met een sponsachtig gevoel als resultaat.
Staat het echter te laag, dan moet dit een oorzaak hebben,
waarschijnlijk dus lekkage.
Ik zou zeggen, terug naar je dealer, en als je 950 netjes zijn onderhoudsbeurten heeft gehad, dan is het natuurlijk een garantiegevalletje
PS: als je gaat bijvullen, wel het goeie spul gebruiken, minerale olie dus. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
jeroen veen
Geregistreerd op: 21-5-2006 Berichten: 16
|
Geplaatst: Di, 23 Mei. 2006, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Hallo Koen,
Er zijn een paar gevallen bekend van ondichte cilindertjes. Het zuigertje onder bij het blok heeft niet echt een groot dichtingsoppervlak en de kans is dan ook groot dat, door kantelende zuiger of een kapot O-ringetje, deze lekt. Mocht dit het geval zijn dan lost je dealer dit voor je op.
Rij even bij de dealer langs. Ze kennen de gevallen en weten wat te doen!
Succes, Jeroen _________________ www.jeroenopmotorreis.nl
www.kms-racing.ch |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 10 Jun. 2006, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook weer de pineut !
...volgens mij is het nu echt de 5e keer dat hij met kopplingsproblemen naar de dealer moet.
De 2e keer dat ik maar een halve handle over hou, zoals Koen hierboven beschreven,....nivo in het reservoir is minimaal.
Hij lekt ergens aan de onderzijde van de handle, het rubberhoesje waar dat rode tandwiletje zit is lekker vettig.
......en hij heeft net pas een beurtje gehad en gevraagd ook de koppeling uit voorzorg te controleren,...koppelde verder prima, maar af en toe wat sponzig,....nu 1200km en 3 weken verder kan hij weer terug !
Ben het een beetje beu aan het worden met de haat/liefde verhouding met het merk uit Oostenrijk !
Zal morgen KTM assistance maar bellen dat ze hem kunnen komen halen,...doe er zelf niets meer aan ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 11:10 Onderwerp: |
|
|
Wat is het zonde dat er zulke relatief minimale problemen toch blijven bestaan bij het ding. er zijn toch meer motoren met hydro koppelingen! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 16:26 Onderwerp: |
|
|
gekke is dat die hele magura koppeling echt veel gebruikt wordt, ook op andere motoren.
Raar is ook dat slechts enkele motoren dit lek probleem lijken te hebben. de mijne is 40dkm oud, en heeft geen probleem. Schradt heeft in die 80dkm ook nog geen koppelingsprobleem gehad voor zover ik weet.
Misschien productietolerantie van magura? dan zou het op te lossen zijn met een simpele vervanging van het systeem.
Naja, wel jammer dat zoiets dan de pret drukt: Dat wil je niet tijdens je vakantie hebben, ergens in verweggistan. :-/ _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 16:56 Onderwerp: |
|
|
Klote Theo, maar meestal zit het probleem bij de "nemer"dus het zuiger/cil setje onderaan bij je blok.
Is het daar bovenaan (bij de gever dus), niet gewoon vettig van knoeien met bijvullen??
die van mij is in 50d km ook al 2 keer vervangen, en ik ben als de dood dat het een keer tijdens de vakantie gebeurd
Mijn exc werkt volgens hetzelfde principe alleen is de behuizing nou weer net iets anders van vorm, anders zou ik die meenemen op vakantie als reserve.
Ik denk er sterk over om toch maar te investeren in een reserve setje,
en die mee te nemen.
Moest eigenlijk niet nodig zijn, maar je moet toch wat!! _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 18:33 Onderwerp: |
|
|
De mijne heeft bijna 20.000km gelopen, en dit wordt de derde keer een koppelingsprobleem bij de koppelingshandle.
Ik heb ook al beneden een nieuwe cylinder gehad. vloeistof etc is ook al vervangen.
Ik denk dat ik ook maar wat reserve matrialen mee ga nemen op vakantie volgende maand.
...alternatief is de motoren op een aanhanger zetten en achter de auto binden ! ....lijkt me toch niet de bedoeling
Het mooiste is dat ik niet eens weet hoe het nu met de pech onderweg service zit van KTM....aka KTM assistance.
2 jaar assistance of 20.000km die je optioneel kan uitbreiden naar 40.000km voor slechts € 11,-
KTM servicecard
Ik heb daar al meerdere malen over gebeld met KTM assistance zelf, mijn eiegen dealer en KTM Nederland,...geen van allen wist me te vertellen hoe dit te verlengen,....nu sta ik op bijna 20.000km. en straks op vakantie ben ik daar overheen, en heb een probleem onderweg ...wat dan !!!
DAn kan je wel de support wel krijgen maar de rekeningen zelf betalen ,.....dacht het niet !
Zal maar weer eens gaan bellen met alle partijen,...misschien toch maar een nieuwe kopen zijn alle problemen gelijk opgelost ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 19:47 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | er zijn toch meer motoren met hydro koppelingen! |
Vraag de jongens met 2004/2005 Aprilia RSV maar eens. Problemen met koppeling hoofdcilinder worden niet opgelost..
Klote Theo!! Ik denk dat het toch exemplarisch is als ik de reacties hier zo eens lees. Mijne stond op 12k Km en nooit een probleem, dat bedoel ik maar...Jij bent wel degene die er steeds maar mee zit Ik ben er zelf een keer bijgeweest dat ie het niet meer deed.
Alles vervangen is een idee, van boven tot onder!
Maar ja je weet hoe het met mieke haar RSV gaat en is gegaan. Het blijft soms tobben en kan uiteindelijk ten koste van merkentrouw gaan. |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Het blijft soms tobben en kan uiteindelijk ten koste van merkentrouw gaan. |
soms tobben,...Als ik de LC8 start en weg ga voor een ritje moet ik me afvragen wat ik nu weer mee ga maken.
Merkentrouw,...ja wat zal ik zeggen, het gras bij de buren is altijd groener.
....misschien toch maar een emotieloze duffe varadero aanschaffen !
.....moet er niet aan denken ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 23:30 Onderwerp: |
|
|
dubbel gepost ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Laatst aangepast door Theo.nl op Zo, 11 Jun. 2006, 23:31, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Theo,
blijft natuurlijk wel KTM garantie he! Als je bijv. ANWB hebt (of een andere voertuigpechverzekering bijv bij je eigen verzekering), dan helpt die je naar de dichtsbijzijnde dealer, die het gaat fixen denk ik zo.
en dan verwacht ik wel dat ktm de reparatie onder garantie verzorgd, of later terugbetaald.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Marja
Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Ma, 12 Jun. 2006, 18:11 Onderwerp: |
|
|
Hoi Koen ,In Gemert zit een heel goed KTM mannetje die mij in 1 keer van mn koppelingsproblemen heeft afgeholpen. bij jou zo'n 60 km vandaan??ik moest er iets langer voor rijden met de KTM op een aanhanger whelp!!!
maar t probleem is helemaal opgelost.
gr.mrj |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 12 Jun. 2006, 23:20 Onderwerp: |
|
|
Marja,
weet je misschien ook te vertellen wat dat mannetje er aan gedaan heeft? (en wat jouw probleem met de koppeling was), dan helpt dat ons misschien met onze koppelingsproblemen op te lossen.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Di, 13 Jun. 2006, 8:53 Onderwerp: |
|
|
http://cgi.ebay.de/KTM-950-ADV-Lc8-Hydr-Kuplung_W0QQitemZ8074514171QQcategoryZ49851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
|