lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

koppeling lc8
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 16 Mei. 2006, 13:14    Onderwerp: koppeling lc8 Reageer met quote

Heren, ik heb een probleem met de koppeling van mijn 950 bwj 2005. Bij intensief gebruik lijkt het er op dat de hoofdkoppel cilinder intern lekt. Bij het ontkoppelen voelt hij aan als een spons en anders om. Echter bij normaal gebruik is er niets aan de hand. Daarom denk ik dat het geen lucht kan zijn. Is er iemand die dit verhaal bekent in de oren klinkt en kan mij iemand vertellen of dit een garantie vehaal is?
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 16 Mei. 2006, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ha koen!

Schroef ff het dekseltje bij de kopp handle er af, het niveau moet pakweg 4 mm onder de rand staan, is het lager dan kan het systeem lucht pakken, met een sponsachtig gevoel als resultaat.

Staat het echter te laag, dan moet dit een oorzaak hebben,
waarschijnlijk dus lekkage.

Ik zou zeggen, terug naar je dealer, en als je 950 netjes zijn onderhoudsbeurten heeft gehad, dan is het natuurlijk een garantiegevalletje laugh

PS: als je gaat bijvullen, wel het goeie spul gebruiken, minerale olie dus.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jeroen veen



Geregistreerd op: 21-5-2006
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Di, 23 Mei. 2006, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Koen,

Er zijn een paar gevallen bekend van ondichte cilindertjes. Het zuigertje onder bij het blok heeft niet echt een groot dichtingsoppervlak en de kans is dan ook groot dat, door kantelende zuiger of een kapot O-ringetje, deze lekt. Mocht dit het geval zijn dan lost je dealer dit voor je op.

Rij even bij de dealer langs. Ze kennen de gevallen en weten wat te doen!

Succes, Jeroen

_________________
www.jeroenopmotorreis.nl
www.kms-racing.ch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jun. 2006, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook weer de pineut !

...volgens mij is het nu echt de 5e keer dat hij met kopplingsproblemen naar de dealer moet.

De 2e keer dat ik maar een halve handle over hou, zoals Koen hierboven beschreven,....nivo in het reservoir is minimaal.

Hij lekt ergens aan de onderzijde van de handle, het rubberhoesje waar dat rode tandwiletje zit is lekker vettig.

......en hij heeft net pas een beurtje gehad en gevraagd ook de koppeling uit voorzorg te controleren,...koppelde verder prima, maar af en toe wat sponzig,....nu 1200km en 3 weken verder kan hij weer terug !

Ben het een beetje beu aan het worden met de haat/liefde verhouding met het merk uit Oostenrijk !

Zal morgen KTM assistance maar bellen dat ze hem kunnen komen halen,...doe er zelf niets meer aan ! angry

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2669
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het zonde dat er zulke relatief minimale problemen toch blijven bestaan bij het ding. er zijn toch meer motoren met hydro koppelingen!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

gekke is dat die hele magura koppeling echt veel gebruikt wordt, ook op andere motoren.
Raar is ook dat slechts enkele motoren dit lek probleem lijken te hebben. de mijne is 40dkm oud, en heeft geen probleem. Schradt heeft in die 80dkm ook nog geen koppelingsprobleem gehad voor zover ik weet.

Misschien productietolerantie van magura? dan zou het op te lossen zijn met een simpele vervanging van het systeem.
Naja, wel jammer dat zoiets dan de pret drukt: Dat wil je niet tijdens je vakantie hebben, ergens in verweggistan. :-/

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Klote Theo, maar meestal zit het probleem bij de "nemer"dus het zuiger/cil setje onderaan bij je blok.
Is het daar bovenaan (bij de gever dus), niet gewoon vettig van knoeien met bijvullen??

die van mij is in 50d km ook al 2 keer vervangen, en ik ben als de dood dat het een keer tijdens de vakantie gebeurd confused

Mijn exc werkt volgens hetzelfde principe alleen is de behuizing nou weer net iets anders van vorm, anders zou ik die meenemen op vakantie als reserve.

Ik denk er sterk over om toch maar te investeren in een reserve setje,
en die mee te nemen.

Moest eigenlijk niet nodig zijn, maar je moet toch wat!! sad

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne heeft bijna 20.000km gelopen, en dit wordt de derde keer een koppelingsprobleem bij de koppelingshandle.

Ik heb ook al beneden een nieuwe cylinder gehad. vloeistof etc is ook al vervangen.

Ik denk dat ik ook maar wat reserve matrialen mee ga nemen op vakantie volgende maand.

...alternatief is de motoren op een aanhanger zetten en achter de auto binden ! uhoh2 ....lijkt me toch niet de bedoeling thumbsdown


Het mooiste is dat ik niet eens weet hoe het nu met de pech onderweg service zit van KTM....aka KTM assistance.

2 jaar assistance of 20.000km die je optioneel kan uitbreiden naar 40.000km voor slechts € 11,-

KTM servicecard

Ik heb daar al meerdere malen over gebeld met KTM assistance zelf, mijn eiegen dealer en KTM Nederland,...geen van allen wist me te vertellen hoe dit te verlengen,....nu sta ik op bijna 20.000km. en straks op vakantie ben ik daar overheen, en heb een probleem onderweg ...wat dan !!!

DAn kan je wel de support wel krijgen maar de rekeningen zelf betalen ,.....dacht het niet ! angry angry

Zal maar weer eens gaan bellen met alle partijen,...misschien toch maar een nieuwe kopen zijn alle problemen gelijk opgelost ! undecided

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
er zijn toch meer motoren met hydro koppelingen!


Vraag de jongens met 2004/2005 Aprilia RSV maar eens. Problemen met koppeling hoofdcilinder worden niet opgelost..

Klote Theo!! Ik denk dat het toch exemplarisch is als ik de reacties hier zo eens lees. Mijne stond op 12k Km en nooit een probleem, dat bedoel ik maar...Jij bent wel degene die er steeds maar mee zit thumbsdown Ik ben er zelf een keer bijgeweest dat ie het niet meer deed.
Alles vervangen is een idee, van boven tot onder!
Maar ja je weet hoe het met mieke haar RSV gaat en is gegaan. Het blijft soms tobben en kan uiteindelijk ten koste van merkentrouw gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Het blijft soms tobben en kan uiteindelijk ten koste van merkentrouw gaan.




soms tobben,...Als ik de LC8 start en weg ga voor een ritje moet ik me afvragen wat ik nu weer mee ga maken.

Merkentrouw,...ja wat zal ik zeggen, het gras bij de buren is altijd groener.

....misschien toch maar een emotieloze duffe varadero aanschaffen !

.....moet er niet aan denken thumbsdown !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsdown dubbel gepost !
_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


Laatst aangepast door Theo.nl op Zo, 11 Jun. 2006, 23:31, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jun. 2006, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Theo,

blijft natuurlijk wel KTM garantie he! Als je bijv. ANWB hebt (of een andere voertuigpechverzekering bijv bij je eigen verzekering), dan helpt die je naar de dichtsbijzijnde dealer, die het gaat fixen denk ik zo.
en dan verwacht ik wel dat ktm de reparatie onder garantie verzorgd, of later terugbetaald.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Marja



Geregistreerd op: 26-2-2006
Berichten: 87
Woonplaats: Egmond aan den Hoef

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Jun. 2006, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Koen ,In Gemert zit een heel goed KTM mannetje die mij in 1 keer van mn koppelingsproblemen heeft afgeholpen. bij jou zo'n 60 km vandaan??ik moest er iets langer voor rijden met de KTM op een aanhanger whelp!!! uhoh2
maar t probleem is helemaal opgelost. thumbsup thumbsup

gr.mrj
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Jun. 2006, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Marja,

weet je misschien ook te vertellen wat dat mannetje er aan gedaan heeft? (en wat jouw probleem met de koppeling was), dan helpt dat ons misschien met onze koppelingsproblemen op te lossen.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jun. 2006, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

http://cgi.ebay.de/KTM-950-ADV-Lc8-Hydr-Kuplung_W0QQitemZ8074514171QQcategoryZ49851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

grin smug

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif