lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

electronica op de 2006 adventure
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 1:50    Onderwerp: electronica op de 2006 adventure Reageer met quote

je kan wel zien dat ktm samen werkt met bmw steeds meer electronica op de adventure elec injection met lambda sonde furious3 thumbsdown


lambda sonde.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  77.03 KB
 Weergegeven:  12751 keer

lambda sonde.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 2:04    Onderwerp: Reageer met quote

heeft niks met samenwerken met BMW te maken. Een injectie zonder labdasonde krijg je gewoon niet goed genoeg om door een milieukeurig te krijgen.
Iedere injectie voor de straat toegelaten zal het dus hebben.
KTM zal de injectie voor de adventure wel gewoon overgenomen hebben van de Superduke, die het dit jaar al had, en daar de nodige verbetreingen op toegepast hebben.

Ik vind het wel jammer dat ze er niet meer aan gedaan hebben om het ding zelf te beschermen, en de draadjes eraan. Anderzijs zit ie daar achter de tank, dus veel kan er niet mee gebeuren.

Overigens: Een carburateur is ook heel ingewikkeld, met veel kleine kanaaltjes en subtiele luchtdrukken , wat allemaal vies kan worden etcetc

Alleen zonder accu doet ie het wel smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 5:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
heeft niks met samenwerken met BMW te maken. Een injectie zonder labdasonde krijg je gewoon niet goed genoeg om door een milieukeurig te krijgen.
Iedere injectie voor de straat toegelaten zal het dus hebben.
KTM zal de injectie voor de adventure wel gewoon overgenomen hebben van de Superduke, die het dit jaar al had, en daar de nodige verbetreingen op toegepast hebben.

Ik vind het wel jammer dat ze er niet meer aan gedaan hebben om het ding zelf te beschermen, en de draadjes eraan. Anderzijs zit ie daar achter de tank, dus veel kan er niet mee gebeuren.

Overigens: Een carburateur is ook heel ingewikkeld, met veel kleine kanaaltjes en subtiele luchtdrukken , wat allemaal vies kan worden etcetc

Alleen zonder accu doet ie het wel smiley


weet ik wel van bmw maar de gedachte alleen samen furious3
zou hij 2 van die lambda sondes hebben aan gezien hij 2cil en twee injectoren en 2 xkat heefd ?????????
ik denk dat er niemand om zit te springen en ook abs op een adventure
of zou je die kunnen uitzetten



9940_be68181007559a_m.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  95.47 KB
 Weergegeven:  385 keer

9940_be68181007559a_m.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals vermeld in de specificaties is het ABS in/uit schakelbaar(zie het nut ervan ook niet in de bagger rolleyes )

naar alle waarschijnelijkheid heeft hij dus ook 2 lambdasondes,omdat bij de moderne type's het mengsel percilinder geregeldwordt.

mits goed ontworpen is injectie gewoon super(BV Aprilia rijdt er al jaren mee en werkt perfect.....op de 99/2003 modellen dan tongue )




@ DR BEAN. de "oude" Adventure kan die dus zonder accu draaien? of aleen met een lege accu? ik bedoel dus je zou een lege adventure weer aan kunne duwen?
en inderdaad met injectie is het bij 9/10 volt over en uit.....

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft ABS kan op (natte) straat na een evt onoplettend moment verdomd handig zijn denk ik.
Maar wat betreft de injectie, de injectie van Aprilia vond ik best goed, toen ik echter op de KTM ging rijden ging er een wereld voor me open.
Dat carburateurs zoveel beter konden zijn wist ik niet .
Ik ben benieuwd wat KTM er van gemaakt heeft, de testen van de Duke waren ook niet lovend over de injectie.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

ABS in combinatie met zwevende schijven??

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:

@ DR BEAN. de "oude" Adventure kan die dus zonder accu draaien? of aleen met een lege accu? ik bedoel dus je zou een lege adventure weer aan kunne duwen?
en inderdaad met injectie is het bij 9/10 volt over en uit.....


Ja en nee...

Dat houdt in: Je hebt heel weinig nodig om hem te starten, maar er moet wel iets in de accu zitten. Je kan dan aanduwen/slepen.

Dit gaat makkelijk op een moment dat je accu echt veeeel te leeg is om nog normaal te starten: Zolang je neutraallampje nog een beetje wil gloeien doet ie het wel.

Ik heb zo in Oostenrijk nog iemand tijdens het treffen daar geholpen: Hij stond stil tijdens de rit: Generator werkte niet meer, accu leeggereden!
Ik heb de accu gewisseld voor de mijne, daarmee konhij een tijdje rijden (genoeg om bij het hotel terug te komen), en zijn accu (bijna leeg) in de mijne gezet... En toen mijnmotor van de berg af aangeduwd: Hij startte bijna direkt; toen ik ook weer bij het hotel was, was zijn accu ook weer bijna vol.. dus kon hij weer mooi naar huis rijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Nov. 2005, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:


Ik heb zo in Oostenrijk nog iemand tijdens het treffen daar geholpen: Hij stond stil tijdens de rit: Generator werkte niet meer, accu leeggereden!
Ik heb de accu gewisseld voor de mijne, daarmee konhij een tijdje rijden (genoeg om bij het hotel terug te komen), en zijn accu (bijna leeg) in de mijne gezet... En toen mijnmotor van de berg af aangeduwd: Hij startte bijna direkt; toen ik ook weer bij het hotel was, was zijn accu ook weer bijna vol.. dus kon hij weer mooi naar huis rijden.



Dr Bean,,.........Je bent te goed voor deze wereld !! thumbsup thumbsup

Goede informatie trouwens & handig om te weten voor de toekomst,...je weet immers nooit wat er nog meer aan zit te komen ! undecided

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 1:25    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dr_Bean"]heeft niks met samenwerken met BMW te maken. Een injectie zonder labdasonde krijg je gewoon niet goed genoeg om door een milieukeurig te krijgen.
Iedere injectie voor de straat toegelaten zal het dus hebben. [/quote]

Nee, dat is niet waar. Op mijn TL-R zit geen lambda-sonde. Als je maar genoeg sensors (koelwatertemp, buitentemp, luchtdruk in airbox, luchtklepsensor en nog een paar) plaatst kan het prima zonder lambda-sonde. Misschien heeft het te maken met de katalysator. Of misschien kun je zonder al die sensors met een lambda-sonde in de uitlaat.

Ik ben veel benieuwder naar de storingscomputer. Op mijn TL-R kan ik wat draadjes doorverbinden en dan zegt mijn snelheidsmeter welke sensor stuk is (dit is iets versimpeld). Als dat ontbreekt is de LC8 opeens een boel minder goed te onderhouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Alex, zonder katalisator en zonder lambdasonde kan je wel een prima rijdende motor maken, alleen denk ik niet dat het ze lukt om door de E7 norm heen te komen die volgend jaar in gaat. waarschijnlijk komt ie al niet eens door de 2005 norm heen.

De TL-R wordt toch ook al enige tijd niet meer verkocht? of heb ik dat helemaal fout?
en de V-strom heeft wel alles voor zover ik weet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

De lambda regeling heeft te inderdaad te maken met de katalysator hij kan maximaal een bepaalde CO% waarde verwerken vandaar de lambdaregeling, ook heeft het te maken met wat voor type injectiesysteem er gebruikt wordt (met of zonder adaptieve(lambda) regeling) over het algemeen kan een systeem zonder sonde perfect werken,vaak nog beter als een systeem met sonde omdat daar bewust het mengsel aan de arme kant gehouden wordt,en dat heeft weer te maken met de milleu lobby..


de TLR wordt volgens mij al 2002 (of nog eerder) niet meer geproduceerd,vindt het wel jammer dat ze daar nooit een brute opvolger voor gemaakt hebben,blijft een dikkefiets thumbsup

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
werken,vaak nog beter als een systeem met sonde omdat daar bewust het mengsel aan de arme kant gehouden wordt,en dat heeft weer te maken met de milleu lobby..


Nee, sorry das dus echt niet waar: Bij moderne katalysator voertuigen wordt het mensgel juist bewust aan de rijke kant gehouden, en dan achteraf lucht in de uitlaat bijgemengd, zodat de kat de rest goed kan verwerken (en de kat warm blijft)

Het rijke mengsel is om de verbrandingstemperatuur laag te houden, zodat de NOx vorming gering blijft. Aan de NOx kunnen ze namelijk niet veel meer doen, terwijl de onverbrande CH's wel in de katalysator verdwijnen. Ditis een vande redenen dat moderne voertuigen MEER verbruiken. Immers telt de totale hoeveelheid uitstoot niet mee voor de mileumensjes, alleen de relatieve samenstlling. book2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

dit verhaal is deels waar, dat er extra lucht achteraf toegevoegd wordt is dus bij de systemen met dubbele sonde en zgn oxicat.
dus meting voor en na de katalysator, by een enkel systeem wordt hij dus bewust rond lambda 1 afgeregeld,en dan het liefst tegen arm aan voor een optimale verbranding en geringere uitstoot.

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Onze lc8's hebben ook een SLS hoor..
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Nov. 2005, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dat sls werkt niet continue,aleen onder bepaalde omstandigheden toch? (start fase /opwarmen enz..)

ik dacht dat je het ander systeem bedoelde met de 2 sonde's die voor en na de kat meten zodat ze kunnen berekenen hoe de verbranding loopt

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif