Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Guzman
Geregistreerd op: 11-9-2009 Berichten: 18 Woonplaats: Breezand
|
Geplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 20:12 Onderwerp: Oekraïne perikelen |
|
|
Even een kort reisverslagje van mijn reis naar Oekraïne, en dan met name de pechperikelen.
Onderweg midden in Oekraïne begint de motor te stinken naar een soort gas en tevens ontstaat er een constante hoge pieptoon. Aanvankelijk dacht ik dat het uit de omgeving kwam maar het geluid en stank bleven aanhouden en na een tijdje een paar harde knallen uit de uitlaat en de motor hield ermee op. De pieptoon en stank bleef en al gauw kwam ik erachter dat de accu bloedheet was en bol stond en de inhoud er piepend uit kwam blazen.
Met een nieuwe accu zou ik gered zijn maar in de Oekraïne niet voorradig.
Wel kon ik een iets kleiner (9 amp.) loodaccutje krijgen, dus beter dan niets. Na veel oponthoud weer verder gereden, maar na 30 km was het weer raak, accu stond weer te koken met als gevolg een deel van het accuzuur over mijn laars en langs de motor . Er moest dus meer aan de hand zijn, na een belletje naar Verpalen was het op zeker de spanningsregelaar, deze was in heel Oekraïne dus al helemaal niet te vinden!
Uiteindelijk zijn we met drie dagen vertraging in Hongarije weer opweg geholpen door een KTM dealer die een regelaar wist te versieren bij een collega Ducati dealer, want er blijken verschillende motormerken rond te rijden met hetzelfde type regelaar.
Ik heb heel even de KTM vervloekt, 25 jaar oude Guzzi's gereden juist om van dit soort moderne electronica ellende verschoont te blijven, zo'n onderdeel mag gewoonweg niet stuk gaan, je zou maar midden in de Sahara staan. Toegeven, als het rijdt kan er geen Guzzi tegenop.
En raar dat er geen overlaadbeveiliging is ingebouwd, de accu stond echt op exploderen volgens mij.
Al met al terugkijkend een hele mooie trip. |
|
Naar boven |
|
|
Harry
Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 17 Jun. 2011, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Yep, Oekraine is best de moeite waard he? Wil zelf ook weer eens terug. Misschien is het handig om zulk soort onderdelen gewoon mee te nemen als je die kant op gaat... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
|
Guzman
Geregistreerd op: 11-9-2009 Berichten: 18 Woonplaats: Breezand
|
Geplaatst: Zo, 19 Jun. 2011, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Een verstandig advies Harry, na elke trip weer een stukje wijzer. Ik had al een aardig voorraadje reserveonderdelen mee, maar uitgerekend net geen spanningsregelaar, deze nu steevast mee op de volgende reis.
We hebben in de Karpaten rondgereden, erg aan te bevelen, de hoofdwegen zelf zijn al een off-road avontuur. |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|