lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

all-road banden

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 23:25    Onderwerp: all-road banden Reageer met quote

Ik heb hier al veel gelezen over noppebanden maar welke all-road banden worden er zoal gereden en wat zijn de bevindingen?
Ik vind de orginele rubbers niet echt geweldig als je het gas flink opendraait.

_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

tot nu toe:

-MT21
-Desert
-Baja
-Terraflex
en voor de weg:
- origineel
- anakee (voor)

iedere band zijn eigen toepassing/goed/slechte eigenschappen.
wat wil je?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf rij ik niet veel offroad (alleen als het droog is en hoofdzakelijk grevel en zandpaden), maar ik ben erg tevrede over de TKC 80. Deze band doet het erg goed als het droog is, zowel op de weg (km's en grip, echt verrassend) en zeker ook op grevel.
De MT21 is meer voor het grovere werk maar zijn bij nat weer op de weg onvoorspelbaar ( veel woon/werk verkeer niet zi ideaal)
Tis maar net waar je ze voor wil gebruiken.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis



Geregistreerd op: 11-3-2007
Berichten: 25
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Lees ook wel positieve dingen over de Heidenau K60 banden...Misschien ook iemand die er ervaring mee heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Houdt wel even rekening met de volgende dingen:

De originele achtervelg is 4.00 of 4.25 (2005+) breed en dus bedoeld voor een 150/70 band. In deze maat zijn alleen de TKC80 en de Karoo te verkrijgen, naast de originele Scorpion en diverse weg-sloffen.

MT21, Desert, Baja, etc zijn alleen in 140/80 te verkrijgen en dus eigenlijk niet geschikt voor de originele velg (het gaat wle hoor.. maar verwacht er geen wonderen meer van kwa grip op asfalt enzo).
Dit is meer voor het echte offroad werk en voor een 2,5" velg (bijv Excel).

De zwaardere noppenbanden zijn meestal tot 170km/h geschikt, maar let daar op.
Officieel heb je een V band nodig op de adventure... tot 240km/h.

ps.: Bridgestone heeft nog een mooie nieuwe 'rally'band: Helemaal niet zo lomp grof al ik eerst dacht, lijkt me wel geschikt voor reizen. (Ik heb hem gezien bij de tuareg rally)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Voor weggebruik en lichte offroad ben ik toch bepaald tevreden over die originele Scorpions.
Met een TKC kan je iets meer offroad aan maar op nat asfalt of beton zijn ze dan toch merkelijk minder trefzeker dan een "gewone" allroadband.

Als voorband (mixed) heb ik al positieve dingen gehoord over de Bridgestone Trailwing 101.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mei. 2007, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de Battle Wing van Bridgestone origineel op de ... gereden. De voorband vertoonde een raar fenomeen (bobbelig) waardoor het stuur bij 70 km trilde. Deze hoef ik dus even niet meer. Nu rijd ik op TKC's. Echt geweldig om alvast te proberen voordat ik een verse set monteer in September (reis Noorwegen). De TKC valt me erg mee op de weg. Je kan er erg hard mee door een bocht jassen grin
Ik heb ze nu 2000k erom liggendus gebruiksduur kan ik nog niet zeggen. Minpuntje is de iets minder stabiliteit op hogere snelheid en remcapaciteit zal bij sportief rijden minder zijn. Zondag eerste allroad rit in Belgie,...ben benieuwd??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien het een lange vakantie wordt met toch veel asfalt zoek ik het in de richting van trailwing 101/152 of pirelli s/t...
_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. ga dan gewoon voor de standaard MT90 AT, voor 90 euri een prima allround asfalt en licht gravel band.

(en pak er een fijne andere voorband bij naar mijn mening)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif