lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM roadbook en tripmasterschakelaar?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jan. 2007, 22:47    Onderwerp: KTM roadbook en tripmasterschakelaar? Reageer met quote

Ik wil op mijn nieuwe Adventure een roadbookhouder hebben en denk er over om de originele KTM roadbookhouder aan te schaffen. Een goede keus? Nadeel is dat de toerenteller vervalt, voordeel is de fraaie montage. Zijn er nog andere aspecten waar ik rekening mee moet houden? Of moet ik een andere keuze maken? Ik ben zelf geen knutselaar...
Verder staat in de Powerparts catalogus een tripmasterschakelaar (staat niet op dezelfde pagina als het roadbook). Kan iemand mij uitleggen waarom deze schakelaar bij de Powerparts staat? Hij is toch niet nodig voor het roadbook? Er staat geen tripmaster bij de Powerparts...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jan. 2007, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft de schakelaar, die kan je gebruiken bij een electrisch roadbook, zodat je de map vooruit en achteruit kunt draaien indien nodig...



Ik den Dat o.a Dr Bean/Daan hier je meer over kunnen vertellen....
Die rijden er ook mee (als ik mij niet vergis lipsrsealed2 )

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jan. 2007, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

De KTM schakelaar is alleen om trip 2 te plussen en minnen en te kiezen wat je in beeld wilt hebben op je standaard teller (odo/trip 1/2/benz/tijd)

De stekker om hem op aan te sluiten zit al achter je dashboard, je kunt dus ook zelf wat schakelaars hier en daar monteren. Ik heb de pass switch (seinen met grootlicht) onklaar gemaakt en kan daarmee nu kiezen tussen odo/trip etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jan. 2007, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Ik heb de pass switch (seinen met grootlicht) onklaar gemaakt en kan daarmee nu kiezen tussen odo/trip etc.


Ik heb die "trekkerschakelaar" op de "min"functie gezet, zo kan ik na een bocht wat meer ontspannen de teller naar nul laten lopen.

Een soort primitieve resetfunctie dus, wat met roadbooktoerritjes best werkt smiley


We hebben het er al vaker over gehad, hier nog meer "knopjespraat"

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=127

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jimbo



Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 82
Woonplaats: alkmaar

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jan. 2007, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog een spiksplinternieuw ktm roadboek + lc 8 bevestiging te koop.
zo uit de doos,nooit gebruikt, interresse????

_________________
bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jan. 2007, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al 2 jaar met dit roadbook en tripmaster schakelaar.

De tripmaster schakelaar is NIET voor het bedienen van je roadbook, maar voor het bedienen van de tripmaster (= je kilometerteller, die heeft 2 trip-afstand functies).
Met deze bediening kan je makkelijk met je duim de afstand een beetje + of - bijstellen, zodat die blijft kloppen met je roadbook (wat anders nooit is..). ik vind die tripmaster schakelaar zelf erg goed: 100% watervast en handig/goed kontaktjes.
Je plugt hem zo in op een bestaande stekkeraansluiting, dus geen gehannis met montage/draadje doorknippen etc.

Het roadbook zelf is een Touratech roadbook, en komt met zijn eigen (TT-)bedieningsschakelaar (die niet goed is, en stuk gaat).
Het roadbook is best heel aardig voor de gimiddelde amateur. Het enige electrische roadbook wat beter is is die van MD, waar bijna alle echte rallyboys mee rijden (maar dat is dan ook weer effe dikke 100 euro duurder).

Wil je dus lekker roadbookritjes rijden in NL, koop dan snel die van Jimbo voordat ik het doe! (als reserve).

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jan. 2007, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Wel Dr Bean, het roadbook is gekocht en ik heb de oude motor van Jim er maar meteen omheen gekocht! Yes! Ik ben nu eigenaar van een Adventure 950 met roadbook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jan. 2007, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

mooi man!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Daaar heb je een goede aan! Hij is nooit langer dan een uurtje vies geweest, dan werd hij alweer tip top gepoetst Smile
veel plezier ermee!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet zo'n poetser, maar ik wil zeker een goed baasje voor hem zijn. Ik hoop hem vaak schoon te moeten maken. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2007, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Toch nog even een vraag over de tripmaster schakelaar en de roadbookschakelaar. TT levert een idd belachelijk fragiel schakelaartje bij het roadbook thumbsdown
Ze leveren ook van die uiterlijk mooie drie- en vijfknopsschakelaars met daaraan een schakelaar voor het roadbook. Heb je alles meer bij de hand en maar is het ook degelijker?
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de drie- en vijfknopsschakelaar? Ik heb de KTM tripmaster schakelaar besteld, maar kan nu nog kiezen. Tenslotte gaat die roadbookschakelaar ook problemen geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Mrt. 2007, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mee eens: Die roadbookschakelaar is waardeloos en het klemmetje levens gevaarlijk.

Tja, die 3/5 knops ring: Is wel degelijker, stuurklemmetje aan de onderkant vind ik nog steeds niet mooi.

3 = 3 knoppen 5 = 5 knoppen. Het idee is dat je evt ALLES op die ring kan zetten, dus tripmaster EN roadbook; dan heb je 5 knoppen nodig.

De KTM tripmaster (3knops) is absoluut klasse: Ik heb hem al 2 jaar en doet het perfect. Het beugeltje om hem aan de knoppelingshandel vast te zetten lijkt fragiel, maar werkt prima.

Roadbook: Zoals ik eerder/elders zei: Ik ben overgegaan op een heel eenvoudig flip (aan)-uit-(aan) electronica schakelaartje wat naast mijn
groot/dim lichtschakelaar in het zwarte blokje gezet is.
Dat werkt prima voor mij (gaat > jaar offroad mee), en als ie stuk gaat zit er in 5 minuten voor 2euro50 een nieuwe in. (op voorraad Smile )

succes.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2007, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ga ik ook zo doen. Ik zag eerst niet hoe je het bedoelde huh , maar nu ben ik er helemaal! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif