lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM Kleding

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Leersum

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 14:54    Onderwerp: KTM Kleding Reageer met quote

Hallo,

Ondanks de garantie heeft mijn Rukka pak niet de levensduur die ik er van hoopte. En dus ben ik op zoek naar iets nieuws.

Heeft iemand ervaring met de kleding die KTM levert? Belangrijk voor mij is levensduur, waterdichtheid en warmte.

En dan vraag ik mij ook af hoe het zit met de helm en de laarzen.

Groeten,

Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Helm: Koop dat wat goed past voor jouw hoofd! das veeel belangrijker dan de levensduur. Desnoods koop je gewoon na een paar jaar dezelfde helm nog een keer.

Arai zit vele mensen goed. Denk bijv een s aan de Tour-X; die heeft een vervangbaar en wasbaar binnenwerk. geen goedkope maar wel een goede helm.

Laarzen: Tja.... echte waterdichte laarzen, die na >3 jaar nog waterdicht zijn, heb ik alleen maar bij de boerenbond gevonden laugh (rubberekaplaarzen... ).

Pakken: Tja.. ik wil zelf het KTM pak graag proberen omdat ik het wel mooi vind. Maar of het ook goed is kwa levensduur?
Alle goretex jassen die ik tot nu toe had (o.a. Revit, Clover etc) gingen eigenlijk niet echt veel langer mee dan Polo of HeinGericke jassen, waar ook 2 jaar garantie op zit). Waarschijnlijk omdat ik er offroad mee rij, en je dan veeel meer beweegt.
Wat redelijk werkt bij mij is een jas met losse liner: Die was je dan voorzichtig met de hand, en de rest van de jas kan gewoon in de wasmachine! Nadeel vind ik wel dat de hele jas zijknat wordt in de regen: zwaar en minder warm (voering natuurlijk wel aan de droge zijde..)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Mrt. 2007, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Heb sinds een half jaar het "race comp jacket" van KTM. Prima jas voor een prima prijs. (€189.= of zo iets) Heb er ook de afgelopen winter, nou ja winter goofy , mee gereden. Geen last van de kou gehad.

Verder net als Dr. Bean schrijft, voor de prijs mag ie tijdens offroad best goed vies worden, na twee jaar gewoon weer een nieuwe.

Het enige wat stuk is, de rist aan het uiteinde van de mouw, een blokje afgebroken waardoor de rits er zo af kan schieten. Heb beiden kanten vast genaaid, doe ze toch nooit los. Ook de uitritsbare fleese voering vind ik prettig. Makkelijk te wassen, handig als je na een ritje ergens zit en het een beetje fris wordt grin

Heb ook een net nieuwe motorjas van de baas gehad, je wil niet weten wat die kost, daar zit na een maand al nieuwe klittteband en een nieuwe rits op. En na een dag door de regen rijden gaat die ook echt wel doorlekken evil2 .

_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rob



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Leersum

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Mrt. 2007, 11:15    Onderwerp: KTM kleding Reageer met quote

Zulke slechte ervaringen heb ik niet met Rukka, hoor. Het pak lekt niet, maar valt gewoon uit elkaar. Een te dunne rand die ze in de kraag gestikt hebben. Verder is er al eens een stuk klitteband in de kraag vervangen en is het trekdingetje aan de rist op de achterkant van mijn broekspijp eraf gevlogen.

Met de hoeveelheid die ik rij - en Gerrit ook voor zijn baas zo te zien - kun je het niet hebben, dat je pak lekt. Ik ben daar één keer ziek van geworden en heb toen het pak meteen onder garantie ingeruild voor een ander merk.

Met laarzen heb ik nooit een probleem gehad. Ik rijd nu al 6 jaar 's winters op BMW laarzen en 's zomers op Alpine Star. Nog geen enkel paar is lek. En ik poets ze nu ook weer niet elke week dozey

Ik vroeg me gewoon af of iemand de laarzen die KTM aanbiedt heeft geprobeerd en hoe ze zijn. Hetzelfde gold voor de helm van KTM. Nu heb ik een Schubert S1 en die valt me eigenlijk een beetje tegen. Ondanks een pinlock slaat hij toch aan als het regent en als het dan nog een beetje doorregent beginnen er ook druppels aan de bovenbinnenkant van het scherm te hangen. Ook ben ik er niet zeker van of hij zo geluidarm is als geclaimd wordt. Het dendert nog al eens in mijn helm en dat ben ik niet zelf!

Ik ga maar eens informeren naar het Adventure pak en het Adventure Evo pak. Jij hebt voor een nylon jack gekozen, Gerrit. Is dat niet erg fris in dit seizoen?

Groet,

Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Mrt. 2007, 15:20    Onderwerp: Re: KTM kleding Reageer met quote

Rob schreef:

Jij hebt voor een nylon jack gekozen, Gerrit. Is dat niet erg fris in dit seizoen?

Groet,

Rob


Fris valt erg mee, fleece voering cq binnenjas die bij de jas hoort plus de toch wel erg lekkere Odlo onderkleding van de baas zeg maar.
Enne natuurlijk ook wel gewenning bucktooth bucktooth tja had ik maar een vak moeten leren

_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2007, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rob,

Welkom op het forum.

Ik rij in deze tijd van het jaar in het Adventure pak van KTM. Vanaf een graad of 15 verruil ik het voor leer. Het pak is niet helemaal waterdicht, mits je het behandeld met een waterafstotend goedje. (te verkrijgen bij een campingzaak +/- 7 euro). Bij veel regen is het verstandig om het eens extra in te spuiten, ik blijf er in ieder geval droog in. En nog belangrijker......warm nice

Qua comfort is het een makkelijk dragend geheel, met droge binnenzakken, goed afsluitbaar en vele verstelmogelijkheden.
Nadeel aan de jas heb ik nog niet kunnen ontdekken.
De rits van de broekspijpen wil nog wel 'ns in gevecht komen met de stof die erachter zit, resultaat: een hoop gepiel om je rits te bevrijden uit zijn benarde positie.

Na een aantal offroadritten gaat ie meestal de wasmachine in, met voering en al (niet vergeten je rijbewijs eruit te halen). Het drogen duurt dan wat langer maar je hoeft de binnenvoering er niet uit te halen en weer in te zetten.

Er is qua kleding het nodige te koop, goedkope prul laat ik bij voorbaat links liggen, ik geef liever wat meer uit zodat ik weet dat het goed is.

Succes ermee.

Groet,
Rene

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif