lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ik heb hem! En vraagje vering.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Feb. 2007, 22:57    Onderwerp: Ik heb hem! En vraagje vering. Reageer met quote

Hoi,

Vanaf gisteren heb ik mijn KTM 950 SM cheesy grin3 . Een nieuw 2006 model met Akra's. Het alarm probleem uit mijn eerdere posting is opgelost door een ander merk alarm er in te stoppen.
De motor rijdt nog wel een beetje stug. Als ik in de eerste versnelling rij met ongveer 10km en ik trek op dan hapert de motor wat. Maar dat zal wel bijgesteld worden tijdens de 1000km beurt.

Ik heb nog wel een vraagje over de voorvering. Als je deze helemaal naar rechts draaid dan moet je 17 klikjes naar links doen om de basis instelling te hebben. Alleen staan de pijltjes dan niet gelijk.
Kan ik niet tellen of hoort dit zo???

Gr Michael
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Feb. 2007, 23:28    Onderwerp: Re: Ik heb hem! En vraagje vering. Reageer met quote

michael schreef:
Hoi,

Vanaf gisteren heb ik mijn KTM 950 SM cheesy grin3 . Een nieuw 2006 model met Akra's. Het alarm probleem uit mijn eerdere posting is opgelost door een ander merk alarm er in te stoppen.
De motor rijdt nog wel een beetje stug. Als ik in de eerste versnelling rij met ongveer 10km en ik trek op dan hapert de motor wat. Maar dat zal wel bijgesteld worden tijdens de 1000km beurt.

Ik heb nog wel een vraagje over de voorvering. Als je deze helemaal naar rechts draaid dan moet je 17 klikjes naar links doen om de basis instelling te hebben. Alleen staan de pijltjes dan niet gelijk.
Kan ik niet tellen of hoort dit zo???

Gr Michael


Gefeliciteerd Michael.

Volgens mij moet je gewoon klikjes tellen, niet op die pijltjes letten.

En over dat stapvoets optrekken, ik neem aan dat de standaard tandwielen er nog opzitten, en wel 17 tands voor.
Verander dat maar eens in 16, en je zal dan merken dat de motor een stuk smeuiger optrekt.

Lees ook hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=13&highlight=tands

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet de in/uitgaande demping zien als een reduceerventiel, helemaal rechtsom is dicht ---> vering wordt kei-hard er kan immers geen olie meer langs het ventiel stromen (of in elk geval weinig).
Dus basis uitgang voor in/uitgaande demping is max linksom en dan 17 klikken rechtsom draaien.

Bij de adventure staan 3 basis instellingen. Ik vind het goede uitgangs punten om van daaruit het ideale te vinden. Dat zal bij de motard ook wel zijn.

suc6 er mee!

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

16 tands voor shocked2 Laat ik dat er maar op zetten!!!
Bedankt voor de vering uitleg.

Gr Michael
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

effe off topic
Kraan: rechtsom dicht
Reduceer: rechtsom open. (bij gassen iig)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Shit, je hebt me tuc!!! Zeker iemand uit de procestechniek.

Ik hoop dat het verhaaltje wel klopt.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif