| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 767 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 7 Nov. 2025, 8:39 Onderwerp: Kabelboom 950 |
|
|
Tijdens de Ijslandtrip hebben we alle vier onze technische probleempjes gehad. Mijn 950 weigerde te starten. Knopje duwen, een prrrt uit de onderbuik en dash dood.
Redelijk snel de oorzaak gevonden:
8 draadjes bij elkaar gedraaid en voorzien van een dot soldeer. Die ene had het dus begeven, waarschijnlijk de meest op zichzelf teruggeplooide.
Die knoeiboel zat wel mooi weg in de zwarte kous, maar ik vraag me toch af of dat zo uit de fabriek komt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 767 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 7 Nov. 2025, 8:44 Onderwerp: |
|
|
| Field repair was een deel van het draadje ernaast strippen, het gestripte uiteinde daar strak ronddraaien en vast tapen. Hij doet het nog steeds, maar ik zal dat toch eens deftig moeten oplossen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6809 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 7 Nov. 2025, 9:15 Onderwerp: Re: Kabelboom 950 |
|
|
| Blackbert schreef: | Tijdens de Ijslandtrip hebben we alle vier onze technische probleempjes gehad. Mijn 950 weigerde te starten. Knopje duwen, een prrrt uit de onderbuik en dash dood.
Redelijk snel de oorzaak gevonden:
8 draadjes bij elkaar gedraaid en voorzien van een dot soldeer. Die ene had het dus begeven, waarschijnlijk de meest op zichzelf teruggeplooide.
Die knoeiboel zat wel mooi weg in de zwarte kous, maar ik vraag me toch af of dat zo uit de fabriek komt. |
nee origineel lopen de enkele rood-witte draden onder het blok door. geen knoop. probleem komt vaker voor...
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=99&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=regelaar
kijk ook even naar het wirediagram in de manual. _________________ Dr_Bean |
|
| Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 767 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 7 Nov. 2025, 12:24 Onderwerp: |
|
|
Het schema heeft ook knoopjes in de rood-witte draad, maar niet allemaal op dezelfde plek.
Als ik die allemaal samenzet kom ik op 9 draadjes (2 regelaar, 2 startrelais, 2 zekeringen en 3 contactslot). Live zie ik er 8. Ergens anders dan in die dikke knoop zitten er dus nog 2 samen, de rest is niet OEM. Fijne speurtocht in het vooruitzicht. |
|
| Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2745 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 7 Nov. 2025, 15:22 Onderwerp: |
|
|
KTM gebruikt om die reden krimp knoopjes, een metaaltje om de draden heen geknepen. een soldeerverbinding breekt net naast de las nu eenmaal sneller. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
| Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 767 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 7 Dec. 2025, 18:39 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat iemand het hier al even postte: zand van vulkanische origine is magnetisch.
Niet veel aandacht aan gegeven, tot vorige vrijdag. Wilde met de motor naar een afspraak. Helemaal in tenue, motor gestart en buiten de poort, poort toe, helm op en handschoenen aan. Licht aansteken: niks, nergens.
Met de auto dan maar weer.
Net de multimeter erbij genomen.
-zekering ok, geeft 12V
-lichtschakelaar open: heel fijn laagje stof: uitgeblazen.
-nog niks
-koplamp eraf, stekker los (parkeer, dim en grootlicht) meten: 12v op alle 3.
-stekker er weer in: alleen grootlicht.
Er zit een Xenon lamp in en ik heb geen werkende halogeenlamp H7. Morgen halen en testen. De draadjes hebben 12V, uitgang xenonballast geeft niks, maar dat kan misschien zijn omdat de lamp er niet aan hangt. Of hij is stuk, of de lamp is stuk.
Parkeerlampje ziet zwart, dus ook vervangen.
De extra lampen: LED. Ene doet het goed, de andere gedimd. Zucht.
Opdracht: zet dat beest maar weer in z'n blootje en reinig alle stekkers en contacten.
Google: de AI samenvatting bevestigt de post eerder vernoemd.
Zand/stof van vulkanen bevat meer ijzerverbindingen dan woestijnzand. Vooral magnetite, in het op Ijsland alomtegenwoordige zwarte zand. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6809 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Dec. 2025, 19:54 Onderwerp: |
|
|
nou ja.. misschien zat er dus wel een knoop .. ik kan het me niet meer herinneren, maar aan de postingsdatum van mijn postje (febr-2005) kun je zien dat de mijne al stuk was VOORdat ik naar IJsland ging. _________________ Dr_Bean |
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1654 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2025, 10:47 Onderwerp: |
|
|
| Blackbert schreef: | Het schema heeft ook knoopjes in de rood-witte draad, maar niet allemaal op dezelfde plek.
Als ik die allemaal samenzet kom ik op 9 draadjes (2 regelaar, 2 startrelais, 2 zekeringen en 3 contactslot). Live zie ik er 8. Ergens anders dan in die dikke knoop zitten er dus nog 2 samen, de rest is niet OEM. Fijne speurtocht in het vooruitzicht. |
Kom kom, ge gaat binnenkort toch zeeën van tijd hebben in 't weekend.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting. |
|
| Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 767 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Gisteren om 9:04 Onderwerp: |
|
|
H7 halogeen erin, en there was light.
Er lag nog een coplete koplamp op het schap (ooit hier aangeschaft). Die zit er nu in. Geen gepruts om de xenon en z'n draadjes uit de rubberhoes te krijgen.
Die Xenonlamp lijkt wel overleden te zijn. Kwam in 2009 van HID50.com, wat intussen ook uit de running lijkt te zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1654 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Gisteren om 16:11 Onderwerp: |
|
|
Mocht het nodig zijn, probeer eens Philips Ultinon Pro6000 Boost gen 2 h7 LED-lampen.
Die geven angstaanjagend veel licht.
Ik heb de H4-variant in mijn T4 gestoken (wellicht niet legaal in BE, maar wél in DE en FR) want op de snelweg is er tegenwoordig zoveel licht dat ik mijn eigen dimlichten niet meer zag. Wel, die LED-lampen zijn GIGANTISCH krachtig. Echt gewoon waw. En voor de keuring zal ik er wel braaf een setje H4 in steken. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting. |
|
| Naar boven |
|
 |
|