lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 of 950S

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michel



Geregistreerd op: 15-1-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Baarn

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 20:52    Onderwerp: 950 of 950S Reageer met quote

Hoi,
We zijn zeer erg van plan om een Adventure aan te gaan schaffen. Sterker nog, we hebben al een optie op een 950S uit 2003. Onze landrover hebben we verkocht, en de adventure is dan dus de ultieme vervanging!

Nu is eigenlijk mijn vraag: wat is nu eigenlijk het wezenlijke verschil tussen de S en de non-S? Is dat echt alleen de hoogte? Ze zijn allebei waanzinnig, dus daar ligt het niet aan. Iemand echte selling points??

Ik ben zeer benieuwd.

Groet en alvast bedankt!

Michel

P.s. Gaaf en goed forum!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

bah... een LC8 met een landrover vergelijken; bijna net zo erg als een LC8 met een GS vergelijk tongue3

maar goed:

Verschil tussen de 950S en de 'gewone'-950 is alleen de hoogte, en die hoogte komt door de vering: De vering heeft dus een langere slag (3cm meer).

Omdat de vering langer is, en de motor hoger staat is ook de rij0geometrie en stabiliteit iets verschillend, maar niet veel hoor. (de 950 is iets stabieler dan de S, maar met beide kan je makkelijk 200+km/h rijden, dus who-cares).

Het 2005 model is iets lager (2cm), zodat de 2005 S weer bijna gelijk is aan de 2003/4 'gewone'.

ps.: Als je even de zoekfunctie gebruikt, dan vind je dit soort dingen snel. (een faq hebben we nog niet.... )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk zou ik nooit voor een 2003 gaan. De weinige mensen die ik ken met dat bouwjaar (3) hebben allemaal al een omgebouwd blok met de stukken van 2004. Welliswaar onder garantie maar toch altijd ellende.
Kinderziektejaar...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Michel



Geregistreerd op: 15-1-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Baarn

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jan. 2007, 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, hier kunnen we al wat mee.
2003 als bouwjaar, is het echt zo slecht?

We hebben proef gereden en motor loopt als een zonnetje (naar onze bescheiden mening). We hebben ook nog een model 2005 (non S) op het oog, maar ik zit een beetje met m'n lengte (1,93 mtr).
Hmm, dilemma!

Groet!

Michel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jeremiah



Geregistreerd op: 12-6-2006
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jan. 2007, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik rij zelf met een lengte van 1,90 op een gewone 2005 LC8. Zeer comfortabel en heb dus ook geen S nodig. Wel heb ik de ruit met zo'n 10 cm ingekort i.v.m. wervelingen. stars
Ik zou wel voor de 2005 gaan, dit is het laatste model van de 950 en alle kinderziektes zijn eruit. Ik heb in een half jaar tijd 10000 km gereden zonder problemen. thumbsup

Groetjes FD

_________________
The desert is orange
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jan. 2007, 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Een 2003 die zijn modificaties heeft gehad doet beslist niet onder voor een zoo4 of 2005, dus waarom geen 2003 aanschaffen??

Die van mij heft in ieder geval al 62000 km op de klok staan thumbsup (ben 1e eigenaar)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Michel



Geregistreerd op: 15-1-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Baarn

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jan. 2007, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties.
Zaterdag willen we een en ander concreet maken, dus ben dit forum compleet aan het afstruinen, andere websites, Dakar kijken..... book2

Voor wat betreft modificaties: hebben jullie ze zo op een rijtje? Ik ga in ieder geval de zoekfunctie raadplegen. We hebben een optie op een 950S bij Brouwer in Nijkerk. Dus misschien....... tongue

Een bekende??

Groet!

Michel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jan. 2007, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

de dealer moet je gewoon kunnen tonen op zijn computer (in dealernet) wat er precies gedaan is aan de motor en wat niet.

(het systeem geeft aan welke modificaties doorgevoerd hadden moeten worden).

Alleen optionele zaken zoals carburateurverwarming (die pas vanaf 2005) standaard is, daar moet je op letten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jan. 2007, 1:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
de dealer moet je gewoon kunnen tonen op zijn computer (in dealernet) wat er precies gedaan is aan de motor en wat niet.

(het systeem geeft aan welke modificaties doorgevoerd hadden moeten worden).


Dealer kan dus opzoeken welke mods er op een bepaald serienummer reeds gedaan zijn ?

Werkt dat systeem op dezelfde manier in België ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jan. 2007, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

ja, van iedere individueele motor. Het is een centraal systeem wat bij KTM in oosterrijk bijgehouden wordt, dus ook al verhuist een motor van het ene land naar het andere, dan nog is na te gaan welke officiele mods doorgevoerd zijn en welke niet.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif