Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 728 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2024, 8:28 Onderwerp: |
|
|
Nee, geen flapjes geamputeerd. Omdat er geen indicaties zijn dat de tanks vacuum trekken.
Atak, heeft dat een invloed gehad op de levensduur van de uitlaatpijp? die zijn al niet van de beste kwaliteit ...
Na 2 grote autodelenhandels die niks hebben, toch maar het www geraadpleegd: nr1motor heeft die plakstuf in stroken en vellen. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2024, 13:59 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Nee, geen flapjes geamputeerd. Omdat er geen indicaties zijn dat de tanks vacuum trekken. |
Goh, kweetnie?
Truk met de duif : 1 tankdop (of 2) tegenaan ipv geheel dicht, en dan ergens een route zoeken waar je aan constant tempo kan rijden. Als het zich niet voor doet: opnieuw rijden met gesloten doppen. Repeat. En rijden is leuk. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2024, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: |
Atak, heeft dat een invloed gehad op de levensduur van de uitlaatpijp? die zijn al niet van de beste kwaliteit |
Dat zie ik relatief, anders. Het is in zijn klasse nog steeds de lichtste motor qua vermogen en vering rij prestaties. Dat moet ergens vandaan komen en items zoals de uitlaat pijpen zijn gewoon heel dun uitgevoerd en dan nog met een relatief goed materiaal waardoor het al 20 jaar heel blijft op vele motoren zo lang maar niet in de aller slechtste zoute omstandigheden, en nat weggezet zijn gebruikt. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 728 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2024, 13:26 Onderwerp: |
|
|
Je hebt helemaal gelijk, het is een topmotor. Maar we zijn niet allemaal goedweer-straatrijders.
De eerste H-pijp heeft het inderdaad lang uitgehouden. Toen waren er gaten tussen de ophangbeugels. De 2de, nieuw gekocht, was er veel sneller doorheen. Tussendoor ook beide pijpen vanaf het blok.
Hoeveel gram meer kan een RVS systeem wegen? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2024, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met je eens dat zo rond 2009 a 2010 de metaalkwaliteit sterk achteruit is gegaan gek genoeg op een moment dat de motorblok kwaliteit best wel een stap Voorwaarts heeft gemaakt. Hiermee zijn de later geproduceerde uitlaat delen dan misschien ook slechter geworden.
Ik kan mij zo geen roestvrij staal uitlaat herinneren op een productie of af te maken motor welke zo licht en dun wandig is geproduceerd. Misschien heeft de metaaleigenschap van RVS om te scheuren hier wat mee te maken en is het simpelweg niet mogelijk een leverduur te halen welke gewoon staal passeert.
Dan kom je bij titanium uit en beland je in een hele andere prijsklasse. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Wo, 8 Mei. 2024, 10:12 Onderwerp: |
|
|
Het is juist een slim systeem wat na jaren vanzelf gewicht kwijtraakt |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 892 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 9 Mei. 2024, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Wat hierboven al staat, heeft voor de levensduur geen invloed, de bocht is toch eerder door en waar de tape zit wordt het ook erg heet dus vocht zal er niet snel blijven. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 728 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2024, 10:27 Onderwerp: |
|
|
Zin in en vooral tijd om te sleutelen zijn niet altijd in voorraad, maar 't is gelukt.
Ergens op 't internet een strook hitteschild-tape gescoord en aangebracht.
Bobijnen die erop zaten vervangen door een stel spares. bougies zaten goed, bobijnen ook.
Tanks geledigd, kopje water samen, filters aan de kranen zijn ok.
Stroomdraadjes gecontroleerd, incl startrelais. Alles ok.
Dan maar weer eens de carbs opengemaakt en gedaan wat ik al veel eerder had moeten doen: vlotterhoogte.
Eerder had ik de vlotternaalden vervangen door nieuwe, maar niks gemeten of vergeleken. Dom, want blijkt dat de vlotterhoogte, gemeten zoals in het handboek staat, rond de 6mm zat.
Wat het dubbele is van de spec. Plooien en meten tot het goed is, alles terug gemonteerd. Linkse tank erop en laten draaien.
Eerste indruk: loopt veel mooier dan voorheen. Carbsync is ok, dus verder samenbouwen en rijden.
Pakt weer op als vanouds, geen stotteren, inhouden, bijna stilvallen.
6mm vlotterhoogte = arm lopen, wat de brandwonde aan de tank kan verklaren.
Maar ik weet zeker dat ik die nooit zo hoog heb afgesteld, dus waar komt dat vandaan? Kan het plunjerveertje in de nieuwe naalden sterker zijn dan de oude? zijn die naalden net iets langer? plooit het lipje aan de vlotter stilaan verder?
Anyway, ik ben blij dat het opgelost is. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 27 Mei. 2024, 12:53 Onderwerp: |
|
|
Straf toch, ook ik had 6mm vlotterhoogte gemeten. En ik had toen ook de vlotternaalden eerder vervangen. Maar omdat ik nog nooit vazeleven eerder die vlotterhoogte gemeten had, kan ik dus ook niet zeggen dat die vroeger beter stond.
Maar verdomd ik ben blij dat uwen tuffer nu weer perfect draait! _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
|