lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

knetteren en uitvallen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jul. 2023, 21:11    Onderwerp: knetteren en uitvallen Reageer met quote

Na een controle op de zekeringen volgde een controle op het relais van de brandstofpomp, en en ander confrom het WPHB. Even doormeten en deze bleek stuk. Online kan ik enkel het startrelais vinden, gaat het hier om dezelfe? Optisch lijkt het er sterk op dat het startrelais in de online shop hetzelfde relais welke bij mij defect is. Kan iemand mij op weg helpen? Zou er meer stuk kunnen zijn? 990 adv is van 2006.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jul. 2023, 21:43    Onderwerp: Re: knetteren en uitvallen Reageer met quote

m.willems schreef:
Na een controle op de zekeringen volgde een controle op het relais van de brandstofpomp, en en ander confrom het WPHB. Even doormeten en deze bleek stuk. Online kan ik enkel het startrelais vinden, gaat het hier om dezelfe? Optisch lijkt het er sterk op dat het startrelais in de online shop hetzelfde relais welke bij mij defect is. Kan iemand mij op weg helpen? Zou er meer stuk kunnen zijn? 990 adv is van 2006.


zie microfische...

990: Fuelpump- , Power- , start-aux- en Light- Relais zijn alle vier hetzelfde (61111057000). Het START-relais is iets heel anders (schakeld de batterij stroom direct).

950: heeft een fuelpump relais en een 'starter-relay'=start-aux-relais... 58411057000 (zelfde ding volgens mij.. ander nummer...)
het START-relais (onder bij de accu..) is een ander ding.

Weet je zeker dat ie stuk is? welke meting egt dat het relais stuk is?: Als ie echt stuk is doet is niks meer.. ook geen knetteren..

wissel start-aux relais en FP-relais eens om.. verplaatsen de problemen zich?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jul. 2023, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Knetteren -> stilvallen -> vluchtstrook -> bergingsdienst. Na inschakelen contact geen geluid van de pomp. Werkplaatshandboek geraadpleegd, relais eruit genomen en weerstand gemeten. Conform wphb geen uitslag op multimeter, dus defect volgens wphb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jul. 2023, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

ok. mja merkwaardige fail; maar zo'n ding kan ook vast stuk smiley

ff omwisselen met een andere en je weet het zeker, als je de pomp weer hoort..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Okt. 2023, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Relais vervangen. Deze schakelt. Echter geen geluid van de pomp. Pomp gedemonteerd, geprobeerd met accu te testen, geen actie. Pomp toch stuk. Iemand een tip voor welk exemplaar te vervangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Okt. 2023, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Neem aan zekering wel gechecked? Aan het plaatje te zien gaat het om een 990 dus EFI. Geen idee van aftermarket pompen, maar zou er gewoon een originele inzetten aangezien die niet vaak stuk gaan (op vervuilde filters na dan). Volgens mij staat er een 2e hands te koop bij Boonstramotoren (Baboon). Nieuw OEM €585.

https://www.baboon.eu/nl/onderdeel/ktm-950-adventure-s-benzinepomp-2003/000001422042
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Okt. 2023, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens kan een versleten zijstandaard/kapotte zijstandaard dit ook veroorzaken meen ik mij te herinneren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Okt. 2023, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dat men pomp revisiekits aanbied. Pomp+filter+o-ringen, maar ik vind de herkomst onzeker. Ik heb de pomp zelf uit de behuizing genomen maar deze komt niet rond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Okt. 2023, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

De herkomst is dezer dagen van zoveel dingen onzeker. stars Maar de prijs is daar dan ook naar. rolleyes3
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mrt. 2024, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Na een hele boel andere zaken de perikelen rond de brandstofpomp weer opgepakt (en de rest van het onderhoud). Na schakelen contact meet ik kortstondig spanning op de stekker naar de pomp. Klopt volgens mij aardig met wat ik normaal hoorde bij het inschakelen van het contact. Ik kan geen andere conclusie trekken dan defecte electromotor in de pomp. Kan men met mij meedenken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mrt. 2024, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

je had de pomp toch al gedemonteerd en direct op de accu getest (niet ongevaarlijk trouwens... zou ik niet aanraden om te doen)

Maar goed: als ie dan geen gehoor geeft.. is ie stuk sad

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Do, 4 Apr. 2024, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had er overigens wel een zekering tussen gezet van 2,5A. Ik ga een pomp bestellen. Bedankt voor de geboden hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Za, 13 Apr. 2024, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Alles geïnstalleerd en de motor start en loopt, echter loopt hij niet zoals het hoort. Komt vanuit stationair slecht op toeren of slaat af. De verbranding is ook niet optimaal, de uitlaatgassen bevatten veel benzinestank.

Ik zal straks de bougies vervangen nu alles toch open ligt maar ik vermoed de TPS of een andere oorzaak.

Iemand suggesties?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Apr. 2024, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt alsof ie op een cilinder niet meeloopt: effe uitlaattemperaturen checken.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Apr. 2024, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Niet onbelangrijk ook, wat voor pomp heb je geplaatst? Is de druk nog juist en heb je de filters tegelijk mee vervangen?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif