lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling aanpakken deze winter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 28 Nov. 2023, 23:42    Onderwerp: Koppeling aanpakken deze winter Reageer met quote

Goed,
het regenseizoen is alweer een tijdje bezig. stars
Dus kunnen we (weer) eens wat sleutelen aan de 950.
Deze keer wil ik de koppeling eens grondig aanpakken.
Ik wil er nieuw OEM spul in. Géén 2dehands, géén EBC-platen. Been there, done that, en ik wil het niet meer. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

De ragfijn doseerbare koppeling was één van de beste punten van deze hele motorfiets en ik wi dat überfijne doseergevoel van vroeger terug hebben.

Dus koppelingsplaten, de booster, de buitenste mand, de veren etc etc wil ik allemaal vervangen. Clutch slave controleren op slijtage, sproeiertje reinigen etc etc. Ik moet nog effe een lijstje met onderdeelnummers bij elkaar schrapen... is goed opletten geblazen, niet alle clutch plates zijn immers gelijk... stars

Momenteel heb ik één vraag, en vandaar ook deze post.

De "outer clutch basket" geraakt snel ingesleten, dat weet ik nog van de laatste keer dat ik de koppeling open gehad heb (nog niet lang genoeg geleden naar mijn zin). De lange vingers die de koppelingsplaten op hun plaats houden slijten op de zijkant nogal gemakkelijk in. CJ Design heeft ooiit wel een eigen versie ontworpen. Maar mijn vraag dus is: heeft KTM hier ooit een verbeterde versie van gemaakt?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2023, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Onderdelen zijn besteld. Voor meer dan duizend euro nieuw koppelingsspul: buitenste korf en zijn lager, de booster, wat platen, nieuwe veren want de oude zijn meer dan een mm te kort, en nog wat meer. En dan heb ik nog niet eens alles besteld, want dan halen we de 2000€. rolleyes4
Twee weken wachten nu, want mr. KTM is met vakantie tot 8 januari.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mrt. 2024, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hele kleine update.
Afgelopen weken nieuwe buitenkorf gemonteerd, nieuwe booster, nieuwe platen set, nieuwe drukveren, nog wat andere spacers en dingetjes.
Bij elkaar toch zo'n 1500 euro.

Wat heb ik geleerd? Bestel niet meer bij je lokale dealer, want die moet er vier weken op wachten stars , maar bestel bij ktm parts nl, daar heb je binnen de week je spullen. cheesy

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mrt. 2024, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jeetje wat een geld zeg.. Ik heb nog de oude koppelingskorf met die stalen band, zit al een tijdje naar een goeie 2e hands te kijken maar ze zijn nog niet zo makkelijk te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mrt. 2024, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe al veel jaren zelf mijn onderhoud, dus je kan denken dat dit met wat uitgespaard geld gekocht is.


Interesse in mijn korf? Wil je wat foto's?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mrt. 2024, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Welja waarom niet, is die van jouw nog wel goed? Ik stuur je wel een berichtje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif