lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

START-STOP SWITCH

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
piningobini



Geregistreerd op: 14-9-2014
Berichten: 55
Woonplaats: Knokke

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2023, 17:29    Onderwerp: START-STOP SWITCH Reageer met quote

START-STOP SWITCH...

De noodknop is stuk. De montage loopt niet goed, het contactblokje starten heeft slijtage opgelopen ... etc.

Allemaal vervelend en al zeer veel tijd ingestoken.
Gisteren nog Parijs Roubaix op de kasseistroken gereden (100km), maar toch de boel weer onderweg moeten open gooien en de starter doen werken met een schroevendraaier ! Old School is dat, niet ? Al dikwijls gedacht om de motor te vervangen, maar 't is toch een toffen bak, vooral op het terrein !

Nu ik vind geen occasie of andere START-STOP SWITCH voor de 950 adventure S bj. 2003.

Die van mij heeft ook een schakelaar voor de lichten. Een contactdoosje met 7 aansluiting.

Op de wegschop van F% motorräder is er een nieuwe te koop. Alleen wordt hij beschreven voor andere types van KTM. Ik ben bang dat de kabel niet lang genoeg zal zijn of eventueel niet passen...

Zie foto !

Hebben jullie een tip / ervaring ?
Of dit gewoon kopen en monteren.

Dank bij voorbaat....



KTM START-STOP SWITCH.png
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  393.14 KB
 Weergegeven:  435 keer

KTM START-STOP SWITCH.png


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2023, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Kijkt op het plaatje als behoorlijk gelijk aan een originele van de 950. Zoniet heb ik wr nog een waar het licht knopje van ontbreekt, goed tot een weekend te maken met de jouwe dus.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2023, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hi, je kan ook de latere versie zonder die lichtshakelaar monteren, is 'plug and play'. Ik weet dat omdat ik het juist andersom heb gedaan: ik heb op mijn 990 de unit zonder lichtschakelaar vervangen door een unit mét lichtschakelaar.
Ze zijn 100% identiek qua schakelaarhuis en stekker.
Bij de unit zonder schakelaar is de opening voor de schakelaar afgedekt met een plastic plaatje en zijn de draden waarmee de lichten worden geschakeld midden in het kabelboompje af-fabriek doorverbonden.
Als je zo'n unit koopt, let dan wel op dat je er eentje van een Adventure koopt want die heeft een langer kabelboompje vanwege het hoge stuur.
Ik kwam hier achter omdat de unit die ik had gekocht van een SM oid kwam en toen bleek het kabelboompje te kort.

En afhankelijk van hoe het er in de unit aan toe is kun je de lichtshakelaar ook nog overzetten maar dan moet je wel ook nog aan de gang met de draden van het kabelboompje.

Enniewee, je kunt eea. simpel oplossen door een gebruikte unit van een 950 / 990 zonder lichtshakelaar te kopen.
Die komen nog wel eens voorbij op MP of bij slopers.

Succes !

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2023, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

unit 950/990 is inderdaad uitwisselbaar,
echter 990 is zonder lichtknopje, en 950 met..
omdat ik het niet uit kunnen zetten van het 990 licht destijds waardeloos vond
heb ik er een unit van een 950 opgezet, was plug en play.
zie ook dit topic van 15 jaar oud..

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2023, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ik heb deze op mijn R gezet:

START-STOP SWITCH/LIGHT SW. 03
Item No: 60011074000

Net ander nummer dus.

_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
piningobini



Geregistreerd op: 14-9-2014
Berichten: 55
Woonplaats: Knokke

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Apr. 2023, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Allen dank...

Maar met KFM-Motorraeder een dikke miserie toe nu toe, reeds een mail gekregen met factuur voorstel & die betaald, maar blijkbaar is die duurder dan wat was voorgeschoteld (8euro)... en werkt het niet zo volgens de organisatie (????) nu dan de order gedaan via het web, maar die is nu ingetrokken daar dat de bestelling geen 60011074000 ...
De 60011074000 is niet in voorraad...
voorlopig 114 euro betaald, een volle week bezig en nog altijd geen resultaat...
Wat een gedoe....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jul. 2023, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

@piningobini voor jou zal het wat laat zijn, maar wellicht handig als iemand er op zoekt.

Ik was al een tijd op zoek naar een 950 schakelaar met de functie om de lichten uit te kunnen zetten. Bij het starten kan het toch fijn zijn om je lichte uit te schakelen, omdat deze toch een zware wissel trekken op je accuspanning.

Niet meer leverbaar en tweedehands niet te vinden.
Nu zag ik op advrider een how-to waar gesteld werd dat deze schakelaar ook gebruikt wordt op veel japanners.
https://www.advrider.com/f/threads/990-light-switch-replacement.753160/
Blijkt dat de draden van de stekker naar de schakelaar ook nog voor het grootste deel aanwezig zijn.
Je kan dus het licht-schakel deel uit een donor schakelaar halen en in je eigen schakelaar zetten. Geen geklooi met te korte draden of andere stekkers.

Ik en een maatje hebben dit nu beide gedaan en is prima te doen.
Wij hebben als vervanging gebruikt:
Yamaha YZF600R uit 2002
Yamaha XJ900S uit 2002
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 20 Jul. 2023, 8:27    Onderwerp: Reageer met quote

keewhip schreef:
... Bij het starten kan het toch fijn zijn om je lichte uit te schakelen, omdat deze toch een zware wissel trekken op je accuspanning.
....


bij de 990 loopt bijna alle power over een power-relais en een licht-relais welke alle grote gebruikers, inclusief de lichten tijdelijk uitschakelen tijdens het starten.. dus dit gaat niet op.

het is natuurlijk wel zo dat wanneer je toch al een bijna lege accu hebt.. je niet zit te wachten op een koplamp die steeds aan blijft smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif