Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Myron950
Geregistreerd op: 21-2-2021 Berichten: 3 Woonplaats: Brunssum
|
Geplaatst: Vr, 19 Mei. 2023, 11:24 Onderwerp: Ktm 950 sm valt uit bij warme motor |
|
|
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuw probleem, heb mijn blok laten reviseren en hierna valt de motor soms (alleen bij warme motor) uit. Vervolgens als ik hem uurtje/2uurtjes laat staan slaat die weer aan zonder problemen.
Iemand een idee wat het kan zijn? Ben al bij de garage terug geweest maar die konden me niet helpen of de teller van het uurtarief ging weer lopen aangezien "hun daar niet aangewerkt hadden"
De manier waarop die uitvalt is dat die sputterend uitvalt dus niet abrupt.
Tijdens de revisie zijn de bougies vervangen, kleppen gesteld en alle pakkingen van het blok vervangen tevens ook alle filtertje etc.
Nu dacht ik zelf aan een brandstof pomp probleem maar ik lees dat die eigenlijk nooit defect raken. Ik heb een aantal km geleden ook de contact puntjes schoon gemaakt van de pomp (misschien deze toch defect of niet meer goed).
Hoop dat jullie oplossing kunnen bieden voor mij....
Gr
Myron |
|
Naar boven |
|
|
schenkie
Geregistreerd op: 3-10-2015 Berichten: 79
|
Geplaatst: Vr, 19 Mei. 2023, 14:04 Onderwerp: |
|
|
Wat bedoel jij met revisie, blok helemaal uit elkaar, of heb jij het over een groot onderhoudsbeurtje, elke 15kms? |
|
Naar boven |
|
|
Myron950
Geregistreerd op: 21-2-2021 Berichten: 3 Woonplaats: Brunssum
|
Geplaatst: Vr, 19 Mei. 2023, 18:34 Onderwerp: |
|
|
Met revisie bedoel ik vervangen van voetpakking en koppakking en alle nodige dingen, dus blok volledig uit elkaar geweest |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 20 Mei. 2023, 7:48 Onderwerp: |
|
|
ik weet niet waar jjij leest dat de brandstofpomp nooit stuk gaat.. want die gaat juist altijd stuk : Allemaal, ergens tussen de 10 en 80 dkm.
maar goede kans dat het de brandstofpomp is als dat nog origineel is.. zie topic brandstofpomp...
bij 'sputteren'is er een duidleijk verschil tussen ontsteking en brandstof: bij ontsteking slaat ie echt over en komt dan vaak met een plofje weer terug.. bij brandstof raakt het op (alsof je tank leeg is..) en begint ie armer te lopen en in te houden..
ontsteking oid kan natuurlijk ook.. maar ik heb nog nooit een stukke ontsteking gezien bij dat ding. Wel bijv een 'gebroken'bougie, die bij het indraaien kan breken omdat je er slecht bij kan als je niet het specifieke ktm sleuteltje gebruikt (in dat geval zou het weldegelijk betrekking hebben op de revisie ..) Beetje flauw van de agrage dat ze niet eerst hun eigen werk willen controleren ofzo: maar als de fout 'weinig'voorkomt/moeilijk is te reproduceren, dan is het voor dealers/garages altijd moeilijk natuurlijjk. en het KAN uiteraard heel goed niets met de revisie te maken hebben.. en dan is het terrecht dat ze het afrekenen uiteraard.
Ergo: kijk zelf eerst eens wat dingen na:
- brandstofpomp (revisiesetje van mij, of gewoon effe uitproberen zonder pomp met de tank vor..)
- tank ontluchtingen en balansleiding: als die dicht/geknikt zitten zuigt de tank vaccuum...: als het weer gebeurt, effe de tankdop loshalen en kijken fo het dan direct weg is..
en probeer te beoordelen of het een brandstof of ontstekingsprobleem is.. Als het ontsteking is..
-vervang de zekering eens (soms onzichtbare breukjes..)
etc. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|