Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 20:14 Onderwerp: |
|
|
Voor alles al eens ververst en schoongemaakt?
Je kan de luchtkamer iets verkleinen en dan krijg je een iets progressievere feedback terug.
Staat je SAG goed afgesteld?
Gewoon een paar ideeën
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 7:44 Onderwerp: |
|
|
Zeker nu die meer op de neus staat kan je eigenlijk niet onder zwaardere voorveren uit.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 21:54 Onderwerp: |
|
|
timieh schreef: | Voor alles al eens ververst en schoongemaakt?
Je kan de luchtkamer iets verkleinen en dan krijg je een iets progressievere feedback terug.
Staat je SAG goed afgesteld?
Gewoon een paar ideeën |
Voorvork is helemaal gereviseerd met nieuwe koperen glijbussen in en alle dichtingen vervangen + nieuwe olie
Truuk met de luchtkamer ken ik niet: dikkere olie en progressieve veren wel
Wat is de SAG? Is dat de voorspanning?
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 21:59 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Zeker nu die meer op de neus staat kan je eigenlijk niet onder zwaardere voorveren uit. |
De handling is zoals te verwachten erg goed maar het felle induiken van de vork samen met een te zachte vering geeft je weinig gevoel met wat de voorkant aan het doen is. Moto heeft ook de nijging wat naar binnen te vallen bij het insturen maar dat heb ik er al zo goed als helemaal uit gekregen door vooraan op 2,4bar te rijden (dat de banden ook wat versleten zijn helpt ook niet echt)
Ken je een merk dat stuggere veren aanbiedt voor de hoge S versie?
|
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 7:53 Onderwerp: |
|
|
Was hier niet ergens een aparte topic over veringmods? DrBean heeft daarin nog een setting gepubliceerd waardoor de voorvork niet zo induikt van zodra je het gas toedraait/remt.
Wat het reduceren van de luchtkamer betreft: lucht is natuurlijk zeer licht comprimeerbaar. Ergo de motor duikt héél eenvoudig in. Door de standaard luchtkamer te reduceren (=ietsje meer olie links en rechts, wel nauwkeurig afmeten!), kan je dat induiken al wat minderen.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 8:00 Onderwerp: |
|
|
het 'duiken'komt met name omdat het zuigertje een bleeder-gat heeft.
demper-zuigertje van een EXC monteren, met de juiste shimset en het is een hele andere motor. Maar.. ik jou geval zou ik ookvoor iets stijvere veren gaan (e.g. van de SM ?)
een goeie veringspecialist kan je hiermee verder helpen. mijn settings staan hier idd ergens
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | het 'duiken'komt met name omdat het zuigertje een bleeder-gat heeft.
demper-zuigertje van een EXC monteren, met de juiste shimset en het is een hele andere motor. Maar.. ik jou geval zou ik ookvoor iets stijvere veren gaan (e.g. van de SM ?)
een goeie veringspecialist kan je hiermee verder helpen. mijn settings staan hier idd ergens |
Dat is interessant, passen de veren van de SM in de poten van de Adventure S? Ik dacht dat die te kort zouden zijn?
Misschien die mod in combinatie met wat meer olie en iets dikkere olie? Zoals Muug suggereert?
Ik was initieel aan het denken aan de Hyperpro’s maar die blijven misschien nog (te-) zacht voor straatgebruik
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 23:56 Onderwerp: |
|
|
de SM veren passen in de Adv... maar zijn te kort idd: dus dan heb je extra bussen nodig. dat gaat wel.
Dikkere olie helpt, maar is een lap-middel wat de characteristiek niet heel gunstig verandert omdat het de demping overal stugger maakt, en dus ook het aanspreken op kleine hobbeltjes => stuiteren, slechte rem-grip.
hyperpro moet ook goede veren hebben... kwestie van de juiste keizen.
en zoals gezegd: het is met name de demper-zuiger.
ps.: dit is door WP destijds gedaan op de 950 meer op een BMW-gs te laten lijken
marketing , zucht,
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Do, 22 Sep. 2022, 16:09 Onderwerp: |
|
|
binnensteken bij wp mol ,met uw wensen, krijg je jouw setje netjes terug op maat/gewicht.
(andere veren, dikkere olie,...)
|
|
Naar boven |
|
|
|