Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Kijk dat is nuttige info Steven.
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp (ik kan het op de laatste foto met de schuifmaat niet goed zien), past het nou wel of niet? Flens van de +2009 is dus 54,5mm, wat is de diameter van de inkeping in de kop van het spruitstuk? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 16:27 Onderwerp: |
|
|
misschien kun je door effe de tijd te nemen uit de microfisches de part-numbers van de bochten (alle jaargangen) en flensen (div jaargangen) etc. halen en dan daaruit concluderen wat wel en niet past... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 17:30 Onderwerp: |
|
|
Zooo weer met gestrekt been er in .
Die onderdeel nummers zullen sowieso anders zijn als de koppen en spruitstukken ook fysiek anders zijn. Het gaat mij er nu even om of die flens nu dus wel of niet in de uitsparing in de kop past. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 19:02 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Zooo weer met gestrekt been er in .
Die onderdeel nummers zullen sowieso anders zijn als de koppen en spruitstukken ook fysiek anders zijn. Het gaat mij er nu even om of die flens nu dus wel of niet in de uitsparing in de kop past. |
nee hoor, ik geef je een suggestie over hoe je/anderen dergelijke informatie zouden kunnen verkrijgen. Ik deed dat vaak zat zelf en heb menig uurtje in de fisches zitten zoeken. Je kunt twee kantenop zoeken met de meeste partsfinders, zoals:
https://sparepartsfinder.ktm.com/
https://www.ktm-shop.nl/ktm-onderdelenzoeker.html
deze heeft zelfs een knopje 'waar gebruikt'
een kwartiertje zoekwerk levert dan op:
60005007000 Exhaust Pipe Front 03: 2003-2004 Adv, vervangen door:
60005007100 EXHAUST PIPE FRONT 05: 2005-2006 Adv 950
60105007000 EXHAUST PIPE FRONT 06: 2007-2012 Adv 990
Dus volgens de partnummers is er maar EEN 990 Adv voorbocht.. geen twee verschillende. Wel twee verschillende voor de 950.
60005008000 EXHAUST PIPE REAR 03: 2003-2006 Adv en -> 2009 SE
60105008000 exhaust pipe rear 06: 2006-2013 alle Adv 990
en dus 1 pijp voor de 950 rear.. ook gebruikt op de SE, en 1 pijp voor de 990 rear. geen twee verschillende.
dan leer ik toch een boel?
61005007000 EXHAUST PIPE FRONT 05: SD 2005
61105007000 EXHAUST PIPE FRONT 07: SD 2006-
61105008000 exhaust pipe rear 07: 2007-2013 SD, SM, SMT ...
er zit overigens zelfs nog wel enige structuur in de nummers.. dus je kunt het nummer van 'updates' wel raden meestal. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 19:38 Onderwerp: |
|
|
Hmm, ja de nummers liegen niet. Dan zal het wellicht de eerste koppen zijn met een smallere poort. Dan vraag ik me af wat het bouwjaar van mr. Spam zijn moto is. Heb het eerder aan de hand gehad met een vroeg '05 blok. Nu een '11 blok met 950 2004 voor pijp onder de mijne. Die passing is duidelijk heel ruim.
Edit:
In 2005 is er voor de 990 nieuwe kop deze grotere pakking gekomen
61005005000EXHAUST GASKET 05. Vanaf dat moment was er dus een grotere flens. In 2005(.5) is er ook een vervangend partno voor de 950 kop gekomen. Ik vermoed dat er toen meer ruimte is gefreesd, maar werd nog wel de 950 specifieke pakking gebruikt. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Spam.reclame
Geregistreerd op: 29-12-2017 Berichten: 8
|
Geplaatst: Di, 6 Sep. 2022, 10:08 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Hmm, ja de nummers liegen niet. Dan zal het wellicht de eerste koppen zijn met een smallere poort. Dan vraag ik me af wat het bouwjaar van mr. Spam zijn moto is. |
Enige stilte van mijn kant.
Maar mijn 950 is van 2004 dus jou bevindingen lijken te kloppen. |
|
Naar boven |
|
|
|