lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Km teller gaf 820 km aan.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 28 Aug. 2021, 11:20    Onderwerp: Km teller gaf 820 km aan. Reageer met quote

Na een korte rit van ca 15 minuten vanuit het centrum naar huis gaf de km teller heel kort ineens 828 aan (of iets dat erop leek). Ik reed op dat moment in de parkeergarage vlak bij mijn parkeerplek en was aan het afremmen om stil te staan. De aangegeven snelheid liep af van ca 15 km/u richting 0 en ergens daartussen gaf hij ineens vlak voor het stilstaan kort 828 aan. Daarna gewoon 0 toen ik stilstond. Verder geen gekkigheid.

Ik vraag me af of ik nu iets in de gaten moet gaan houden of dat zoiets gewoon zo nu en dan eens kan gebeuren, ik heb het echter nog niet eerder gezien.

990 Adv uit 2009, ca 65.000km, ca 1300 km geleden groot onderhoud gehad met oa nieuwe ketting set.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 30 Okt. 2021, 1:31    Onderwerp: Reageer met quote

De wielsensor of abs sensor wil wel eens kapot gaan of de kabel daarvan, hierdoor geeft de tellerunit ineens hoge of vreemde waardes aan.

Heb het zelf ook gehad, na het vervangen van de sensor was het weer klaar.

Zelf had ik een R uitvoering, die had geen abs maar een aparte snelheidssensor op de linker voorpoot die de boutjes telt.

Volgens mij is het bij jou de abs sensor die EN de snelheid meet EN de abs-ring leest en ingrijpt als het wiel ineens stil staat.

Geen idee als de linker of rechterzijde de snelheid leest, maar misschien kan een ander dat vertellen. Aan je verhaal te lezen moet je het naar mij idee daar in zoeken, in de sensor.

Succes! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Walvis



Geregistreerd op: 2-5-2021
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2022, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook snelheidsmeter perikelen waarbij ik ooit die kabel heb verwisseld om te kijken of het daar aan lag. Bij mij was dat niet het geval maar heb er dus wel nog eentje liggen mocht je die een keer willen uitproberen.

Je moet even goed kijken als dat gebeurt of het abs lampje dan ook gaat branden. Als dat het geval is is de kans groot dat het aan die kabel ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2664
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2022, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn ervaring is dit helaas vaak de teller zelf die de geest geeft. Keertje helemaal schoonmaken van binnen met alcohol stelt de einddatum wat uit.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2022, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn speedo gaf tijd geleden ook af en toe rare snelheden >600km/hr aan. Bleek dat de sensorkabel tegen de remschijf was geschuurd. Koperen kern van de sensorkabel lag helemaal bloot en maakte ws af en toe sluiting. Was gelukkig eenvoudig te repareren.
_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif